Xsara_Coupe schreef:De eerste type xm’s hebben vooral ook last van elektrische storingen. 90% komt door een slechte massa, wat er met buiten staan niet beter op wordt…
Bij het eerste type wat nu nog rond rijdt is dat echt wel verholpen hoor, anders zouden die ook niet meer rijden.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Kan er mij iemand uitleggen wat juist het probleem was bij die motoren ? iets met te weinig smering maar wat dan juist?
En hoe is of was het op te lossen?
Ik denk dat het beste wat ik kan doen is een kopen en een goede sloper voor moesten er toch dingen zijn die eraan moeten gebeuren…zoals een uitlaatspruitstuk want blijkbaar scheuren die regelmatig…en zijn die anders dan op een gewone v6
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
wat ik ltijd heb begrepen was er een probleem met de olie in het blok deze kon te warm worden en dan niet goed smeren als ik het goed had
verder is het blok anders dan de 12v kwaonderdelen eneen heel stuk duurder in onderdelen
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Voor zover ik me kan herinneren was er een probleem met de smering van de nokkenassen, deze was onvoldoende. Dit is niet opgelost door de oliestroom te verbeteren maar door het aanbrengen van een high-tech keramische cooating op de nokkenaslagers waardoor deze bestand werden tegen het functioneren onder allesbehalve optimale omstandigheden.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Lucas Unger schreef:Voor zover ik me kan herinneren was er een probleem met de smering van de nokkenassen, deze was onvoldoende. Dit is niet opgelost door de oliestroom te verbeteren maar door het aanbrengen van een high-tech keramische cooating op de nokkenaslagers waardoor deze bestand werden tegen het functioneren onder allesbehalve optimale omstandigheden.
Groet,
L
Feit is dus als deze kermamische coating er door de jaren af is gegaan en dat kan na meer dan 10 jaar…bij wagens van dat type dat je weer met dezelfde problemen komt te zitten… als ik het goed begrijp.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
De uitlaat is ook niet uitwisselbaar met de gewone v6 12v geloof ik hé..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:De uitlaat is ook niet uitwisselbaar met de gewone v6 12v geloof ik hé..
idd uitlaat nieuw kost 1200,-
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
bxsport schreef:De uitlaat is ook niet uitwisselbaar met de gewone v6 12v geloof ik hé..
Nee, inderdaad. Dat is een hele andere voor de 24v met o.a. 3 katalysatoren. Kost echt de hoofdprijs en het is dus erg belangrijk dat je bij aankoop van een 24v op de conditie van de uitlaat let.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Oke thanks, dat is dus echt wel belangrijk dat die in perfecte staat is… want als de uitlaat bijna evenveel kost als de wagen… Kan je horen als het uitlaatspruitstuk gebarsten is kwestie dan kan je ook van de prijs afdoen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
citroenc2 schreef:bxsport schreef:De uitlaat is ook niet uitwisselbaar met de gewone v6 12v geloof ik hé..
idd uitlaat nieuw kost 1200,-
wat zou t nou eigenlijk zo duur maken, het benne toch maar een stel buizen? :-s
ieksEmmu schreef:citroenc2 schreef:bxsport schreef:De uitlaat is ook niet uitwisselbaar met de gewone v6 12v geloof ik hé..
idd uitlaat nieuw kost 1200,-
wat zou t nou eigenlijk zo duur maken, het benne toch maar een stel buizen? :-s
jup maar er zitten 3 potten bij en de 24v is heel weinig verkocht dus onderdelen zijn gewoon duur ik heb toen ik bij me eerste xm wou kopen ook een 24v kopen maar ben daar heel snel op terug gekomen vanwege het onderhoud en de onderdelen prijzen
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Tja dat vraag ik me ook af. ps kan er iemand zo uit het hoofd zeggen waar het motornummer zoun moeten staan volgens de eigenaar zou dit dus niet te vinden zijn…. maar het zou volgens hem nog wel de originele motor zijn… tja ik zou hem toch moeten vinden.
Kan iemand mij helpen? die misschien zo’n wagen heeft?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Niemand een oplossing in verband met waar het motornummer van een V6 24v uit 92 staat?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het zou tussen de cilinderbanken kunnen staan, ik meen dat destijds bij m’n v6-en te hebben gezien…...Maar bij een 24V zit er een zeer gecompliceerd inlaatspruitstuk bovenop…..Succes
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
MM tussen de cillinderbanken dus ja het zou kunnen. Ik ga der zeker al is kijken…
Weet iemand eht met zekerheid?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!