Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kan je toch weer een 19 tzi gaan rijden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
gti_styling84 schreef:Das wel cheap ik zit met een verzekering van 117 euro per maand
117 euro
ik dacht dat ik veel betaald met mijn -2 schadevrije jaren
91 euro voor de zx
84 voor de bx
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ja is echt duur kben 20 jaartjes, en heb niet zo’n hoog loon… en tis nog wel een 1.4 ken je nagaan wat een GTI voor mij zou kosten
stom gedoe dat jongeren duurder betalen :S
M&M schreef:gti_styling84 schreef:stom gedoe dat jongeren meer betalen :S
Komt omdat jongeren nu eenmaal meer brokken maken ( gemiddeld gezien dan ) ... en iedereen is een keer jong geweest en heeft dus meer betaald voor z’n autoverzekering , en je moet nu eenmaal je no-claim opbouwen ....
Dat zeg jij, ouderen maken ook brokken en zijn een gevaar op de weg, ik vind het geen reden om een verzekering daarom duur te maken. Met andere woorden, jongeren moeten lekker veel betalen zodat een auto hebben niet aantrekkelijk is. Daar komt het wel op neer. Wij worden de dupe van stomme dingen die sommige jongeren doen
hahahah ja pappa
ik weet dat je het goed bedoeld menno… ik snap het ook wel… alleen het maakt het autorijden een stuk minder leuk…. maarja.. maar ffe doorbijten, over n half jaartje zakt me verzekering alweer gelukkig
Hoest met je velgen ?
Zullen we in een ander draadje weer verder gaan over verzekeren, premies e.d. ?
(of open er een nieuwe over in de rubriek Algemeen)
Dit draadje gaat over de (mogelijke) aanschaf van een BX Chic
Ben trouwens benieuwd of Deur-63 al vorderingen heeft gemaakt….
Ben trouwens benieuwd of Deur-63 al vorderingen heeft gemaakt
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ie misschien wel morgen in Rosmalen gaat kijken naar die Chic…
jaja dit was redelijk off-topic.. excuse me :rood
Harm schreef:Ben trouwens benieuwd of Deur-63 al vorderingen heeft gemaakt
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ie misschien wel morgen in Rosmalen gaat kijken naar die Chic…
En die in Hoorn dan…die ik eerder had geplaatst….gaat ie daar ook nog op af ??
Hm daar heb ik ‘m niet over gehoord verder, alleen dat ie die in rosmalen eigenlijk het liefst nu al wil hebben, of nog liever, gisteren
Bram schreef:Harm schreef:Ben trouwens benieuwd of Deur-63 al vorderingen heeft gemaakt
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ie misschien wel morgen in Rosmalen gaat kijken naar die Chic…
En die in Hoorn dan…die ik eerder had geplaatst….gaat ie daar ook nog op af ??
Die in hoorn ziet er ook aantrekkelijk uit, er zijn alleen 2 minpunten:
- ‘t is van een particulier, en ik heb niet veel (lees: geen) ervaring met tweede hands auto’s. Ik kan wel op bepaalde dingen letten, maar minder grondig dan jullie
- ‘t is in hoorn, dat ligt ver weg van mij uitgezien. Rosmalen ligt net 130km hier vandaan, hoorn ligt minimaal 2x zo ver weg.
Rob van Loo schreef:Ik heb een Chic gehad (DD-HP-13, iemand??) en die heeft er voor gezorgd dat ik gebeten ben door het Citroën-mormeltje…...Daar kwam mijn liefde voor de Snoek nog bij natuurlijk. Maar de Chic was een heerlijke auto, zorg er alleen voor dat je geen BX op gas gaat rijden, is vragen om narigheid. De mijne had 160000 gedraaid toen ik hem kocht en dat kon je er niet aan af zien, zo mooi was ‘ie nog. Persoonlijk denk ik dat die 210000 wel meevalt. Als ‘ie verder in orde is zoals anderen al beschrijven heb je voor die paar honderd euri een fijne complete auto.
Suc6 ermee,
Rob
Ik had nog effies gechecked wat het kenteken was… DD-HP-09, ‘t komt in ieder geval in de buurt.
Harm schreef:Ben trouwens benieuwd of Deur-63 al vorderingen heeft gemaakt
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ie misschien wel morgen in Rosmalen gaat kijken naar die Chic…
uit betrouwbare bron, die vind ik goed Ik heb al een reisje naar Rosmalen uitgeplot voor morgen, en indien ik tot kopen overga, plak ik direct een ritje naar Den Bosch eraan vast (ben dan toch in de buurt… enigzins). Ben jij de eerste die em te zien krijgt
trouwens, iets algemeens, aangezien ik anders weer veel te veel posts van mezelf onder elkaar krijg. Iemand zei me dat het hydrolisch systeem van een BX 200.000 km overleefd, en daarna moettie compleet worden vervangen (ofja, dat gaat er veel naar de knoppen). Is dat een beetje een aannemelijke uitspraak? (met andere woorden, hoe lang zal ‘t hydrolisch systeem het uithouden)
plak ik direct een ritje naar Breda eraan vast
Nou had ik je toch echt verteld dat ik morgen in den bosch ben
Geeft niet, ik was ook zenuwachtig toen ik me eerste BX kocht
deur63 schreef:trouwens, iets algemeens, aangezien ik anders weer veel te veel posts van mezelf onder elkaar krijg. Iemand zei me dat het hydrolisch systeem van een BX 200.000 km overleefd, en daarna moettie compleet worden vervangen (ofja, dat gaat er veel naar de knoppen).
Is dat een beetje een aannemelijke uitspraak? (met andere woorden, hoe lang zal ‘t hydrolisch systeem het uithouden)
Nou….of dat speciaal bij 2 ton is, betwijfel ik.
Een BX is een BX…..of ie nou een diesel of een 1.6 voorin heeft…...ik heb ervaren dat zodra ze tegen de 3 ton lopen….dat je dan met de veerpoten (voor uiteraard ) problemen kunt krijgen….en als je niet zelf in staat bent dat te repareren….dan kost dat best aardig wat geld.
Ook de retourslangen willen nogal eens knappen….maar die kosten maar een paar tientjes….Veerbollen opnieuw vullen (en controleren) kun je bij verschillende adressen laten doen….kost zo rond de 85 euro voor alle 5 (4 wielen en 1 voorraadbol)
En natuurlijk de achterdraagarmen….als de wielen een beetje scheef staan, worden ze afgekeurd bij de APK.
Dat kun je simpel controleren door er even een meter of 5 achter te gaan zitten en kijken hoe de stand is….staan ze mooi recht….tenzij dit alles al onlangs een keer (aantoonbaar !) vernieuwd is….dan heb je daar geen zorgen om.
Verder kun je problemen krijgen met de hoogteregelaar, HP-pomp…...enfin…noem maar op.
Kwestie ook van een beetje geluk hebben.
Dat geluk had ik helaas niet bij de laatste 3 BX’en .....lekten alledrie motorolie…en bij de laatste tzd-turbo zaten de veerpoten er ook aan te komen…..en omdat ik lichamelijk wat problemen heb…...en dus niet onder de auto kan kijken (en iets repareren)...heb ik helaas de BX vaarwel moeten zeggen…
Maar zodra ik een Chic of tzd-turbo voorbij zie rijden, MOET ik er altijd even naar kijken….hoe mooi ziet ie er nog uit…..en ik blijf zeggen…ook al zijn ze 14 jaar oud ....er zitten nog echt *plaatjes* bij.