Natuurlijk (kuch) gaat iedereen regelmatig naar meetings en soms ook op vakantie met de Citroën. Maar hoe overnacht je dan ? Heb je een caravan achter je Eend hangen ? Of gooi je een tentje in je HY ? Ik heb zelf een soort inklapbaar bed in mijn Eend, waar ik helaas (nog) geen foto’s van heb. OOk de bouwtekeningen heb ik thuis liggen, die moet ik (nog steeds) een keer uitwerken.
Vertel hier over je kampeermiddelen van vroeger en nu !
Schijt aan originaliteit.
Kamperen (ook wel campen genoemd in online games) doe ik regelmatig, mijn medespelers zijn er niet echt blij mee; zelf prefereer ik het woord TBP (Tactical Base Playing) :shoot
Serieus nu; hoe primitiever hoe liever maar wel met de juiste uitrusting.
Ik gooi m`n 3-delige groene (eerlijk geritselde M-nogwat) slaapzak achterin de auto, m`n benzinebrandertje (made in Russia), 5 liter zak met water, `n paar Struyck maaltijden (tis Struyck, tis struyck wat ik hier ruik), m`n pio-schopje (ingraven, uitgraven en mobiele toiletpot :whoohoo ), alu-pannen setje, 1 setje reserve kleding (4 paar sokken, 2 ondergoed, broek, trui, hemd, schoenen), toilet artikelen met 4 handdoeken en `n sheltertje (piepklein tentje dat nog nooit uit z`n zak geweest is).
Ik start de auto en rij m`n neus achterna; geen idee waar naar toe en hoever, gewoon tuffen en daar uitkomen wat je niet verwacht. Eten, slapen en leven; in en om de auto.
Waarom ik dan toch een tentje mee neem?
In sommige landen is slapen in een auto zwerven en kun je beboet worden (o.a. Frankrijk), word ik dan `s morgens wakker gemaakt door zo`n wekker in `n blauw/groen uniform dan is mijn excuus steevast dat ik te moe was om door te rijden en dat ik geen camping kon vinden. Een vriend van me heeft ze dat ook eens wijs gemaakt maar toen ze hem vroegen of ie de tent kon laten zien…...
Heerlijk ontspannen, alles mag niets moet, geen tijdslimiet om ergens te zijn, geen vaste route en iedere keer weer iets anders.
Ahhh, zoals Toon Hermans al eens zei over kamperen:
“Een heel jaar krom liggen om twee weken krom te kunnen liggen.”
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Uitrusting van mij en m’n pa: fiets (een per persoon),
fietstassen met daarin evt slaapzak, voor de rest kleren en stafkaarten.
en vrije plaats.
Wat we zeker bijhebben: lidkaart van vlaamse jeugdherbergencentrale (en ook Stayokay).
Op je fiets stappen, en rije maar
meestal is het zo’n 110km per dag dat we doen,
maar op een dag hebben we er eens 140 gedaan, omdat we na 10 minuten koersen de veerman aan de andere kant van de beek (ijssel?) in z’n auto zagen stappen…
dan maar ff 20km om langs deventer(?) om de brug te nemen…
Maar ‘t is wel leuk!
‘s avonds en ‘s morgens eten in de jeugdherberg (of ‘s morgens bij de “bed & breakfast”) en ‘s middags een bakker of ALDI overvallen
Deventer ? 110km per dag op de FIETS ?
Dan is Joure dichtbij
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zo dus:
(en de eend blijft lekker thuis )
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Lelijke Eend schreef:Deventer ? 110km per dag op de FIETS ?
Dan is Joure dichtbij
Mja, hele dag fietsen dan!
van ‘s ochtends tot ‘s avonds.
Dan praat je nog es tegen je vader .
Ik denk dat eht deventer was… ligt dat aan een overmaatse beek?
We zijn toen tot ongeveer half nederland gereden… in een dag of 3 dacht ik.
Of dat bij een slootje ( ) ligt weet ik niet, maar als je dan nog even een dagje door trapt, sta je bij mij voor de deur
heb dit jaar 1 nacht in een camper doorgebracht…..Kon nog niet opstaan of het dak zat tegen m kop aan (lag bovenin).
Mn ouders zijn er een week mee weggeweest (zwitserland). Toen ze thuis kwamen een naggie hier geslapen en toen naar zeeland (met mij en de hond).
Maar 1 ding: tis nix voor mij. Geef mij maar een huisje of hotel…...
zandvoorta schreef:Zo dus:
(en de eend blijft lekker thuis )
Dat is bijna dezelfde combinatie als die m’n vader gebruikt.
Alleen is het enige verschil dat de 2.0i 16v van me pa een break is.
Voor de rest is het allemaal hetzelfde.
Als ik kampeer, dan doe ik dat in Franse stijl.
Dwz. een hele oude caravan waar autowielen onder zitten.
Ik gebruik de oude caravan van m’n vader namelijk een Paradiso.
Zo’n opklapcaravan met oranjedoek, incl. oranje/bruine voortent.
Is ideaal. Gasstelletje erin.
Gaat heel goed achter m’n BX.
C5 volladen met het volgende
Tent (5m X 2m X 2m), BBQ, campingtafeltje, 2 dukdalf campingstoelen (heerlijk om in te slapen), 2 self inflatable matrassen, Dekbed, 2 kussens, Koelbox (met stroom op 12V) en verder nog wat spul zoals bergschoenen, bestek, borden, etc.
Ideale auto daarvoor. Is de eerste auto waar alles in past zonder dat we spullen op de achterbank hoeven te zetten.
Door naar Frankrijk op het gemakje (500 km per dag) in 2 of 3 dagen. We zien wel waar het schip strand, franse krant kopen en rijden naar de plek waar de zon schijnt. De hele vakantie du pain, du vin et du barbeque en klaar.
Alleen komend jaar gaan we met de camper van mijn schoonouders omdat mijn vrouw niet meer kan slapen op die self inflatable matrasjes en we nog niet echt toe zijn aan een vouwwagen of een caravan.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
bij ons ging er tot vorig jaar mee: Een lichtgewicht-de Waard (nog een oude katoenen), een koelbox, tweepersoons luchtbed, slaapzakken, lage stoeltjes en nog een hoop andere zooi (campinggas enzo). Eerst, inclusief twee mountainbikes alles in de Twingo van mijn moeder (ja, zelfs de fietsen pasten naar binnen). Later met de 205. Die bleek overigens iets minder praktisch: de fietsen moesten naar het dak.
In de Xantia ging nog weer meer zooi mee: Bovendien heeft die een trekhaak en konden de fietsen dus op een 65+rek.
Volgend jaar zal er ook een kinderbedje en bijbehorende zooi mee moeten. Ook zal de tent vervangen moeten worden: om onze dochter nou buiten te laten slapen…..
Heb al een paar allesdragers geregeld voor de ski-box van mijn ouders op het dak en ben daarnaast op zoek naar een aanhangwagentje. Dan kan er met een beetje goeie wil ook een campinggaskoelkastje (van elektrolux) mee.