Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ik vind dat lijstje wel geinig…hij heeft ook een antenne…maar vooral “in hoogte verstelbare koplamp”, ben benieuwd 8-[
Heb je al eens binnen de XM club geinformeerd? Misschien dat daar een goed en vooral betrouwbaar model te koop is.
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Wat is ongeveer je budget, maakt het advies makkelijker.
Weet er misschien nog eentje op belgisch kenteken. Allen de vraag is of ie binne je budget past.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Budget hangt er een beetje van af ofdat er al de nodige modificaties aan gebeurd zijn natuurlijk meer dan 2000euro wil ik er niet aan uitgeven. Feit is dat het een V6 met de eerste motor moet zijn. Vermits ik nog andere wagens heb die natuurlijk ook onderhoud vragen en daarin mag de Xm niet overheersen…. ik neem mijn tijd en ga desnoods wel naar de verschillende wagens zien het is niet echt dringend.
Kan zo’n Xm v6 24v op gas rijden? Of zijn die motors daar niet echt geschikt voor?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Technisch gezien kan de auto op gas, bij voorkeur wel gasinjectie (LPi, VSI, SGI etc.).
Heb er ooit een offerte voor aangevraagd. Kost ca. 2400 euro.
De 60 graden V6 (nieuwe type 24v) loopt bewezen goed op gas.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Als de motor dan goed is is dat natuurlijk ik heb gehoord dat die oude motor echt drinken als een tempelier… en met deze benzineprijzen…
Zijn er nog leden van dit forum die met zo’n wagen rijden ht gaat dus wel degelijk om de 200 pk 90° motor.
Ik heb een xm v6 uit ‘91, geen hele nette, maar hij is nog wel goed volgens mij, alles werkt, en rijd zoals het hoort volgens mij.
Er zijn wel wat dingen die gedaan moeten worden, maar daar is de prijs ook naar.
215000km op de teller volgens mij, en ik ben de 3de of 4de eigenaar. Altijd goed onderhouden geweest, en er zit NAP bij van een paar jaar geleden.
Er zit leer in, en hij staat toevallig bij jou in de buurt.
Uitlaat en koppeling zijn nog goed volgens mij, en is verkrijgbaar met verse apk.
Ik wilde hem eigenlijk houden, maar mijn vrouw wil ervan af, ivm de wegenbelasting, en het dorstige motortje.
Ik heb een belastingvrije cx diesel gevonden, dus daarom mag hij weg.
Ik zal volgend jaar wat foto’s maken en op sturen als je interesse hebt.
Er zitten nog goede banden op trouwens, en een trekhaak.
beter langharig als kortzichtig
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
ps wat zou er juist aan de wagen moeten gebeuren?
Hij zou gespoten mogen worden, er zit een witte voorkant op, er zit een scheur in de voorruit, de airco pomp zit vast, en het kachelhuis is lek, volgens mij. En even een beurtje.
beter langharig als kortzichtig
http://www.cqsbelgium.be/cqsapp/cardetails.jsp?&id=1162299811750&typenaam=XM&modelnaam=XM
Dit betreft ook een V6 24v van het eerste type.
De auto ken ik, is afkomstig van een lid van de XM club en is technisch een zeer puike auto.
Enig nadeel: wel wat kleine deukjes en krassen
Koppeling is reeds vervangen en uitlaat, spruitstukken en motor zijn in uitstekende conditie.
@bxsport ik zou als ikjou was in duitsland gaan kijken want om eerlijk te zijn de kans dat je in nederland slaagt is vrij klein of er zitten kosten aan
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
ja ik heb al contact opgenomen met een paar mensen maar ik zou dan een paar autos per dag moeten gaan zien want het is natuurlijk wel een eindje… Feit is dat een rode XM v6 24v mij wel aanspreekt…
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Simmetje schreef:http://www.cqsbelgium.be/cqsapp/cardetails.jsp?&id=1162299811750&typenaam=XM&modelnaam=XM
Dit betreft ook een V6 24v van het eerste type.
De auto ken ik, is afkomstig van een lid van de XM club en is technisch een zeer puike auto.
Enig nadeel: wel wat kleine deukjes en krassen
Koppeling is reeds vervangen en uitlaat, spruitstukken en motor zijn in uitstekende conditie.
ja ik ken de wagen en de garage mijn oom heeft er een ds 23 injectie laten restauren. Had hem zien staan. Kan daar natuurlijk ook wel eens gaan horen.
Let wel op, de auto staat bij Citroville in Borculo.
Citroville heeft als buurman een DS garage en zijn belgische “maatje” is CQS.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Juist ja het is bij CQS dat mijn oom is geweest.
Kan ik zien of de modificatie aan zo’n xm is uitgevoerd? In verband met het niet genoeg olie krijgen de onderdelen zodat geloof ik de nokkenassen snel versleten waren. ik heb gehoord dat dat mogelijk was doormiddel van ee terugroep actie van citroën alhoewel ik denk dat de meeste van de wagens die nu nog rondrijden dat wel gehad zullen hebben. Niet?
hier is dat volgens mij niet van toepassing geweest verder is het gewoon afwachten hoe een auto de uit ziet kijk vooral naar schade door bijv te kijken hoe het plaatwerk zit en rijd er gewoon een heel groot stuk mee
die 24v bij citroville staat al een hele lange tijd stil en buiten maar dat is weer een pluspunt voor jou want dan kan de prijs wel iets zakken maar let vooral op schade en onderhoud