20 seconden ? Eerder 20 minuten
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:20 seconden ? Eerder 20 minuten
Starten zonder choke en zeker zonder gasgeven. Pas gas en choke als hij aanslaat.
Maar in jouw geval: bougies en bougiekabels vervangen en kleppen stellen.
Bobine is zwart i.p.v. bruin. Kan dat er mee te maken hebben ?
Schijt aan originaliteit.
Dat kleppenstellen en ontstekingsverhaal lijkt mij ook niet een rare tip!
Ook zou ik de carburateur eens een goede schoonmaak en afstelbeurt geven!
Alexxxxx heeft aangegeven dat hij nog niet zo supertechnisch is en LE en ik willen hem daar wel bij helpen, ik heb de ruimet en het gereedschap, LE heeft z’n creatieve en technische brein (ik ook wel maarja kan echt niet tegen LE op….)
Emiel
BX19trs schreef:(...) LE heeft z’n creatieve en technische brein (ik ook wel maarja kan echt niet tegen LE op….)
Emiel
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
BX19trs schreef:Dat kleppenstellen en ontstekingsverhaal lijkt mij ook niet een rare tip!
Ook zou ik de carburateur eens een goede schoonmaak en afstelbeurt geven!
Waarom grijpt iedereen altijd als eerste naar de carburateur, terwijl die in 99% van de gevallen goed zijn? Waarom niet eerst de normale zaken als bougies, kabels (, verdeelkap) en kleppen stellen? Is echt geen rare tip, en ik heb er nogal wat ervaring mee… Blijf nou maar lekker van die carburateur af.
je kan ook ineens vinyl spray spuiten (motip) ipv eerst primer en dan lak
of je kan bumperlak gebruiken, ook zonder eerst te moeten primen
beide in verscheidene tinten grijs en zwart te krijgen :-$
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Je weet dat BX19trs bij een garage werkt he ? En nee, niet bij de afdeling ‘verkoop’ ...
Schijt aan originaliteit.
Handjes schreef:BX19trs schreef:Dat kleppenstellen en ontstekingsverhaal lijkt mij ook niet een rare tip!
Ook zou ik de carburateur eens een goede schoonmaak en afstelbeurt geven!
Waarom grijpt iedereen altijd als eerste naar de carburateur, terwijl die in 99% van de gevallen goed zijn? Waarom niet eerst de normale zaken als bougies, kabels (, verdeelkap) en kleppen stellen? Is echt geen rare tip, en ik heb er nogal wat ervaring mee… Blijf nou maar lekker van die carburateur af.
Beste Handjes, ik probeer alleen goede tips te geven, ik heb deze auto vanmiddag gezien en gehoord….. dat zegt al genoeg denk ik!
Dat kleppenstellen en het ontstekingsverhaal heb ik aangehaald als een goede tip, dat lijkt me voldoende, ik heb alleen een toevoeging gedaan en mijn best…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik geef alleen maar een tip, ik weet niet wie wat waar achter welke Visa aanzit ... En dat ie bij een garage werkt: leuk (en handig!). Maar ik heb ook 20 Visa’s versleten in m’n leven . En het lag in 1% van de gevallen aan de carburateur (kapotte nadieselklep). De rest was altijd achterstallig onderhoud (bij aanschaf).
Ok duidelijk! dus jij zegt kleppen stellen, ontsteking vernieuwen (kabels/bougies/verdelerkap/rotor)? ok dan moet Alexxxxx dat zeker gaan meenemen in zijn budget voor deze auto, ik ben ook niet de beroerdste om tips aan te nemen!
Ik had namelijk mijn carb net gereinigd (zie visatopic emiel) en die zat na jaren geen onderhoud vol met prut! (is wel een viercilinder).
Ook schijnt olieverversen altijd heel belangrijk te zijn dacht ik bij de tweecilinders.
Nouja laat Alexxxxx maar beslissen wat hij wil, wij helpen hem wel in ieder geval!
Emiel
@Handjes: Als je de Visa in kwestie niet kent, hoe kan je dan zo ‘wijs’ uit de hoek komen dat de carburateur OK is ?
Schijt aan originaliteit.
Volgens mij zijn zowel Handjes als Emiel heel kundig, maar heeft Emiel het voordeel dat hij de auto in het echt heeft gezien en gehoord.
En dingen schoonmaken en goed instellen kan nooit kwaad toch? Als er dan alsnog onderdelen vernieuwd moeten worden kan dat altijd nog En ik moet dus ook een nieuwe deur (bestuurder) meenemen in het budget, want ten eerste is het een APK afkeurpunt, en ten tweede is het gewoon verdomde lastig. Probleem is alleen dat ik momenteel niet zo ruim zit, dus niet zomaar tegelijk allemaal dingen kan gaan vervangen, hoe graga ik dat ook wil :-s
Ik ga straks de foto’s even uploaden.
Alexxxxx schreef:Volgens mij zijn zowel Handjes als Emiel heel kundig, maar heeft Emiel het voordeel dat hij de auto in het echt heeft gezien en gehoord.
En dingen schoonmaken en goed instellen kan nooit kwaad toch? Als er dan alsnog onderdelen vernieuwd moeten worden kan dat altijd nog En ik moet dus ook een nieuwe deur (bestuurder) meenemen in het budget, want ten eerste is het een APK afkeurpunt, en ten tweede is het gewoon verdomde lastig. Probleem is alleen dat ik momenteel niet zo ruim zit, dus niet zomaar tegelijk allemaal dingen kan gaan vervangen, hoe graga ik dat ook wil :-s
Ik ga straks de foto’s even uploaden.
Ik ben benieuwd naar de pics!!!
Enneh die deur kan ook eventueel gelast worden had ik gezien, scheelt weer in de kosten!!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Alexxxxx schreef:En dingen schoonmaken en goed instellen kan nooit kwaad toch?
Op zich niet, maar het heeft alleen zin als de rest van de motor en ontsteking in keurige staat zijn. Anders heeft schoonmaken en afstellen van een carburateur weinig zin. Carburateur is voor veel mensen heel verleidelijk om open te schroeven en schoon te maken. Maar ik zou eerst een normale beurt doen bij een occasion.