Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb nog een zwarte 2.0 met wat werk in Roermond staan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Zo! Dat ziet er heftig uit! Jammer van de auto, maar hebben jij en je vriendin niks? Dat is wel belangrijkste, maar het is ook erg jammer van je auto.
Vreemd dat je zonder de reden te weten eigelijk van de weg bent geraakt. :-k
Mechuccio schreef:Ik heb nog een zwarte 2.0 met wat werk in Roermond staan!
Ja dat schiet lekker op zeg! Zo een heeft-ie zelf ook!
[-X [-X [-X
Jos van der Voort
Ik verdenk nog steeds die rubbers van achterwiel ophanging, die hebben ook iets te maken met de meesturende achteras. Als die rubbers niet meer goed zijn / teveel ruimte op zit, dan kan de achterkant van de auto de voorkant niet meer volgen in lange flauwe bochten en kan je zo achterstevoren komen te staan of van de weg glijden. Dus de kans zit er in dat dezen de boosdoeners zijn.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ben je al overdag teruggeweest naar de plek?
olie/dieselspoor en vochtige omstandigheden willen ook wel…
iig sterkte!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dat is nog eens knallend het nieuwjaar in gaan!
Jammer van de wagen, maar das materiaal en vervangbaar. Gulikkig voor jullie dat er niks mankeert. Neem je rust, adem nog eens diep in en uit en forceer niet…
Anders heb je leven lang last van bepaalde spieren…. (ervarings deskundige)
Sterkte in het nieuwe jaar!
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
wizardwilly schreef:@jouw eigen onderschrift; never drive faster…
Verschillende medeforummers verwezen er al naar; je guardian angel. Het zorgt wel dan wel voor behoud van lijf en leden (en dat is natuurlijk het belangrijkst), maar bij 75 km/u door de bocht kon zij je ZX al niet meer bijhouden en behoeden voor het naderend onheil.
Haha sjah of misschien juist wel anders zat ik hier niet.
Nagoed die bocht heb ik al vaker met 90 gehaald dus daar zal het niet aan hebben gelegen.
Misschien een idee om in het nieuwe jaar je guardian angel op slipcursus te sturen :-k en haar vragen om service bij technische mankementen wat uit te breiden.[-o<
Hahaha…
ieksEmmu schreef:ben je al overdag teruggeweest naar de plek?
olie/dieselspoor en vochtige omstandigheden willen ook wel…
Ja we zijn nog daar geweest, je ziet niks alleen 2 bandensporen in de modder rechtdoor de greppel inrijden op het einde vd bocht.
Ik wens je het beste.
Bedankt ( iedereen trouwens ) !!
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
En al naar de huisarts geweest voor een kleine check-up?
Had ik na mn motorcrash toch maar gedaan, ook al was t alleen maar een gekeusde rib en een pijnlijke duim.
Maar dan staat het iig in je medisch dossier of je hebt een uitdraai van t onderzoekje, mocht je over bv een jaar ineens vage klachten krijgen… Magoed je hebt natuurlijk niemand waarop je letselschade kan verhalen.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
1 mogelijke oorzaak. Je achteras. Hij is scheef / krom / kapot zeg je. Dit is tegenstrijdig met de rest van de schade. Je hebt immers geen boom serieus geraakt en ook je velgen zijn heel als ik het goed begrijp dus ook geen flinke klappen gehad…..
Conclusie iets met de as zorgde ervoor dat je wagen onbestuurbaar werd. De vraag is dan ook wat is er (recent) aan de as gebeurd…??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Godsamme Tim, ik lees het nu pas #-o
Gelukkig mankeren jullie niets….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
GoodOldDiesel schreef:1 mogelijke oorzaak. Je achteras. Hij is scheef / krom / kapot zeg je. Dit is tegenstrijdig met de rest van de schade. Je hebt immers geen boom serieus geraakt en ook je velgen zijn heel als ik het goed begrijp dus ook geen flinke klappen gehad…..
Conclusie iets met de as zorgde ervoor dat je wagen onbestuurbaar werd. De vraag is dan ook wat is er (recent) aan de as gebeurd…??
Zou zomaar kunnen. Marco heeft ook een achteras gehad die er los onder lag…..
Jos van der Voort
Balen voor je joh, zoveel schade in zo’n korte periode..
De zx staat overigens wel bekend als onvoorspelbaar, Douwe heeft ter ook kennis mee gemaakt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nog even als toevoeging:
Ik heb bij mijn auto de achteras vervangen en daarbij zag ik ook dat één van de Silentblocs al een eind heen was. Ik had ze gelukkig al gehaald dus bij mij zitten ze er ook nieuw onder.
Marco zijn auto heeft nog niet eens zoveel gelopen. Lijkt mij dus dat dit toch wel een preventief klusje zou moeten zijn.
De vraag is dan wel wat voor KM-interval je zou moeten aanhouden.
Jos van der Voort
Dit zijn precies de blokken die ik bedoel en waardoor ik ook uit een flauwe bocht ben geschoven. Ik heb dezen bij mijn huidig zx maar even laten checken. Alhoewel mij metteen opviel dat deze zx een veel betere wegligging heeft.
Is een 2.0 16v zx niet iets voor jou blaze? Staan momenteel meerdere van op marktplaats. Of gaan we iets te snel dat we je metteen weer in een andere zx willen hebben
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Misschien een hele stomme vraag, maar wat zijn silent blocks precies, waar precies zitten ze (foto?)?
En nog meer offtopic (want de foto’s van Blaze zijn toch wel angstaanjagend…), heeft een AX vergelijkbare silent blocks?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX