Lachen gieren brullen,
‘t is net alsof m’n C3 het ruikt…
net zoals sinterklaasochtend 2004, nu hetzelfde op 1e kerstdag 2006.
starten: NIETS….
best lullig: egaa & huisdier zaten reeds in de auto, en vroegen zich af waar dat oranje lampje voor was op het display (leek op een motorblok)
afijn, na herhaalde pogingen bleek er toch geen leven in de 1.6i-16V meer te zitten (en dat na 50.000 km in 30 maanden )
dus, egaa en hond maar overgepakt in de 2e auto (Fiat, start altijd !)
egaa blij, want het is haar autootje dat dus altijd start
ik niet blij, en mag dus de kerstdagen doorbrengen met 55 echte paarden van een Seicento…
vanmiddag nog even de C3 aangetrapt, in eerste instante gebeurde er weer niets…
accu niet plat, alles doet het verder dus gewoon…
na de 5e poging loopt het blok ineens al op 3 cilinders, da’s vertrouwd
en ja hoor, na de eerstvolgende herstart loopt alles weer als een zonnetje.
een paar keer de oprit op-en-neer gereden (is 17 meter), morgen maar weer eens proberen; ik heb op 1e kerstdag geen zin om ergens anders te gaan stranden… dan op m’n eigen oprit
na de feestdagen maar weer even de dealer opzoeken, in de hoop dat zij iets vinden… (ik ben er bang voor, meestal vinden ze niets)
en weer een Senseo-update lijkt me toch niet de oplossing…
of ik moet volgende keer voor een andere smaak gaan ops:
en die laatste regel is op diverse manieren in te vullen
ps. wie heeft er meer van dit soort ervaringen met z’n C3 (of C2 / C4) en een 1.6i-16V ???
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
motor-watertemperatuur contact???
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
misschien bobine, of heeft het te maken dat de bak geblokkeerd staat (rempedaalschakelaar?)
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:misschien bobine, of heeft het te maken dat de bak geblokkeerd staat (rempedaalschakelaar?)
vandaag (2e kerstdag) heb ik helemaal geen problemen meer gehad, terwijl er toch helemaal niets aan de techniek gesleuteld is #-o
toch lijkt het me verstandig dat ik morgenochtend meteen bij de dealer langs ga om e.e.a. te laten nakijken. :-k
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=70558
zoiets? :-k
het vreemde vind ik dan wel weer dat de auto het nu weer doet…
alhoewel de motor iets rauwer loopt…. beetje nagelend geluid, en dat past toch niet bij een benzinemotor [-(
‘k ben benieuwd wat de dealer morgen gaat vinden.
@ronama: bedankt voor je reactie !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:
@ronama: bedankt voor je reactie !
En? Naar de dealer geweest?
Hoor je de startmotor wel ronddraaien op het moment dat de auto niet wil “starten”?? Of gebeurt er dus niks en start de motor inderdaad niet rond?
Er wordt namelijk veelal gezegd dat de auto niet wil starten als men bedoeld dat hij niet wil aanslaan
Als de startmotor inderdaad neit ronddraait moet je denken aan 2 dingen:
1. is de accuspanning wel boven de 12.5 volt op het moment dat de auto het niet wil doen? (onder deze spanning blokkeert de SensoDrive computer zodat de startmotor niet wordt aangestuurd). Dit was in ieder geval met de 1e versies van de software het geval, zou kunnen dat dit in de loop verandert is, maar daar is verder geen melding van geweest.
2. Doen je remlichten het op dat moment ook, want als de computer geen remlichtsignaal krijgt (van de remlichtschakelaar) zal ook de startmotor niet aangestuurd worden.
ok…...maar wat is nu de exacte storing: niet starten of niet aanslaan?
ok, SensoDrive problemen kunnen we dus uitsluiten. Als dat de oorzaak zou zijn zou de startmotor dus niet draaien.
Probleem zit hem dus in het motormanagement gedeelte of de startbeveiliging.
Hoe vaak is het probleem inmiddels voorgekomen? Dit was als ik eht goed begreep neit de eerste keer?
En zijn er specifieke omstandigheden waarin het optreedt?