Zie hier het resultaat van de ontmoeting tussen mijn ZX en een (of meerdere) types van het merk tuig van de richel:
De deur sluit nog wel, maar zoals je ziet is het een beetje ‘russische airco’. Er zit een knik in het staal daar net boven de onderkant van de ruit en aan de binnenkant van de deur is de binnenschaal op sommige plaatsen los van de buitenschaal.
WA verzekerd dus alle kosten zijn voor mij. Klootzakken.
Hoor ik nu ook van de schadespecialist dat deze kleur (zilvergrijs) de lastigste is om te spuiten en dat ik waarschijnlijk graag heb dat de hele zijkant gespoten wordt. Nou, dat wil ik eerst even aanzien.
Ondertussen heeft hij de deur een beetje recht gebogen, de spleet aan de bovenkant is nu nog goed 1 cm. Zolang het maar niet gaat stortregenen.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Wat een Kl**tz*kk*n!!!!
Ze moeten gewoon met hun klauwen van je auto afblijven, zeker als het een Citroen is!
Succes, mischien kan je wat regelen via de onderdelenlijn ofzo?
Wat een eikels zeg!
Waar licht Helden eigenlijk ergens?
Die gasten kunnen in ieder geval niet uit jouw woonplaats komen!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wat een enorme pisvlek zeg die dat gedaan heeft
Voor dat soort tuig is er maar één oplossing en dat is opsluiten en de sleutel weggooien. GVD een Citroen en nog wel een ZX beschadigen.
Dat het nou net je eigen Citroën is, is uiteraard meer dan triest, maar laat dat geteisem G*dv*r sowieso met hun poten van andermans spullen (i.c. auto) afblijven!!!!
Dat je niet casco verzekerd bent, maakt het hele verhaal alleen maar dubbel zo vervelend. Ik weet wat dat is, wanneer een ander je een oor aannaait: ik kon begin van dit jaar mijn Galant naar de sloop brengen, nadat een onverlaat hem achterop total loss reed en het hazepad koos. Ik kon dus een andere auto gaan halen (wel een Xantia maar toch)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
G&*(D(*()*(GE&*()*H*() wat een *piep*zakken!!!
Kun je niet een soort buurtonderzoek beginnen?
Als je weet wie het is/zijn en je wilt ze manieren leren, zeg je het maar
jeetje
stelletje eikels. je zou ze toch . :kots
lijkt me het goedkoopste en beste om een deur van de sloop te vinden via onderdelenlijn
dat de kleur moeilijk zou zijn om over te spuiten is bullshit.
bij mij is ook zonder problemen de achterbumper opnieuw overgespoten. kleurverschil is 0 komma 0 (heb dezelfde kleur als jij)
zou een ander bedrijf zoeken voor je spuitwerk als ik jou was.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
dat is echt kl@te
staat ie nog open??
je kan hen evt zelf terugbuigen, op de zelfde manier als zij hem open hebben gebogen.
moet je je raam halfopen zetten, en aan de binnenkant terugbuigen.
tip. zet je knie tegen je portierbekleding
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
wat `n rotzakken, jammer maat; nu zul je zien dat als die eikeltjes zelf `n auto hebben hoe ze te keer gaan als er `ns `n spiegeltje vernield wordt of het antennetje verbogen.
Voor honderden (zo niet ruim duizend) euro schade voor `n radio die maar`n paar tientjes op zal brengen.
Wat Jaspuspor zegt is zo gek nog niet, maar laat het dan `n vriend zijn die bij een groot bedrijf werkt en “de schade” veroorzaakt met `n bedrijfswagen/heftruck. Op die manier kost het hem geen no-claim.
Ik ga met Metro; zilvergrijs is redelijk eenvoudig te spuiten (metallic is lastiger maar nog goed te doen); als het nou rood was geweest; dat is pas een vervelende kleur.
Als je een heel klein beetje geluk hebt dan haal je `n zelfde kleur deur van de sloperij.
Op marktplaats: Auto diversen/onderdelen / Onderdelen Citroën:
Diverse deuren voor de Citroën XM in diverse Kleuren.
Ook diverse deuren voor andere Citroën vanaf € 25.00
Diverse motor kappen vanaf € 30.00
Diverse kofferdeksels vanaf € 30.00
Naam: Citroën-service van Beers
Telefoonnummer: 035-6832824
Woonplaats: hilversum
Regio: Noord-Holland
Succes ermee Maarten
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Inmiddels is er een nieuwe deur ingezet en is de zijkant professioneel meegespoten. De auto heeft nu zelfs een persoonlijk tintje gekregen: de Furio sierstreep (donkergrijs) was niet meer verkrijgbaar en er zit nu een nog donkerdere streep op. Ik zal binnenkort even foto’s maken.
Maar zo zie je maar weer hoe snel je aan een andere auto gewend raakt. Ik had de C3 van een tante geleend omdat mijn ZX een week bij de spuiter zou zijn. Nu was de C3 een 1.4 met automaat, dus ik heb iig geen zin meer om ooit een C3 te kopen (wegligging en zitpositie vind ik ook niks), maar omdat ik alweer aan de C3 gewend was rij ik de ZX alweer bijna in de prak.
