Die bedoelde ik inderdaad.
Maar die zitten in Hoogezand. Volgens mij is dat in de buurt van Friesland (jaja, ik ben in Delfzijl uit de klei getrokken…)
Dat zou toch wel een keer met een uitje te doen moeten zijn? Kun je ze gewoon eens vragen.
Misschien daar maar eens langs voor een adviesje dan
Schijt aan originaliteit.
Na veel te lang niets aan m’n Eend gedaan te hebben, heb ik vandaag wel iets aan m’n Eend gedaan. Ik ben begonnen met zoveel mogelijk onderdelen van de koets te schroeven. Denk aan accubak, ruitensproeiertankje, HRC, boxen, afdekplaatjes enzovoorts. Doel: m’n huidige koets verkopen en een gegalvaniseerde terug kopen. Maar hoe krijg ik die stomme stang voor de hoogteregeling van de koplamp er uit ? Ik heb het stukje schrefdraad al door het kopschot (of hoe dat ding ook maar heet) van m,‘n koets gewurmd, maar ik krijg hem niet door het oogje wat onder m’n aflegplankje hangt.
Schijt aan originaliteit.
Weer een stukje verder met de demontage. De kabelboom is zo’n ongeloofelijk zootje dat ik die maar gewoon doorgeknipt heb. Kabels die niet door de daarvor bestemde gaten zitten, maar gewoon tussen 2 platen geklemd zijn enzovoorts. Verder 80 verschillende diktes van draadjes en draadkleuren, 100.000 stekkertjes maar natuurlijk wel net op de verkeerde plaats zodat ik zonder knippen de hele rommel niet los kan krijgen. Moet maar een nieuwe kabelboom in ofzo ...
Overigens bewaar ik de restjes kabel wel, gewoon voor wat reservedraadjes
Schijt aan originaliteit.
Vandaag wat meer ‘rotzooi’ uit m’n Eend geschroefd. Onderandere de HRC, een plaat die er voor zit (aan de binnenkant vna de motorruimte) en de stuurbuis/het stuurslot (zat gelukkig vast met gewone zeskantmoertjes). Echter, bij het demonteren was het slot sneller los dan gedaht, dus het stuurslot (zonder sleutel er in) kijlt op de bodem en uit elkaar. Ik weet waar alles zit op 1 dingetje na: een soort aluminium wig. Waar hoort die wig te zitten ?
Schijt aan originaliteit.
Vandaag de vooras gedemonteerd. De bouten zaten niet eens zo heel erg vast ! Het wegsjouwen/-slepen van de as was oingewikkelder. Ik heb er maar een spanbandje aan geknoopt zodat ik het ding makkelijker kon tillen.
De 27e haalt Ramon het chassis op.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik weer wat losgeschroefd: de metalen plaat onder het dak voor de magneetvoet van de antenne van m’n 27-MC bakkie, versnellingspook, stangetje van de verwarming, bankrails voor, plastic afdekkapje voor het bovenste voorderuscharnier rechts, bekleding van het aflegvakje, radio, palmabak (gemaakt van 1,5 mm dik RVS, vastgezet met 4 RVS haakjes en 8 vleugemoeren) en de kofferbak leggehaald.
Schijt aan originaliteit.
Het chassis is opgehaald door Ramon. M’n koets staat er nu zo bij:
Met dank aan Alexxxxx voor het hosten van de foto’s.
Schijt aan originaliteit.
Mooie Visa op de achtergrond ook! {|=
Wat je ook zegt van mijn Eend ... De bestuurdersdeur zakt niet naar beneden als je hem opent
Maar de jouwe rijdt, is blauw en is ook erg leuk !
Schijt aan originaliteit.
Vanaf vandaag voel ik officieel met je mee Elmer, ik ben ook aan de eend begonnen! \:D/
Gaaf ! Wedstrijdje doen ?
Schijt aan originaliteit.
Wie er het langst over kan doen?? Ik durf nog geen voorspellingen te doen, heb tegen de boer waar mijn eend staat gezegd dat ik voor het aardappels rooien (eind september) waarschijnlijk een heel eind zou zijn… :-# [-o<
Nee, wie het eerst z’n Eend weer rijdbaar heeft.
Schijt aan originaliteit.
Wat is het juiste aanhaalmomnet voor de moer van de achterste draagarm ? Volgens m’n Haynes is dat 5,5 kg/meter (55 newton/meter), maar dat lijkt me zoveel. Dat is meer dan de bouten waarmee de as vast zit ! Het kan dus heel goed zijn dat ik naar het verkeerde aanhaalmoment zit te kijken omdat het boek in het Engels is. Ik kijk zelf namelijk naar de “Rear axle arm retaining nut”.
Schijt aan originaliteit.