Lelijke Eend schreef:Plak RVS op staal en het staal gaat roesten (sneller dan eerst).
Gelukkig zit er een dikke laag kit tussen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Lelijke Eend schreef:Plak RVS op staal en het staal gaat roesten (sneller dan eerst).
Gelukkig zit er een dikke laag kit tussen
Zolang het geen metallisch contact maakt is het prima !
Schijt aan originaliteit.
Probeer maar eens een oudere BX te vinden zonder roest bij de achterste uitlaatsteun of in de kofferruimte. Dit is gewoon een kwaaltje bij deze auto’s.
Gelukkig zit het niet in het zicht, zodat je de gaten goed kunt dichten zonder dat het op plastsche chirurgie hoeft te lijken.
Gewoon een paar lekkere stevige platen inlassen, de lasranden afbramen met de slijptol, daarna afwerken met lasnadenkit en het geheel goed in de anti-roestmiddelen zetten. Kan het weer jaren mee.
Moet er zelf in het voorjaar ook weer mee bezig met beide BX-en.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:Probeer maar eens een oudere BX te vinden zonder roest bij de achterste uitlaatsteun of in de kofferruimte. Dit is gewoon een kwaaltje bij deze auto’s.
Gelukkig zit het niet in het zicht, zodat je de gaten goed kunt dichten zonder dat het op plastsche chirurgie hoeft te lijken.
Gewoon een paar lekkere stevige platen inlassen, de lasranden afbramen met de slijptol, daarna afwerken met lasnadenkit en het geheel goed in de anti-roestmiddelen zetten. Kan het weer jaren mee.
Moet er zelf in het voorjaar ook weer mee bezig met beide BX-en.
Mijn Tzi heeft in de kofferbak totaal geen roest en er is daar ook niet in het verleden gelast.
Wel een beetje in de wielkasten in de motorruimte.
Mijn Tzi heeft in de kofferbak totaal geen roest en er is daar ook niet in het verleden gelast.
Wel een beetje in de wielkasten in de motorruimte.
==============================================
Wielkasten in motorruimte is ook een bekende plaats. Bij mij is er aan de accuzijde ook al een gaatje gevallen. Dit heb ik dichtgemaakt door zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde 2 galsvezelmatten te bevestigen i.c.m. vloeibare hars/polyester. Moet zeggen dat het kei en keihard geworden is.
Daarna een dikke laag tectyl erover en het zaakje is weer beschermd.
Mocht het alsnog terugkomen, dan kan ik er altijd nog een plaat inlassen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
motorruim en achterbak is voorderest geen ernstig schade..tenzij het verder gaat..‘t staat alleen wat lelijk en misschien wat lawaaiig en koud…
macnail schreef:Probeer maar eens een oudere BX te vinden zonder roest bij de achterste uitlaatsteun of in de kofferruimte.
Gevonden hoor O:)
Ik probeer trouwens al jaren JONGE BX’en te vinden…maar dat lukt me niet erg. :badgrin:
Kwestie van tijd ...of buitenland. Voor 1200 euro heb je (inc bpm) in duitsland toch wel een 93/94 tzd turbo met 150-200 op de teller.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mijne is van 1990 en nog geen roest O:)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:mijne is van 1990 en nog geen roest O:)
maar jij hebt een 1400… :-s \:D/
Ik heb plm 5 1400 bx-en gehad, en deze waren allemaal rot in de kofferbak \:D/
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ijs schreef:McDean schreef:mijne is van 1990 en nog geen roest O:)
maar jij hebt een 1400… :-s \:D/
Maar niet lang meer toch? :-k
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Daar wil ik meer van weten..
Mijn ex 1.4e uit 1986 had ook een gave kofferbakbodem! Evenals de ex-TZI trouwens… De TZD T. had daar wel roest, maar dat was een break..
voge schreef:Mijn ex 1.4e uit 1986 had ook een gave kofferbakbodem! Evenals de ex-TZI trouwens… De TZD T. had daar wel roest, maar dat was een break..
Ter verduidelijking: breaks zijn in mijn (ruime) beleving niet echt slechter, misschien juist wel wat beter achterin (geen rotte uitlaatsteun), en van de rest van de kwalen in de achterbak heb ik ook niet zoveel last - al blijft het uitkijken met exemplaren die zware aanhangers gesjord hebben of een douw van achteren gehad hebben. Het blijft wel een BX natuurlijk.
Wat jouw exemplaar break zo krokant maakte is de niet geheel geslaagde ombouwpoging van grijs naar geel kenteken. Ik heb dat nog nooit helemaal goed zien gaan overigens, er blijft altijd wel “iets” liggen.
Waar breaks wel gevoeliger voor zijn is roest bij de naad boven de voorportierscharnieren. Die is goed te voorkomen door tijdig in te gaan vetten, de roestblaar die op iedere NL berline zit boven de hoeken v/d voorruit heeft een break dan weer niet.
Eén van mijn weinige exemplaren BX die totaal gave binnenschermen voor had ondanks een hoog kmtrage is ondanks vakkundig getotald
Ich bin ein Breaker