Hebbesssss Komende zaterdag,dan,pas
Een ZON van een Saxo,1997.1.1.i SX,airconditioning,trekhaak ,38600km.Geen ruzie meer tussen het vrouwtje en mij over wie er nou mag rijden in de Xsara ,nou kan ik tenminste zelf naar het werk,en met een omweg terug natuurlijk Goed,het is maar een 1.1,maar voor mijn doel goed genoeg.Hij had ook nog wel een aardige VTS 1.4 staan,maar die had me teveel km.s gelopen(74000)binnen 2.5 jaar.En aan de kapotgeslagen vliegen op de motorkap te zien,nog niet zo rustig ook.
: Heeft er iemand ervaring met zo’n 1.1? Zijn er dingen,waar je op moet letten(ja,behalve dan idioten om je heen)maar ik bedoel,technisch gezien,dus
De 1.1.itjes zijn ook TU motoren, zuinig en betrouwbaar tenzij je ze afragt en slecht behandeld.
Is zo een Saxo 1.1i met Airco nog wel vooruit te branden :
Weer een Saxonist
Ik weet het pas komende zaterdag,want dan krijg ik m pas,maar ik denk dat je het wel regelmatig op de radio zult horen “Op de A… file van 5 km, omdat Jos zonodig z’n airco weer moest proberen…” :headbang
Maar zou je het echt merken denk je :
Gebruik van de Airco kost motorvermogen en extra brandstof, maar het comfort wat je ervoor terug krijgt is het wel waard.
Weer een Saxo-nist
Ja dat is ook eigenlijk de reden dat ik het wel een voordeel vindt,dat-ie het toevallig erop heeft.Vooral ‘s zomers natuurlijk,maar in de winter zijn je ruiten eerder vrij van de wasem zeggen ze.Vertelde de verkoper tenminste.
Verder heeft-ie n trekhaak.Kan gemakkelijk zijn natuurlijk,maar volgens de verkoper heeft er alleen maar een fietsendrager op gestaan.Want ik rekende er natuurlijk mee,dat z’n vorige eigenaar er een dubbel-asser met puin v/d verbouwing ofzo achter hing,maar dat schijnt niet zo te zijn.
Want ik had me nou eenmaal voorgenomen,die auto niet te nemen,voordat ik (iets ) meer wist van de vorige bezitter.
Hij blijkt uiteindelijk van de (nou komt-ie:)schoonouders van de direkteur,van de dealer,waar ik ‘m kocht,geweest te zijn.(kun je ‘t nog volgen : )Maar al met al, lijkt het me wel vertrouwd.
Dat ontwasemen in de winter of als je met natte kleren in de auto stapt, is met een Airco echt veel sneller. Wat de trekhaak betreft, denk ik ook dat er eerder een fietsdrager op heeft gezeten dan er een aanhanger mee te trekken, zoveel kracht heeft een 1.1i ook weer niet.
Dat verhaal dat de auto van de “schoonouders van de direkteur,van de dealer” is geweest, klinkt eerder als een verkoop praatje.
Maar goed dat wil nog niet zeggen dat het een slechte auto is, zeker niet als je hem bij de dealer heb gekocht met garantie neem ik aan.
Weer een Saxo-nist
Ja,oke bewijzen kan ik het natuurlijk nooit waar-ie vandaan komt.
Vroeger,toen die kentekendelen >deel 3< nog tegen de voorruit zaten,wilde daar toevallig nog wel ns een adres opstaan.Maar tegenwoordig worden alle “bewijzen"gewist
Maar er is bijvoorbeeld nooit in gerookt(geen tabaks-of asresten in naden van rubbers of dashboard)de pedaalrubbers waren niet echt versleten of gescheurd,ook de versnellingspook en stuur waren vrijwel >egaal<geribbeld,geen vlekken in de (stoel)bekleding :zaad ops: ,Deurgrepen hadden niet echt overdreven speling,(wat bijvoorbeeld die VTS WEL had,die daar nog stond)dus ik denk dat het hopelijk meevalt
Zo te lezen valt het ook wel mee, de auto is in iedergeval van iemand geweest die er netjes mee is omgegaan.
Staat er ook iets op je kentekenbewijs met betrekking tot wat je mag trekken qua aanhanger (gewicht) ?
Schijt aan originaliteit.
Weer een Saxo-nist
Daar heb ik eigenlijk niet speciaal op gelet,NOG niet,hij wordt pas zarerdag (9.10.red) afgeleverd.
Of ik moet donderdag op tijd thuis zijn ‘s avonds,en als mijn baas me vrijdag a.s. vrij wil geven,kan ik ‘m misschien ook al vrijdag afhalen. :shoot <...voor als-ie"NEE” zegt…
Maar ik denk dat zo’n 1.1.‘tje toch niet meer dan 300/400 kg geremd mag trekken :
Een Eend mag maximaal 400 kg geremd trekken en 280 kg ongeremd, dus ik mag aannemen dat jij wel iets meer mag trekken.
Maarja, als er op het kentekenbewijs niets vermeld staat over wat je mag trekken, mag je helemaal niets trekken. Dat kan je echter laten veranderen. Auto stallen en kentekenbewijs opsturen naar de RDW (aangetekend en naar het juiste adres!!!). Ik moet dat zelf ook nog doen. Het adres heb ik nog ergens liggen, maar nu geen tijd het op te zoeken. Als het je te lang duurt moet je me maar ff een priveberichtje sturen.
Schijt aan originaliteit.
Weer een Saxo-nist
:thumbsup Dank je L.E, hou ik ff in de peiling.
Ik kijk zo gauw ik ‘m heb,eens even of er wat op staat.Laat ik het je hier wel even weten
iik heb ook een saxo vts zeer snel ding
210 makelijk!
maar die heb ik gekocht in 2000 voor 23000 fl
was inbeslag genomen door de politie en verkocht aan de citroen garage waarvan ik hem heb gokocht, zeer leuk wagentje.
Weer een Saxo-nist
Hoi Ramon.Heb(had)je een 1.4 of1.6? Enne… In beslag genomen door de politie?
Te hard gereden…. ops: ...misschien…?... : :headbang
PS Mooie 2cv nog,op je avatar
Gr.Jos