ADALS C15 vervangen
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 30 december 2006 06:22 PM

HIEP HOI,ik heb nieuwe ADALS in de C15 gedaan>............WAT een P@kke-werk,maar wat een verbetering in rijgedrag,ik kan het iedereen aanraden.maar je moet er dan wel even voor gaan zitten.
Ik heb de veren eraf gekregen,door middel van een strop (ketting)om de schokbreker, een krikspindel,en aan de trekhaak gedaan,de demper goed ondersteunen,en wat erg belangrijk is;het aanslagrubber weghalen, dan de konische bevestiging onderaan eruit tikken,en hup daar was ie dan. ik ben een gelukkig mens.
Overigens is de “krak"waar we het veel eerder over hadden absoluut verdwenen, enfin Goede jaarwisseling allemaal….......Proost!!  Gr Claus \:D/

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 december 2006 05:21 AM
  [ # 1 ]

hoelang ben je bezig geweest?
citroen delen gebruikt of gewoon skf lagers
kost?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 31 december 2006 01:49 PM
  [ # 2 ]

Al met al een halve dag per as,Ik moest alles nog uitvogelen,wat betreft de remmen e.d. het vervelende is dat je steeds onder je wagentje moet kruipen,en niet alles liet zich zomaar los maken,(handremkabel,rem slangetje)
Gisteren was ik aan het andere wiel begonnen,maar merkte (toen die Kl@te-veer eraf was)dat die géén speling had,en was daar dus gauw klaar mee.
Ik heb de lagersetjes van Bart Ebben gebruikt,45 eur per set,van skf, heb nu dus een over! Groeten Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 31 december 2006 03:32 PM
  [ # 3 ]

Maar hwe hebt dus de hele koets naar beneden getrokken en daarna de veer geblokkeerd?

Zijn gewone veerspanners niet veel eenvoudiger?

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 31 december 2006 06:29 PM
  [ # 4 ]

Ik ben begonnen met flinke lijmklemmen, en kreeg toen de veer los van de draagarm,maar de lijmklemmen los draaien,is onmogelijk,en terug inbouwen met lijmklemmen is al helemaal onmogelijk,vandaar de kettingstrop,hoe je het ook went of keert;het blijft een lastige veer,en waarschijnlijk is de beste oplossing;een goed passende veerklem,misschien verhuurd Boels zulk soort dingen?  gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook