Re: Mooi!
Huis aan de Dyk schreef:Ikke wil ook wel effe komen kijken, Ken dat?
Gefeliciteerd. wat er allemaal niet verborgen zit achter een garage deur.
Natuurlijk mag je komen kijken, je hebt mn telefoonnummer, als je in de buurt bent of zin hebt kom je maar langs.
Emiel
Vanavond ben ik begonnen met de visa!
2 klussen stonden er op het programma:
-verlichting repareren, er was geen stadslicht en geen achterlichten en geen kentekenverlichting.
-Carburateur reinigen en luchtfilter vervangen en alle onderdelen van de luchttoevoer reinigen, i.v.m. slecht stationair lopen.
Het eerste was gelukkig snel opgelost, met een spanningszoeker kwam ik erachter dat de zekering van de stadslichten defect was, deze was niet doorgebrand maar het smeltdraadje was afgebroken, het is zo’n glaszekering dus makkelijk te zien.
De achterlichten en lampjes zijn verder goed op de bevestiging van het linkerachterlich na die is afgebroken en ligt nu op de keukentafel te wachten om gelijmd te worden (Saskia weer boos om de bende die ik meeneem…).
Ik blij natuurlijk dat de bedrading verder ok is!
Het tweede klusje nam wat meer tijd in beslag, het reinigen van de carburateur en alle aanverwante onderdelen.
Allereerst maar het luchtfilterhuis met alle onderdelen gedemonteerd, ik schrok van het luchtfilter, dit hoort een oranje schuimfilter te zijn, in mijn geval was het een zwart brok olie en rotzooi…. vandaar dat ie stationair rottig draait.. dan zal er dus wel meer loos zijn, en dat was er ook…
De slang naar de carb toe zat vol met sludge, niet raar natuurlijk met een verstopt luchtfilter, immers hij zuigt dan natuurlijk bijna geen lucht aan en zuigt dan via de carterventilatie ook lucht en olie aan.
Alle slangen gereinigd met brakecleaner en het huis ook schoongemaakt, ik heb een nieuw purflux luchtfilter geplaatst!
Toen was de carb aan de beurt, deze heb ik het deksel afgeschroeft en alle sproeiers doorgeblazen en gereinigd.
(ondertussen is Ijs ook in de garage druk bezig met z’n BX, zie foto’s)
De acceleratiesproeier zat verstopt, deze heb ik doorgeblazen en schoongemaakt, dit was dus de reden dat de auto bij gasintrappen eerst inhield en pas later heel langzaam op toeren komt…
Vlotterkamer schoongemaakt en vervolgens heb ik alles schoon weer gemonteerd.
Ik was de sleutels vergeten… domdomdom dus kon ik de visa niet proberen… dat doe ik zondag even en dan horen jullie meer!
Ijs was zoals gezegd ook aanwezig, hij heeft z’n uitlaat goed bevestigd en heeft me z’n nieuwe velgen/banden laten zien, ik heb met een blikschaar even wat in de weg-zittend blik verwijderd….. maardat verteld ie zelf wel!
foto’s:
Groeten Emiel
Je kent de truck van het in de lampolie leggen van je carburateur om deze te reinigen vast wel he ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Je kent de truck van het in de lampolie leggen van je carburateur om deze te reinigen vast wel he ?
Jaja er zijn een heleboel truukjes die ik ken maarja hij moet eerst weer goed rijden en dan stel ik m wel af via de CO tester op m’n werk!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo Emiel, dat begint er dus op te lijken! Ik ben heel benieuwd naar je Visje. Als ik eens in de buurt ben, dan rijd ik wel eens langs!
Jaja..weer een mooi klusje vanavond! Luchtfilter was idd behoooorlijk smerig 8-[.
Intussen word de (na mijn mening) lelijkste citroen een heel leuk autotje! Stiekem word ik fan Emiel.. =D>
Er ligt nu, tot ergernis van mijn vrouw, een achterlicht waarvan ik de bevestigingspootjes heb gelijmd te drogen beneden op de verwarming
Emiel
Misschien helpt het als je zegt dat als jouw vrouw haar pootje gebroken heeft, jij haar pootje dan ook lijmt en op de kachel legt te drogen ?
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Emiel van harte gefeliciteerd met je aankoop. Zo’n Visa is een lekker rijdend karretje. We wachten met smart op de foto’s. Enne, een Visa lelijk IJs? Ga je mond spoelen!! O:)
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooie kleur!
Kijk, zo kunnen we goed het nieuwe jaar in!
Mooie aankoop, Emiel! Ik heb op het punt gestaan om ook een Visa te kopen (een 2-cilinder uiteraard…), maar het is toen toch de GS geworden.
Ik heb meerdere keren in een Visa gereden, en moet zeggen dat ik het echt hele leuke auto’s vind die heerlijk rijden!
Hoe zit het met de parafanbak in jouw Visa? Heeft de roest daar nog niet toegeslagen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Complimenten, vooral naar het (lijkt mij) keurige interieur van de visa.
Ik heb nog maar een keer een bruin visa-interieur gezien wat niet gescheurd en versleten is!!
Besteed vooral genoeg gels aan het verversen van de olie….
Die 1100tjes lopen zo lekker als ze net verse olie hebben!!
Als er nog iemand op zoek is naar een 79er citroen visa club…..
Ik heb hem te koop.
Je bent er dus nooit klaar mee
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Roodbruin is toch de mooiste Visakleur. Al is dat lichtblauwe van Alex’ Visa ook erg mooi ...