C3 was automaat, dus je stapt in, steekt de sleutel in het slot en draait die om. Dat gebeurt echt binnen een seconde.
Ik parkeer mijn ZX bij de supermarkt (parkeerplaatsen hebben een muurtje als afscherming), kom terug, stap in, steek de sleutel in het contact, zet de voet op de rem en draai de sleutel om. Woewwwww doet de startmotor en de auto schokt bijna door de remmen heen. ops: ops: Dat krijg je er van als je de auto start terwijl hij nog in de versnelling staat. De voet op de rem heeft mij behoed voor een nieuwe voorbumper.
Maar blij dat ik de ZX weer heb. Dat rijdt tenminste!
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Ik zie jou bericht over je auto wel wat laat voor jou maar mischien kun je nog geld krijgen van het waarborg fonds ofziets. dat schijnt een fons te zijn voor gevallen als door rijden na een ongeluk dat je dus niet weet wie de dader was ed. Mischien is het de moeite waard om het even uit te zoeken het zal je kosten niet geheel dekken denk ik maar mischien toch een deel
En ik ben het inderdaad met een van de eerste reacties eens ze moeten met hun poten van je wagen af blijven zowiezo van je eigendommen maar mijn wagen is mij ook heilig hij staat hier altijd voor de deur met de webcam er op zodat elke beweging rond hem vast gelegd wordt mooi programma genaamd skype. en oke is mischien wat over dreven maar toch je weet maar nooit
ik ben blij dat ie weer op de weg is veel plezier en succes verder
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Maarten Deen schreef:Inmiddels is er een nieuwe deur ingezet en is de zijkant professioneel meegespoten. De auto heeft nu zelfs een persoonlijk tintje gekregen: de Furio sierstreep (donkergrijs) was niet meer verkrijgbaar en er zit nu een nog donkerdere streep op. Ik zal binnenkort even foto’s maken.
Maar zo zie je maar weer hoe snel je aan een andere auto gewend raakt. Ik had de C3 van een tante geleend omdat mijn ZX een week bij de spuiter zou zijn. Nu was de C3 een 1.4 met automaat, dus ik heb iig geen zin meer om ooit een C3 te kopen (wegligging en zitpositie vind ik ook niks), maar omdat ik alweer aan de C3 gewend was rij ik de ZX alweer bijna in de prak.
C3 was automaat, dus je stapt in, steekt de sleutel in het slot en draait die om. Dat gebeurt echt binnen een seconde.
Ik parkeer mijn ZX bij de supermarkt (parkeerplaatsen hebben een muurtje als afscherming), kom terug, stap in, steek de sleutel in het contact, zet de voet op de rem en draai de sleutel om. Woewwwww doet de startmotor en de auto schokt bijna door de remmen heen. ops: ops: Dat krijg je er van als je de auto start terwijl hij nog in de versnelling staat. De voet op de rem heeft mij behoed voor een nieuwe voorbumper.Maar blij dat ik de ZX weer heb. Dat rijdt tenminste!
oei, zo heb ik ook een keer bijna een andere auto een kusje gegeven met de zx.
hij stond op de handrem en in de eerste versnelling en het had gevroren en de motor was nog ijskoud.
ik starten, ding natuurlijk gelijk wegrijden maar nu komt het: de motor sloeg zelfs direct aan terwijl de startmotor de auto al aan het rondrijden was
kon nog net op tijd de koppeling en rem intrappen. (stopte op een cm afstand van een andere auto )
die startmotor in de zx is echt beresterk volgens mij
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
R.Nicolaas schreef:Ik zie jou bericht over je auto wel wat laat voor jou maar mischien kun je nog geld krijgen van het waarborg fonds ofziets. dat schijnt een fons te zijn voor gevallen als door rijden na een ongeluk dat je dus niet weet wie de dader was ed. Mischien is het de moeite waard om het even uit te zoeken het zal je kosten niet geheel dekken denk ik maar mischien toch een deel
Het Waarborgfonds keert, onder strikte voorwaarden, alleen uit als er sprake is van schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig. Aangezien de schade aan de ZX door een stelletje vandalen is veroorzaakt, zal het Waarborgfonds de evt. claim afwijzen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Inderdaad, ze keren alleen uit bij een schade door een motorvoertuig.
Als ik me niet vergis, dan keren ze ook uit bij vernieling wanneer de dader niet kan betalen omdat hij geen geld heeft (kale kip waar niets aan te plukken valt), maar ja dan moet er wel een dader zijn.
Ik hoop dat ze de imbecielen die je ZX hebben beschadigd snel vinden, mijn voorstel is om ze dan in die hoge kerstboom op de Coolsingel te hangen
waarborgfonds keert alleen uit als je voertuige door een ander voertuig beschadigd is en er op zn minst 2 getuigen zijn die kunnen verklaren dat ze het gezien hebben,
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)