1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Test bank hydrauliek
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 januari 2007 12:07 AM

Weet iemand hoe ik zo’n testbank voor hydraulische organen in elkaar kan knutselen ?
Wat heb ik ervoor nodig ?
Welke zaken kun je ermee testen ?

Nog beter ; is het ergen ste verkrijgen mss ??

gr

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 januari 2007 12:10 AM
  [ # 1 ]

Re: Test bank hydrauliek

Mr. Smith schreef:

Weet iemand hoe ik zo’n testbank voor hydraulische organen in elkaar kan knutselen ?
Wat heb ik ervoor nodig ?
Welke zaken kun je ermee testen ?

Nog beter ; is het ergen ste verkrijgen mss ??

gr

Mr. Smith

Interessant. Ik zat ook al over zoiets na te denken.

Een HD pomp met een v-snaar, een losse poelie en een haakse slijper of boormachine is wellicht een aardige basis.

Dan een kraantje erbij een een manometer die 80-180 bar kan aangeven.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 02 januari 2007 12:16 AM
  [ # 2 ]

er staat er 1 te koop voor 750 euri
 

Profiel  
 
Gepost: 02 januari 2007 12:16 AM
  [ # 3 ]

Mijn veerbol testbank bestaat uit een LHM vat/HD pomp/conjoncteur en manometer.
Als ikeen stop plaatst ipv een veelbol en er een andere manometer opschroef(hogere druk) kan het gebruikte worden om hydraulische “organen” te testen.

heb ook een pomp om het LHM vat van een auto leeg te zuigen en dat is natuurlijk gewoon een dikke lange aanzuigleiding en de uitgang van de pomp in een 10liter vat.

Beide worden of met de hand of met de boormachine aangedreven.
Koppelstuk is gewoon een kopstuk van een caravan zwengel afgezaagd…(dop 19)

Om je geheel HD systeem te testen had de +-1200w metabo het al aardig moeilijk…

Maar het belangrijkste van al, het werkt prima!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 januari 2007 01:15 AM
  [ # 4 ]

Dit bedoel je :


Walter   O:)

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 02 januari 2007 01:22 AM
  [ # 5 ]

basisprincipe is zo ja, opstelling wel wat anders (zelfbouw)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 januari 2007 02:05 AM
  [ # 6 ]

thx heren!

750 €uro voor zo’n test bank, lijkt me wel ne loser price.
Met een lager budget, denk ik er ook wel te komen.

Op de laatste foto zie ik HD pomp,een vat en ne conjoncteur met terugloop naar vat. Dat zijn onderdelen die gemakkelijk te vinden te zijn.
Hoe zit dat met zo’n manometer en koppelingen?

Op de conjoncteur zit ook nog ne manometer.

Maar hoe test je hiermee bollen ? Organen ?

Gr

Mr. Smith


La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 januari 2007 02:41 AM
  [ # 7 ]

Voor bollen testen hoef je niet meer dan pakweg 15-80 bar te kunnen meten (de hoogste initiaalspanning is bij een BX trouwens bijv. maar 62 bar voor de accubol maar wellicht ligt dit bij de DS weer hoger). Om de drukregelaar te testen moet je pakweg tussen de 130 en 160 bar kunnen meten. Dat zijn wel hoge drukken. Voor de veiligheidsklep moet je ong 80 bar kunnen meten.

Dan heb je nog een klepje nodig om te druk gedosseerd af te kunnen laten vloeien (voor het testen van een drukregelaar bijv). En dan nog al de leidingen om het spul met elkaar te kunnen verbinden.

Profiel  
 
Gepost: 02 januari 2007 02:46 AM
  [ # 8 ]

zal wel eens wat fototjes trekken voor de duidelijkheid.

Koppelstukken kan je bij citroen bestellen, manometer kan ik zo niet zeggen

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2007 12:31 PM
  [ # 9 ]

Manometers koop je bij econosto

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 januari 2007 01:11 PM
  [ # 10 ]

Thx heren,

er begint wat schot in de zaak te komen, waarvoor dank!

Kan er iemand me vertellen hoe het in zijn werk gaat ?

Waar je bvb de organen aansluit en wat je na zo’n test kunt besluiten?

Ik zeg nie dak ermee stuurhuizen wil testen hé
maar bepaalde organen zoals, bollen, veercilinders, drukcontacten,..
wil ik graag zelf kunnen testen in de toekomst.

gr

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 januari 2007 03:11 PM
  [ # 11 ]

Zelf heb ik het nog niet gedaan, zo’n testbankje gemaakt, maar ik heb wel een verzameling van linkjes voor je:

Op deze pagina staat er een stukje over veerbollen testen. Staat ook gewoon in het reperatie handboek, maar een andere uitleg kan soms helpen. Ik weet ook niet hoe correct de info is.

Er staat ook een stukje over hoe je een bollentester zou kunnen maken met een potkrik. Een variant hierop vind je via deze url:

http://www.agua.nu/ds-files/red cd (tony jackson)/Tools/Bob’s Sphere tester.pdf

Op het forum is ook als eens uitgelegd hoe bijvoorbeeld   een hogedrukregelaar te testen is.

Op   vind je wat voorbeelden van componten die getest worden. (DS->hydrauliek) Als je goed op de foto’s kijkt zie je zo’n testbankje zoals die in de handboeken staan en zoals er een voor 750 euro op markplaats te vinden is.

Misschien heb je er wat aan.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2007 03:25 PM
  [ # 12 ]

Die testers van een potkrik zijn te koop bij chyparse. Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 03 januari 2007 12:11 AM
  [ # 13 ]

ik heb vorig jaar zo’n testbank gemaakt van oude onderdelen
je kunt er alle drukverliezen (lekkages) mee meten
ook de druk in veerbollen

misschien kan iemand me uitleggen hoe ik foto’s kan meezenden, zodat via de plaatjes duidelijk wordt hoe ik eea heb gemonteerd[/img]

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 januari 2007 12:30 AM
  [ # 14 ]

In blijde verwachting [removed]emoticon(’:-
Whistle

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 03 januari 2007 01:08 AM
  [ # 15 ]
gjvdh schreef:

Zelf heb ik het nog niet gedaan, zo’n testbankje gemaakt, maar ik heb wel een verzameling van linkjes voor je:

Op deze pagina staat er een stukje over veerbollen testen. Staat ook gewoon in het reperatie handboek, maar een andere uitleg kan soms helpen. Ik weet ook niet hoe correct de info is.

Er staat ook een stukje over hoe je een bollentester zou kunnen maken met een potkrik. Een variant hierop vind je via deze url:

http://www.agua.nu/ds-files/red cd (tony jackson)/Tools/Bob’s Sphere tester.pdf

Op het forum is ook als eens uitgelegd hoe bijvoorbeeld   een hogedrukregelaar te testen is.

Op   vind je wat voorbeelden van componten die getest worden. (DS->hydrauliek) Als je goed op de foto’s kijkt zie je zo’n testbankje zoals die in de handboeken staan en zoals er een voor 750 euro op markplaats te vinden is.

Misschien heb je er wat aan.

Klopt is idd dezelfde testbank als op marktplaats. Zie dat TS uit antwerpen komt. Hij mag wel eens komen spieken hoe het eruit ziet, is denk ik met name voor het bord met hulpstukken makkelijk. En idd zo een bollentester is denk ik erg makkelijk om te bouwen tot een volwaardige testbank. Heb de mijne in erg slechte staat gekocht voor een redelijk bedrag.

Over die 750 euro, dit is helaas toch een reeele prijs. Een testbankje compleet met bord waar de leidingen op zitten brengt op ebay vlot over de 1000 euro op.

Het bord met leidingen is denk ik relatief makkelijk na te maken.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook