Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
caravan
doe maar niet zwaarder dan 450 kg leeg erachter, dan kun je er nog 100 kilo instoppen en daarna wordt het te zwaar hoor…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dan wordt het helaas een fietsendrager hahaha.
Emiel
Udate!!!
03-01-2007
Vandaag de remmen voor uit elkaar gehaald, deremblokken zijn helemaal versleten en zitten hermetisch vastgerot!
Ik ben ongeveer een uur per kant bezig geweest om de blokkeerpennen en remblokken eruit te halen zo ontzettend vastgerot zat het!
Een lichtpuntje! allebei de remklauwen zijn heel erg goed gangbaar!
Ik heb alles schoongemaakt en voorzien van een klodder kopervet, de remschijven zijn nog zeer redelijk te noemen, ik heb de remblokken inmiddels gemonteerd, dit alleen voor de rit naat heerenveen, daar gaan de nwe schijven er ook op na het opschuren van de blokken uiteraard!
Ik heb namelijk geen perslucht in m’n garage om de naafde demonteren!
Tot mijn grote schrik en verbazing? is de veerpoot rechts doorgerot midden op de schokbrekerpoot bij de naaf!!! helaas geen foto’s.
Ik zoek met spoed dus een veerpoot, gebruikt of nieuw dat maakt me niet uit, Ik heb vandaag allerlei specialisten en onderdelen leveranciers gebeld maar ik kan nergens nieuwe schokdempers kopen!
WIE HELPT????
Overigens is de linker schokbreker gaaf! zie ook de foto’s van die schokbreker die inmiddels in de tectyl zit!
Banden: vandaag ook twee voorbanden gemonteerd, de ouden waren sliks geworden, Firestones 145/80/13 T “fuel savers” ik ben benieuwd, ze liggen nu bij Euromaster te wachten om geballanceerd te worden, ons apparaat bij de VOLVO is niet geschikt voor wielen zonder naafgat!
wordt vervolgt!
Emiel
Ik ga morgen naar Duckservice in Leek. Die doen behalve Eenden ook andere oude Citroëns. Zal ik daar even vragen of ze nog zo’n veerpoot hebben ? Kans lijkt me klein hoor ! Maar je weet maar nooit ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zag toevallig op marktplaats een foto van een sloperij ergens in het hoge Noorden een visa bovenop een stapel staan, waarschijnlijk is er niet veel vanaf gehaald..
Je zou maar iets nodig hebben.
Mocht je er heen gaan en je ziet nog een heleboel bruikbaars mag je me altijd even terugmailen.
Hieronder kun je het telefoonnummer vinden van de sloperij in Oudehorne!
Naam: Joop
Telefoon: 0516-451247
Woonplaats: Oudehorne, Friesland
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
205 pootjes halen Emiel.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
stoterstangen90 schreef:205 pootjes halen Emiel.
Dat is dus zeker géén verstandig advies! Elke auto heeft zijn eigen veer- en dempingskarakteristiek en wielophangingsgeometrie. Je kunt niet zomaar de veerpoot van de ene op de andere auto overzetten! Zelfs die van een 2-cilinder kun je niet zomaar op een 4 cilinder overzetten. Ook al past het. Levensgevaarlijke toestanden krijg je dan.
Handjes schreef:stoterstangen90 schreef:205 pootjes halen Emiel.
Dat is dus zeker géén verstandig advies! Elke auto heeft zijn eigen veer- en dempingskarakteristiek en wielophangingsgeometrie. Je kunt niet zomaar de veerpoot van de ene op de andere auto overzetten! Zelfs die van een 2-cilinder kun je niet zomaar op een 4 cilinder overzetten. Ook al past het. Levensgevaarlijke toestanden krijg je dan.
yeah right. Het is ook levens gevaarlijk om gele koni’s te monteren op een visa, zx, xsara, weetik wat.
Niet geheel toevallig hebben de 205 en de visa een gelijk onderstel, wegen evenveel, hebben (op de 2 cylinder na) dezelfde motoren, etc.
Emiel kan zelf wel bepalen hoe of wat. Hij maakt er met zijn expertise echt geen levensgevaalijk voertuig van.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik dacht dat de familieband er was met de Peugeot 104/Talbot Samba, en niet met de 205 hoor?
Maurice van Mourik schreef:Trekhaak= caravan!!!!!
Ben ik niet meer de enige 1100 met caravan!!!!
Joepie!!!!!!!!
Sjees, dat spoort echt niet..
Alexxxxx schreef:Ik dacht dat de familieband er was met de Peugeot 104/Talbot Samba, en niet met de 205 hoor?
die familieband loopt dus verder door.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
stoterstangen90 schreef:yeah right. Het is ook levens gevaarlijk om gele koni’s te monteren op een visa, zx, xsara, weetik wat.
Niet geheel toevallig hebben de 205 en de visa een gelijk onderstel, wegen evenveel, hebben (op de 2 cylinder na) dezelfde motoren, etc.
Emiel kan zelf wel bepalen hoe of wat. Hij maakt er met zijn expertise echt geen levensgevaalijk voertuig van.
Ik weet niet of hij dat zelf kan bepalen, ik ken hem niet. Binnen bepaalde marges kun je inderdaad best zwaardere veren toepassen. Maar zomaar dat soort zaken roepen op een forum moeten we voorzichtig mee zijn.
Een 205 gaat niet werken trouwens, 104 of LNA wel.
Ik heb een veerpoot gevonden!
Bij firma van Gompel te Eindhoven!!
Maare.. Wie woont daar in de buurt? en kan eventueel wat met mij regelen volgende week ri. Wateringen?
Emiel
BX19trs schreef:Ik heb een veerpoot gevonden!
Bij firma van Gompel te Eindhoven!!
Maare.. Wie woont daar in de buurt? en kan eventueel wat met mij regelen volgende week ri. Wateringen?
Emiel
Uhhh hebben ze niet gewoon in Friesland sloperijen met Peugoets 205 1.1? Wat betreft dat dempingskarakterstiek gebeuren. Zet je de veer en demper wel over? Of zijn ze exact hetzelfde. Anders zou ik wel gelijk 2 veerpoten nemen.
Ik kan morgen wel langs van Gompel rijden, maar dat is niet echt voor de deur (toch wel dik een half uur rijden vanaf hier). Dus als iemand anders dichterbij Eindhoven zich aanbevolen houdt zou dat wel mijn voorkeur hebben. Ik kom wel naar Wateringen.