verschillende soorten koelvloeistof
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 26 december 2006 07:30 PM

Vandaag kreeg ik iemand aan de pomp (ja ik was de *piep* en moest werken met kerst) en die vroeg om koelvloeistof voor zijn C5. Dus ik pakte gewoon een flesje maar kennelijk moet er speciale kvs in een C5. We hadden ook wel flessen van kroonoil staan waar aanduiding citroen (en peugeot en nog wat) op stond maar ik had eigenlijk geen idee of dat dan was wat er voor een C5 nodig is. Ik dacht dat het allemaal dezelfde meuk was??
De vraag is dus waarom zit er verschil in en wat is dan het verschil?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 26 december 2006 09:27 PM
  [ # 1 ]

Poeh, dat zou ik niet weten. Wel weet ik dat er wagens*zijn die persé antivries moeten hebben, en weer geen koelwater. En door mekaar gooien is al helemaal uit den boze.

*Vooral grote bedrijfswagens, bussen en vrachtwagens enzo.

En ik doe altijd de helft KVS en de helft leidingwater.
In het voorjaar wil ik zelfs nog wel eens puur leidingwater gebruiken. Ergend eind november ofzo laat ik de helft er dan uitlopen, en gooi er KVS bij.
En ja, KVS heb je in allerlei kleuren. Van verblindend roze, tot aanstekelijk groen.

Test

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 29 december 2006 01:27 AM
  [ # 2 ]

Antivries meng je met gedestilleerd water ivm kalkafzetting in je systeem, en koelvloeistof is kant en klaar. koelvloeistof en antivries/water mengen niet met elkaar, dus als je het niet zeker weet, alles eruit en verversen met normaal gesproken koelvloeistof.
Daar zijn weer meerdere types in van goedkoop tot duur en dat ligt aan de toevoegingen die erin zitten, bijvoorbeeld smering waterpomp en additieven die roest op lichtmetalen onderdelen tegengaan.
Succes, Jonne

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 31 december 2006 01:27 AM
  [ # 3 ]

Een beetje aan de late kant, maar aangezien dit een technisch onderwerp is, heb ik hem naar diversen/algemeen verplaatst. Wie het er niet mee eens is kan een PB sturen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 31 december 2006 02:22 AM
  [ # 4 ]
Lelijke Eend schreef:

Een beetje aan de late kant, maar aangezien dit een technisch onderwerp is, heb ik hem naar diversen/algemeen verplaatst. Wie het er niet mee eens is kan een PB sturen.

Ja ik weet het hier nooit, koelvloeistof gaat in meerdere merken he Wink
Maar misschien dat er dan in dit subforum wat meer mensen reageren.

Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of je nou persé speciale 3x zo dure meuk in een C5 moet gooien of dat goedkope koelvloeistof ook volstaat…

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 31 december 2006 11:51 AM
  [ # 5 ]

ik meen dat er iig 3 kleuren zijn:
blauw: goedkope meuk, zit in de meeste auto’s en moet ook regelmatig ververst worden.
rood: volkswagen. specs ken ik niet
en
groen: wordt door PSA gebruikt en is een longlife….

meer weet ik er niet van.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 31 december 2006 12:39 PM
  [ # 6 ]

Ik weet er zover van dat we een geval met onze heftruck op het werk hebben gehad. Dit was een oud model linde met een renault motor. Renault scheen de motor af te testen met koelvloeistof type zoveel. Daarin tegen was het standaard aanvul koelvloeistof welk wij gebruikten van een ander type. Deze 2 gingen op een of andere manier reageren… wat weer leide tot een afzetting in de radiateur…..

Dat is wat ik weet. Als mijn systeem lek is gaat er water in en voor de rest helemaal leeg en KVS erin. De kleur verschilt van de leverancier.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 december 2006 01:03 PM
  [ # 7 ]

bij Renault moet je koelvloeistof gebruiken, gebruik je water, dan krijg je modder in je systeem en knalt je koppakking er uit.

Tegenwoordig gebruiken ze een speciale koelvloeistof, die Kroon die werd genoemd, kan prima gebruikt worden

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook