Hallo,
Bij wie is het hikken bij 1800 toeren ook nog steeds niet opgelost? Het gaat hier om de 2.0 Hdi met Siemens systeem.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Het is toch al zo vaak aan de orde geweest.Ook op andere fora’s.
Ik heb deze vraag volgens mij hier nog niet eerder voorbij zien komen.
Als diesel liefhebber ben ik ook wel benieuwd wat het is en hoe het opgelost kan worden.
Klopt, het item is al eerder besproken. De oorzaak van het probleem is ook bekent bij Citroën.
Maar ik was benieuwd of het probleem inmiddels al bij iemand opgelost is.
Mijn Berlingo is inmiddels al 3,5 jaar oud, maar nog steeds is het probleem niet opgelost.
Naar mijn mening schandalig van Citroën. ](*,)
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
9 op de 10 keren is de oplossing:
Inlaatspruitstuk schoonmaken.
EGR,met een plaatje afdichten.
Carterontluchting van de inlaat afhalen.
Rij enkele 100den kilometer,dat het management zich aanpast.
aub
Berlingo2.0HDi schreef:Klopt, het item is al eerder besproken. De oorzaak van het probleem is ook bekent bij Citroën.
Maar ik was benieuwd of het probleem inmiddels al bij iemand opgelost is.
Mijn Berlingo is inmiddels al 3,5 jaar oud, maar nog steeds is het probleem niet opgelost.Naar mijn mening schandalig van Citroën. ](*,)
moet je dan niet eens zelf iets ondernemen richting de dealer en hem in gebreke stellen en dan een tijd geven dat hij het kan oplossen of bijv hardere maatregelen nemen
9 op de 10 keren is de oplossing:
Inlaatspruitstuk schoonmaken.
EGR,met een plaatje afdichten.
Carterontluchting van de inlaat afhalen.
Rij enkele 100den kilometer,dat het management zich aanpast.
aub
EGR is al losgenomen. plaatje is niet nodig, slang losnemen is voldoende. Carterontl. moet ik nog een proberen.
Maar het is niet de oplossing weet ik nu als. Het zit namelijk in de software.
moet je dan niet eens zelf iets ondernemen richting de dealer en hem in gebreke stellen en dan een tijd geven dat hij het kan oplossen of bijv hardere maatregelen nemen
Heb ik al gedaan via Citroen NL. Dealer heeft vanalles gedaan maar kan technisch niets omdat Citroen niets doet.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Berlingo2.0HDi schreef:Heb ik al gedaan via Citroen NL. Dealer heeft vanalles gedaan maar kan technisch niets omdat Citroen niets doet.
Zo zijn er helaas wel meer voorbeelden van
Slangetje afgedopt !!!!! Wat als de EGR klep OPEN is blijven hangen.
Peus van m’n pa had hier ook last van, computer is opnieuw ingeprogrammeerd met de standaardsoftware en zijn probleem was toen iig weer over
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Berlingo2.0HDi schreef:moet je dan niet eens zelf iets ondernemen richting de dealer en hem in gebreke stellen en dan een tijd geven dat hij het kan oplossen of bijv hardere maatregelen nemen
Heb ik al gedaan via Citroen NL. Dealer heeft vanalles gedaan maar kan technisch niets omdat Citroen niets doet.
mischien wat raar maar zielig voor de dealer maar waarom ga je niet verder dan met bijv ontbinding van het contract want het produkt voldoet niet aan de normen jij als consument heb ook bepaalde rechten en daar moet de verkoper zich toch echt aan houden
Slangetje afgedopt !!!!! Wat als de EGR klep OPEN is blijven hangen.
EGR klep wordt opgetrokken door onderdruk. Als de slang er af is geen onderdruk dus is de klep dicht. Slang en drukdoosje zijn afgedopt tegen vuil.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather