http://www.zx16v.net/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=34 .. kijk hier maar eens
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:link .. kijk hier maar eens
Dus silent blocks is Engels voor ‘achterasrubbers’?
Zoja, dan ken ik ze wel vanuit de BX’en. \:D/
Bedankt in ieder geval.
Om weer even terug te komen op de ZX van Blaze; je had toch laatst een sloopmeeting gehad in Limburg? Had je daar niet wat aan je ZX geklust?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Douwe schreef:Is een 2.0 16v zx niet iets voor jou blaze? Staan momenteel meerdere van op marktplaats. Of gaan we iets te snel dat we je metteen weer in een andere zx willen hebben
Zeker niet verkeerd, maar geen geld voor momenteel.
Ben maar een student enja voor mijn auto krijg ik niks terug.
XBXG schreef:Om weer even terug te komen op de ZX van Blaze; je had toch laatst een sloopmeeting gehad in Limburg? Had je daar niet wat aan je ZX geklust?
Nee toen heb ik alleen mijn koplamp vervangen.
Verder is er niks meer aan de auto gedaan ( owja wel dynamo vervangen de dag voor het ongeluk ).
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Haha ja dat was ik, dus die foto kan je ook naar fluiten haha ops:
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Maar, ga je wel weer naar een zx kijken? Kan me voorstellen dat je er toch een deuk van in je vertrouwen door hebt gekregen? Zou tenminste heel natuurlijk zijn. Ik heb dat een beetje met Iveco bakwagentjes…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Nou nee ik zou best weer een Citroën willen, maar nu die toch weg is koop ik me 100% zeker weten toch een Honda Civic.
Dat was mijn 1e keuze.
Enja die ZX was gewoon gebleven als er niks mee gebeurd was.
Maar ik blijf jullie vergezellen hier hoor
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
[-X [-X Civic? [-X [-X
Jammer Tim, maar even goed: na drie kachelradiateurs plus de mijne…..
=D> =D> =D> =D>
Jos van der Voort
sterkte ermee, lijkt me echt vreselijk om mee te maken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Nog wat foto’s vanuit andere hoek.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Ga je er toch nog wat dingen afhalen Tim? Of is-ie al weg naar de sloop?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Stel dat het de silentblocks zijn geweest. Wordt de achteras bij de APK beoordeeld? Ik weet dat WYD de silent blocks van mijn ex-ZX heeft vervangen. Maar dat deed hij omdat de achteras een irritant bonkig geluid was gaan produceren (met name op klinkerwegen).
Afgaande op wat je is overkomen zou je bijna Citroën-NL inschakelen, want dit is dan een gevaarlijke situatie.
Komt er nog een technisch onderzoek?
Patrick
nb. gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Stel dat het de silentblocks zijn geweest. Wordt de achteras bij de APK beoordeeld? Ik weet dat WYD de silent blocks van mijn ex-ZX heeft vervangen. Maar dat deed hij omdat de achteras een irritant bonkig geluid was gaan produceren (met name op klinkerwegen).
Afgaande op wat je is overkomen zou je bijna Citroën-NL inschakelen, want dit is dan een gevaarlijke situatie.
Komt er nog een technisch onderzoek?Patrick
nb. gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.
Je kan altijd een herkeuring achteraf aanvragen. Echter met dit soort defecten is het wel lastig. Als de APK niet heel recent geleden heeft plaatsgevonden valt niet te bewijzen of het rubber niet tussen de keuring en het ongeluk kapot is gescheurd. Het lijkt me wel een duidelijk APK checkpoint. Dat soort bevestigingsrubber dient gewoon heel te zijn.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Marco ZX AURA 1.4i schreef:Ja maar helaas dat het niet zichtbaar is als deze op een oprij-brug staat.
want dan steunt er heel wat gewicht op de silent-blocks en zul je geen scheuren of defecten kunnen vinden
je kunt het alleen zien op een vier-punt/poot-brug en ook dan moet er minimaal 1 geheel kapot zijn anders valt het echt niet op voor de APK-keurmeester.Misschien verstandig om een onderwerp van de silent-blocks aan te maken gaat wel erg off-topic
Je hebt gelijk inderdaad. Eventueel opnemen in dit rijtje: .
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Weet je nou al wat de oorzaak was? (wel of niet de silentblocks?)
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
mpostma schreef:
Als ik de foto’s nog eens bekijk zie ik dat de linkerachterband plat staat. Als in een flauwe bocht ineens een achterband klapt heb je idd wel een flinke kans op een overstuurreactie.
Aan de band moet wel te zien zijn of ie door het ongeluk is platgegaan (kan ook nog: omdat ie van de velg wordt afgeschoven) OF is geklapt. In het laatste geval is het wel waarschijnlijk dat dat de oorzaak was. Dan is wellicht ook wel te zien hoe de band geklapt is.
Tot zover succes met het bijkomen van de schrik.
Sterkte!
Zelf heb ik ook eens een klapband gehad met mijn rechterachterwiel van de 2.0 Volcane in een flauwe bocht naar links… en ik moet eerlijk zeggen… het heeft me een hoop moeite gekost…. want de auto werd met 100 km/h toch echt onbestuurbaar maar zonder schade wel tot stilstand gekomen… dus een klapband zou goed kunnen, zeker ook omdat je een knal hoorde!
( ik zal eens een foto posten van die band ( ja, de trofee ligt nog in de schuur’!;)
maar belangrijk, hou je ‘pijntjes indegaten…
Greetz Ruud
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia