Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ik heb juist op marktplaats een aantal xm’s gespot en deze zijn echt betaalbaar maar de vraag is natuurlijk hoe zijn de motoren meestal zijn deze opgereden zeker? of bijna…Ik zou natuurlijk zoveel mogelijk zelf willen doen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
kan jij dan zoveel v6 24v spotten op marktplaats :
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Euh 2 maar het probleem is dat ik niet echt weet wat de zwakke punten van die wagens zijn bij een cx is dat veel duidelijker vindt ik maar zo’n V6 24V… das moeilijk te zien hé
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Beste mensen allemaal na een tijdje goed zoeken heb ik dus een Xm gevonden, V6 24v van 1992 deze heeft wat gebruiksporen ik heb een mailje naar de eigenaar gestuurd en dit is wat ik als antwoord kreeg
Beste Johan,
Het is een prachtige auto, lakwerk ietsje minder, maar goed(hoeft niet
overgespoten te worden!); wat versta ik daar onder: ziet er gebruikt uit,
dus niet nieuw; ben ervan overtuigd als je de auto in de was zet, dat het
niet meer opvalt;
Het is een luxe en tevens snelle auto.
interieur: nieuwstaat! leder bekleding, kleur zwart
technische staat: perfect, altijd goed onderhouden; alleen de airco
functioneert niet meer(heb vernomen dat de pomp vervangen moet worden);
bouwjaar 1992
km: 197.882
handgeschakeld;
uitgebreide radio, tevens via stuur te bedienen;
elctrische ramen, etc.
is zeer snel!
nieuwe banden(dure michelline’s, geschikt om harder te rijden dan 210)
Wat betreft de papieren..
Gebruikte de auto dagelijks, ben verhuist naar België, wilde de auto op
belgisch kenteken plaatsen;
heb de auto, d.d. 14-2-2005 apk laten keuren;
Daarna naar RDW gereden voor uitvoer buitenland; kentekenplaten ingeleverd;
en in België(21-2-2005) laten keuren en een zgn. gelijkvormigheidprocedure
aangevraagd; alles liep goed -keuringen zoals verwacht geen problemen;
alleen kon men het motornummer niet vinden; ben bij een dealer langsgegaan
en deze wist ook niet waar dit nummer vermeld staat, schijnt op een XM
moeilijk te vinden; door al die moeilijkheden heb ik besloten de auto niet
in te voeren naar België;
Geïnformeerd bij de RDW of het mogelijk was de auto terug in te voeren naar
Nederland en te plaatsen op NL kenteken; gezien de geschiedenis van de auto
is dit geen enkel probleem; heb nog alle papieren van de auto;
Nu staat de auto opgeslagen in een autostalling in Arkel(bij Gorinchem)
Wat uitgebreidere informatie, betreffende de optie’s:
OPTIES:
ABS, achter spoiler, volledig leder, airco, achterbank neerklapbaar,
achterklep met 2e raam, achterruitverwarming, Achterruitwisser, , antenne,
armsteun achter, armsteun voor, boordcomputer, buitentemperatuur meter,
bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrale vergrendeling,(op afstand)
, dealer onderhouden, elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor +
achter, getint glas, hoofdsteunen achter, houtinleg, electrisch in hoogte
verstelbare stoel(en), koplamp in hoogte verstelbaar, licht metalen velgen ,
electrisch verstelbaar middenarmsteun voor, mistlampen voor, uitgebreide
radio vanaf stuur te bedienen, spiegels electrisch, spiegels verwarmd, stuur
in hoogte verstelbaar, stuurbekrachtiging, trekhaak, zeer mooie en technisch
goed onderhouden automobiel,
Natuurlijk moet ik er eens naar gaan kijken nu het motornummer weet er iemand waar deze staat bij zo’n wagens?
Al bij voorbaat bedankt iedereen!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik heb ‘m op marktplaats zien staan en ziet er op foto zeker leuk uit. M’n voelsprieten gaan echter wel een beetje overeind met zo’n verhaal over het maar laten zitten van de invoer naar België omdat ie het motornr niet kan vinden. Op z’n zachtst gezegd eigenaardig.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja lijkt me ook een eigenaardig verhaal zal de auto toch eerst moeten horen draaien en dan nog…. weet er iemand of zo’n wagen op gas kan rijden?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:ja lijkt me ook een eigenaardig verhaal zal de auto toch eerst moeten horen draaien en dan nog…. weet er iemand of zo’n wagen op gas kan rijden?
een 24v kan op gas maar hou er rekening mee dat het erg duur wordt om lpg erin te bouwen
verder is het denk ik ook niet interesant om de auto naar belgie te halen ik denk als je in belgie gaat zoeken dat je sneller klaar ben
en wat betreft dat nummer dat is de grootste onzin want in ned zijn ze kwa nummers echt streng
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
V6 Xm’s zijn er in belgië echt bijna niet vooral geen 24V van de eerste serie… ik vermoed dat gas leggen zo’n 2000 euro kost hier in Belgïe en voor het motor nummer kan ik altijd een bevestiging krijgen van het conservatoire die kunnen dat nagaan aan de hand van eht chassisnummer…heb er het telefoonnummer van. Invoeren kost hier ook maar 10cent voor de dus totaal niet zo duur als in nederland.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:V6 Xm’s zijn er in belgië echt bijna niet vooral geen 24V van de eerste serie… ik vermoed dat gas leggen zo’n 2000 euro kost hier in Belgïe en voor het motor nummer kan ik altijd een bevestiging krijgen van het conservatoire die kunnen dat nagaan aan de hand van eht chassisnummer…heb er het telefoonnummer van. Invoeren kost hier ook maar 10cent voor de dus totaal niet zo duur als in nederland.
ok weleen raar verhaal dan van die kerel maar wil je speciaal een 24 v ofmah het ook 12v zijn
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Liefst een 24V gewoon omdat ik denk dat dat model er het snelst uit zal zijn en dus nogal zeldzaam is…
Ik heb er eigenlijk nog maar 2 gezien in mijn leven dus vermoedt dat deze van de eerste serie echt wel zeldzaam zijn… alleen geloof ik niet veel van de uitleg dat ze eht motornummer niet konden vinden en de garage weet dat ook niet????
Men kan mij veel wijsmaken maar zo’n lompe belg ben ik nu ook weer niet. =P~
De invoerder zou dit zeker moeten weten… heb alleen wat schrik moest de motor overleden zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
gewoon goed proef rijden kan dat niet gewoon niet kopen dan
dat van dat nummer is onzin elke dealer kan je dat zo aanwijzen
als di import toch niks kost ga je toch een dagje naar duitsland:....
slechts 750 euro’s en maar 130.000km…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Wow dit wist ik niet toch ook maar eens contact opnemen met die persoon. Tja in belgië kost dat echt alleen maar het papier van de douane 10 eurocent dus voor de rest alleen de gelijkvormigheidskeuring en dat is 60 euro en de wagen staat op belgische platen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Die rooie staat op geen enkel kenteken momenteel als ik het verhaal goed begrijp. Dat betekent dat ie ook niet verzekerd kan worden en dan is het maar de vraag of je daar proef in wilt rijden, nog los van het feit of de verkoper daar mee accoord zou gaan of niet. Als ik jou was, dan zou ik die auto alleen maar kopen nadat de huidige eigenaar ‘r weer op NL-kenteken heeft gezet.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dat is waar ik heb gebeld naar mijn garage en volgens hun als we wagen er zo bij staat is ie niet meer dan 500 euro waard
als je er niet mee kan proefrijden.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!