Ben net in het bezit gekomen van C35 camper van 1979 . zag dat aan de onderkant de profielbalken die in de lengterichting lopen plekken doorgerot waren .
In hoeverre is dit toegestaan (voor nieuwe apk) en wat zijn de andere belangrijke (roest)plekken voor controle en eigen veiligheid .
Of je aan de balken mag lassen is nog maar de vraag.
Andere plekken: wielkasten achter.
Voor de rest had mijn 35 nauwelijks roest (en die was toen al 13 jaar!)
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Een kokerbalk is een dragend deel dat wel, deze mag een rotteplek hebben en ook gerepareerd worden doormiddel van laswerk.
Hoeveel het roestgat mag zijn voor de apk is afhankelijk van de grote van de kokerbalk en natuurlijk roestgat. Ook de plaats is van belang, dicht een ophangpunt of niet, bv stuurhuis,motorsteun of subframe. Daar is een richtlijn voor ...... de zogenaamde e-norm.
Nogmaals afhankelijk van de plek mag het 7 tot 15 procent rot zijn. Hoe het precies zit moet ik na zoeken, maar kan daar nu niet bij.
Aan de wielophanging, bijvoorbeeld draagarmen, subframes mag niet aan gelast worden ( tenzij je het profesioneel en onzichtbaar kan )
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
bij mij de kokerbalken achteren wielkuipen, komend door oxidatie tussen 2 platen in, maar dwarsbalken zijn bij mij geaal.
zolang je hem rondom helemaal dichlast is het goed dus niet voor 50% lassen anders krijg je hem terug zonder APK.
*APKtip: als jouw c35 weining gewichtachterin bevat effe reserveband en garage krik achterin leggen voor de remdruk.
(dit was bij mij een discussie punt geworden voordat ik er gewicht in had gegooit)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^