Prima! Alles wat ik kon krijgen in 19 binnenmaat was óf niet sterk genoeg óf kon de temperatuur niet aan.
Between a rock and a hard place..
Jos van der Voort
Typisch, ik heb de temperatuur en brandstofmeters precies andersom zitten…
Dat klopt, bij mijn vorige zx, een 1,9D Avantage uit ‘92 zat het ook precies tegenovergestelt aan mijn huidige dashboard (1.9D break Tentation, ‘97)
Het maakt qua gebruik geen ruk uit.
groet.
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
ZX-driver schreef:het staat niet slecht, maar ik ga toch eens op zoek naar witte of zilverkleurige tellerplaten.
dan staat het nog mooier, denk ik.
ik zal vanavond een foto maken en hier plaatsen.
Dat heb ik nu ook maar dan met rood..
Zal ook eens een foto plaatsen
Kwil ook witte tellerplaten
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
BlaZe schreef:ZX-driver schreef:het staat niet slecht, maar ik ga toch eens op zoek naar witte of zilverkleurige tellerplaten.
dan staat het nog mooier, denk ik.
ik zal vanavond een foto maken en hier plaatsen.Dat heb ik nu ook maar dan met rood..
Zal ook eens een foto plaatsen
Kwil ook witte tellerplaten
FOTO!
Jos van der Voort
over verder over tellerplaten:
gisteren in mijn benzinemeter gesneuveld, althans dat denk ik want hij ligt nu altijd onderin…
de vlotter in mijn tank werkt nog omdat vlak voordat ik huis kwam het oranje lampje ging branden (pfieuw!!!) altijd spannend ofje thuis komt
maar heeft iemand hier ervaring mee? gebeurd het vaker?
laatst ging ook mijn tellerverlichting opeens allemaal uit, en na 10 minuten ging alles weer aan… zou het in de connectors of bedrading kunnen zitten?
wie heeft tips
groeten, maarten
(en waren blijven de foto’s van de rode verlichting?)
it never gets any easier!
aller-aller schreef:
(en waren blijven de foto’s van de rode verlichting?)
Hmm.. Dat was Blaze. Zijn auto is naar de eeuwige jachtvelden. Die foto’s gaan niet meer goedkomen…....
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:
Hmm.. Dat was Blaze. Zijn auto is naar de eeuwige jachtvelden. Die foto’s gaan niet meer goedkomen…....
tsja dat is stom… dat wist ik al :S ben nog naar hem gegaan voor mijn bumper…
voortaan beter kijken dus
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ZX-driver schreef:
mijn benzinemeter doet ook raar.
als ik hem voltank dan blijft de meter maar op 3/4 staan.
als ik dan een bijv 200 km gereden heb, dan staat hij onder de 1/2, maar na verloop van tijd gaat hij weer richting 3/4…oftewel mijn tank vult zichzelf..
mijn temp-meter slaat helemaal niet uit..pas als ik ong 10 minuten stationair draai, gaat de wijzer omhoog.
Dat van die benzinemeter is een beetje een rottig probleempje, maar kan absoluut geen kwaad en je bent er ook zo aan gewend. Alle Citroëns die ik heb gehad bleven ongeveer 170 kilometer op maximaal vol staan om vervolgens aardig rap leeg te lopen
Dat van de temperatuur wijzer is verder normaal, een motor die alleen stationair staat te draaien komt niet snel op bedrijfstemperatuur (want onbelast) bij normale belasting duurt het ongeveer een kwartiertje voor de motor op bedrijfstemperatuur is dus die 10 minuten bij stationair draaien voor de meter sjoege geeft is niet zo vreemd. Een auto warm laten draaien is mi dan ook niet echt zinvol, als je een kilometer of 3 gereden hebt komt bijna altijd wel al warme lucht naar binnen (behalve bij diesels die doen er ietsje langer over)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mijn ZX doet er ook wel een 10min tot een kwartier over voordat de wijzer van de temperatuurmeter op zijn normale positie staat. Ik zou me daar niet druk over maken.
Brandstofmeters in een ZX hebben een attitude….. Net als de dagtellers, dashboardlampjes, trillende tellernaalden, haperende toerentellers. Remlichten die blijven branden is ook normaal. Als ook rammeltjes uit het vooronder. Zo ken ik er nog wel een paar.
Ach, het went snel.
Jos van der Voort
ben ik met mijn benzinemeter nog steeds geen meter verder… want die doet dus helemaal NIKS, ligt alleen maar onderin :S
heeft niemand een tip ofzo?
it never gets any easier!
aller-aller schreef:ben ik met mijn benzinemeter nog steeds geen meter verder… want die doet dus helemaal NIKS, ligt alleen maar onderin :S
heeft niemand een tip ofzo?
Mijn zoon heeft dat ook met zijn G.lfje. Bij hem is de vlotter in de tank naar zijn grootje. Nou voordat je daar aan gaat sleutelen, lijkt het me dat je even moet meten aan de benzinemeter of er wel signaal is. Er is hier vast wel iemand die je kan vertellen hoe je dat doet. Daar moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Jos van der Voort
tellerplaatverlichting
hey zx-driver,
waar heb jij de lampjes gehaald voor je tellerplaatverl.?
bij de halfords of bij een speciaal winkeltje?
thnx,
greetz nicky.
led
ja ok,dat bedoelde ik.
dan ga ik ook maar eens ff op zoek.
thnx!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
he aller aller dat met de vlotter is een echte zx kwaal, gewoon een ander ophalen bij de sloop of de dealer, ik heb hetzelfde gehad hij bleef bij mij ook soms dood onderin liggen soms erg lang soms ook niet totdat hij voledig de geest agf en er dus een ander ingezet heb.
ik weet niet wat het kost want ik heb er een op marktplaats opgescharreld en betaalde er daar 30 euro voor inclusief verzenden.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt