Simpele Ziel schreef:
Bandenmaat is overigens 195/45-15
Achteraf toch een beetje spijt dat ik niet voor 195/40-16 ben gegaan… ops:
Je weet dat 16 inch banden niet op op 15 inch wielen passen?
Verder wel hele gave velgen!!
Knapt je auto stukken van op!
Wat dacht je trouwens van orange remklauwen? Mooi in stijl met je bumpers straks…
He, dat is wel een idee ja…
Ja, ik weet dat 16 niet op 15 past, maar dan had ik natuurlijk wel 16” velgen gekocht
Het is alleen een ramp om betaalbaar aan 195/40/16 te komen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
was 195-45-16 dan geen optie?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
nee
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
arjan_verkade schreef:ik ga gewoon even eerlijk zijn, ik vond de orginele velgen mooier ops:
maar goed, ik ben in het algemeen niet zo weg van velgen met zoveel spaken, dus trek het je maar niet aan
ik zie liever 5 spaaks of 5x2 spaaks
veel plezier ermee
Uh, SZ, als ik heel eerlijk ben, ga ik met Arjan Verkade mee. De AX heeft juist een hele rits mooie velgen gehad (standaard en accessoire), maar wat je er nu op hebt zitten maakt je AX nou niet bepaald mooier. Ik vind de velgen veel te “open”, omdat er van die ielige spaakjes in zitten. Dat is althans mijn mening…
Zolang jij er maar blij mee bent.
En wat Arjan zegt, dat gaat ook voor mij op: 5-spaaks velgen passen wat mij betreft een stuk beter op een AX dan meerspaaks velgen.
Over een paar uur ga ik deze velgjes voor mijn AX halen trouwens: >>>klik<<<
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Poeh SZ, je hebt de AX nu wel een tamelijk agressief uiterlijk gegeven. Past natuurlijk uitstekend bij het type uitvoering, maar persoonlijk ben ik meer een voorstander van een ingetogener auto.
De banden passen net binnen de wielkasten hè, maar goed dat die wat verbreed zijn.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
XBXG schreef:
Uh, SZ, als ik heel eerlijk ben, ga ik met Arjan Verkade mee.
Gelukkig dat smaken verschillen. Bij de zwarte AX van S-Z vind ik het goed staan. Meerspaaks is wel lastiger schoonhouden en handmatig te poetsen.
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Was 15 inch peu 106 rallye zwaarmetaal geen optie geweest?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jawel…Was ook mijn eerst ingeving.
Maar ik kon dit setje voor een mooie prijs kopen en dan gelijk 15"in plaats van de 14"Peu velgen…
Overigens, ik wilde openvelgen (is weer eens iets anders dan een openluchtfilter ) omdat ik gegroefde schijven heb.
Daardoor worden mijn velgen ook niet gelijk zo goor na 1x remmen.
Overigens zijn er maar heel weinig 4gaats AX velgen gemaakt, dus opzoek naar orginele was een onbegonnen taak.
Bovendien zijn dat allemaal foute jaren 80 ontwerpen die ik mijn auto echt niet aan wil doen ops:
Verder zijn die ook allemaal 13 en 14”
Dit past dan meer in mijn idee van geen consessie’s doen
@Patrick, dat lijkt maar zijn…als je goed kijkt naar oudere foto’s dan zie je dat dit ook bij de orginele wielen is, waarschijnlijk omdat dit een verlaagde Saxo VTR achteras is…
Om heel precies te zijn is de afrol omtrek van de 15"ers 0.2%kleiner
Gelukkig zijn alle hoeken rond dus schoonmaken zal ook wel meevallen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Leuke velgen!
Ik ben juist een liefhebber van spaakjes. Vind ze erg leuk staan.
Zal je binnenkort nog wel’s zien op een meeting
Groet, Rogier
Dit is volgens mij mijn eerste post in ax gedeelte.. 8-[
Wat een prachtige velgen SZ, passen er mooi onder en maken de AX lekker gevaarlijk Die oranje bodykit…eumh..zwart is ook mooi \:D/ O:)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooie velgen \:D/
Die heb ik op me bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb ze vandaag in het echt gezien
Ziet er van dichtbij wel erg kicke uit!!
iesj toch…. oppe die fjoto….zij mooi!.......maar ien echte… zij ies iel erg mooi!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
McDean schreef:mooie velgen \:D/
Die heb ik op me bx
Nu je het zegt, ze kwamen me al bekend voor ja
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zo, na een paar tankjes rond de 1 op 10 te hebben gezeten schrok ik gister heel erg.
404km en nog een kwart tank over.
Gedachte van een vastzittende benzine meter, kapotte vlotter e.d. vlogen al rond in mijn hoofd.
Vandaag na 535km maar getankt en er ging slechts 37 liter in de tank wat betekend dat ik nu dus 1 op 14,45 heb gereden en dat terwijl dat ik nu eens niet voorzichtig heb gedaan…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI