c15 slaat af na een poosje te hebben gedraaid
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 27 december 2006 05:53 PM

Hallo allemaal,
heeft iemand een idee waarom mijn c15 afslaat? Dit is me inmiddels 3 keer overkomen tijdens het rijden. Na een poosje stilstaan wil ie wel weer. Maar omdat ie uiteindelijk weer afslaat is uitstapjes maken geen optie meer.

Het is een 4bak en rijdt op gas en benzine, maar ik heb de afgelopen maanden alleen op gas gestart. Zou het iets met de carburateur te maken kunnen hebben? groeten,
Tobias

The world is yours!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 december 2006 06:52 PM
  [ # 1 ]

Re: c15 slaat af na een poosje te hebben gedraaid

En als je op benzine rijdt?
Wat voor motorblok zit er in?

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 28 december 2006 12:11 PM
  [ # 2 ]

er zit een 1.1 motorblok in, ik heb nog niet geprobeerd hem op benzine te laten draaien. Is wel een goeie

The world is yours!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 28 december 2006 01:01 PM
  [ # 3 ]

Heb je een ontstekingsmodule die te warm kan worden? Precies hetzelfde probleem heb ik wel eens met een BX 1.4e gehad. Met koude motor—> niets aan de hand. Bij een warme motor sloeg ‘ie af en was ‘ie niet meer aan de gang te krijgen. Na het afkoelen van de motor ging het weer.

Bij de BX zit de ontstekingsmodule tegen het schutbord, ik weet niet hoe het bij een C15 zit.

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 28 december 2006 01:09 PM
  [ # 4 ]

De ontstekingsmodule is een maand of 2 geleden vervangen, kort daarna ook de bobine. Hoe zou ik kunnen zien of ie te warm kan worden?

The world is yours!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 december 2006 01:27 PM
  [ # 5 ]
botsai schreef:

er zit een 1.1 motorblok in, ik heb nog niet geprobeerd hem op benzine te laten draaien. Is wel een goeie

Welk bouwjaar en motortype?

botsai schreef:

De ontstekingsmodule is een maand of 2 geleden vervangen, kort daarna ook de bobine. Hoe zou ik kunnen zien of ie te warm kan worden?

Is het probleem daarna ontstaan of was dat er al?

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 28 december 2006 02:24 PM
  [ # 6 ]

De ontstekingsmodule was kapot gegaan, en daarom vervangen. De monteur raadde me aan om meteen ook de bobine na te laten kijken of te vervangen dus dta heb ik toen ook meteen gedaan. De problemen zijn pas een paar maanden daarna ontstaan.
Ik weet niet precies wat voor motor erin zit maar de volgende zaken kan ik er over vinden:
De auto is van jan 89’ het is een 1.1L met een vermogen van 40kW, 4 cil. en zoals ik al eerder zei een 4-bak. Kan je daar iets mee?

The world is yours!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 december 2006 02:36 PM
  [ # 7 ]
botsai schreef:

De auto is van jan 89’ het is een 1.1L met een vermogen van 40kW, 4 cil. en zoals ik al eerder zei een 4-bak. Kan je daar iets mee?

Da’s dus nog het oude blok met carburateur. Maar is het een TU-blok? Welk typeplaatje staat er op?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 december 2006 08:47 PM
  [ # 8 ]
Handjes schreef:
botsai schreef:

De auto is van jan 89’ het is een 1.1L met een vermogen van 40kW, 4 cil. en zoals ik al eerder zei een 4-bak. Kan je daar iets mee?

Da’s dus nog het oude blok met carburateur. Maar is het een TU-blok? Welk typeplaatje staat er op?

waar staat de uitlaat, voorzijde?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook