1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
cilinderkop GTi vervangen
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 22 december 2006 10:09 PM

Voor wie die het leuk vinden heb ik een verslag op internet gezet over het vervangen een kapotte cilinderkop van een GTI. Er zaten twee schuren in de kop.

Ik heb de cilinderkop van BANZER gekocht.Dit is wel een GTI type één maar ik het de inlaatspruitstuk erbij gekregen en de rubberen inlaad tussen stuk.

De GTI is een type twee met kat dus zal er hier en daar wat aan moeten passen.

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 december 2006 12:35 AM
  [ # 1 ]

Ja dit vind ik nu leuk.
Zo’n beetje de halve BX club, en het halve forum heeft deze GTi gehad.
Voor Roel was ik de eigenaar.
Leuk dat er een nieuwe kop op komt. Dat is deze auto waard.

Test

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 23 december 2006 11:26 AM
  [ # 2 ]

Ben benieuwd of het nog wat verschil gaat opleveren. Dat oude inlaatspruitstuk en of het behalve dat het veel mooier is dan het nieuwe ook nog wat in het vermogen gaat uitmaken (wat ik niet verwacht Rolling Eyes )

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 december 2006 02:09 PM
  [ # 3 ]

Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.

Test

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 23 december 2006 06:38 PM
  [ # 4 ]
Thijsvandebles schreef:

Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.

En ik moet m keuren!!!

Emiel

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 december 2006 06:48 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 23 december 2006 09:41 PM
  [ # 6 ]

Vandaag de vulplaatjes van de kleppen gecontroleerd.
En het blok wat schoongemaakt

http://www.citroenbx.nl/gti-5.html

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 24 december 2006 01:12 AM
  [ # 7 ]
BX19trs schreef:
Thijsvandebles schreef:

Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.

En ik moet m keuren!!!

Emiel

Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.

Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….

Test

Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 28 december 2006 01:09 AM
  [ # 8 ]

update

vandaag de kop gemonteerd

http://www.citroenbx.nl/gti-6.html

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 28 december 2006 02:56 AM
  [ # 9 ]
Thijsvandebles schreef:
BX19trs schreef:
Thijsvandebles schreef:

Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.

En ik moet m keuren!!!

Emiel

Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.

Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….

die bx hoeft ook helemaal niet aan de viergas. Alleen co hoeft er gemeten te worden.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 december 2006 12:58 PM
  [ # 10 ]
stoterstangen90 schreef:
Thijsvandebles schreef:
BX19trs schreef:
Thijsvandebles schreef:

Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.

En ik moet m keuren!!!

Emiel

Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.

Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….

die bx hoeft ook helemaal niet aan de viergas. Alleen co hoeft er gemeten te worden.

Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan. Very Happy
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.

Test

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 28 december 2006 01:01 PM
  [ # 11 ]
Thijsvandebles schreef:

Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan. Very Happy
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.

Ook al word die viergassentest weergegeven, dan mag de BX daar toch niet op afgekeurd worden? Of zit ik er nu naast :-s

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 december 2006 02:01 PM
  [ # 12 ]
PrutsyLJ schreef:
Thijsvandebles schreef:

Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan. Very Happy
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.

Ook al word die viergassentest weergegeven, dan mag de BX daar toch niet op afgekeurd worden? Of zit ik er nu naast :-s

Nee, je zit er bovenop.
Een meting geldt alleen voor de geldende catagorie.
Een BX GTi van 1991 behoefd aleen een CO meting.

Lijkt me wel eens geinig om een diesel aan de 4gas tester te hangen, en een benzine aan de roetmeting.
krijg je volgens mij hele vreemde waarden.

Test

Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 29 december 2006 01:13 AM
  [ # 13 ]

update

http://www.citroenbx.nl/gti-7.html

Olie vulpijp en bedrading injectors gemonteerd.

Inlaadspruitstuk gemonteerd.

Bevestiging gemaakt voor de bobine.

Op dit spruitstuk zat niets dus zelf maar wat gemaakt.

koelwaterslang wat aangepast en gemonteerd.

Gaskabel bevestigd.

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 30 december 2006 12:53 AM
  [ # 14 ]

update

Een kleine terug slag.
Ze hadden de verkeerde waterpomp geleverd.
Nu moet ik wachten tot woensdag.
Dit kan gebeuren als iemand anders je help om te sleutelen.
Een kennis had geholpen om wat los te halen wat vervangen moest worden.
Daardoor zag ik niet het verschil, na monteren van de riem en daarna het plaatsen van de beschermkap bleek het niet te passen.

http://www.citroenbx.nl/gti-8.html

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
bxtrdturbo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005

- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Gepost: 06 januari 2007 12:07 AM
  [ # 15 ]

update

http://www.citroenbx.nl/gti-9.html

Weer een kleine terug slag.

De starmotor blijft meedraaien.

Alles aangesloten nog een aanpassing voor de luchtslang.
Motor gestart wat erg moeizaam ging maar na een tijdje starte hij.
Alleen de startmotor werkt niet mee, dus morgen even op zolder kijken voor een andere startmotor.

Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook