hallo, ik vroeg me af of iemand de veerbollen van 30 euro/stuk van bij iddstechnique al getest had? en wie is er tevreden/ ontevreden over?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Re: wie heeft er ervaring met bollen van iddstechnique ????
dabeatisflo schreef:hallo, ik vroeg me af of iemand de veerbollen van 30 euro/stuk van bij iddstechnique al getest had? en wie is er tevreden/ ontevreden over?
Zijn volgens mij gewoon originele OEM bollen en dus goed. Momenteel heb ik een accumulatorbol van deze firma en die doet zijn werk naar behoren.
volgens de garage zouden die bollen rommel zijn en sneller stukgaan met gevolg lekkage in de bollen en lucht in de leidingen waardoor de HD pomp stukgaat…
maar waarom kosten ze bij IDDS maar 30 euro en in de garage in belgie 80 euro?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:volgens de garage zouden die bollen rommel zijn en sneller stukgaan met gevolg lekkage in de bollen en lucht in de leidingen waardoor de HD pomp stukgaat…
maar waarom kosten ze bij IDDS maar 30 euro en in de garage in belgie 80 euro?
Ach ja, zo verdient de garage ook wat extra’s.
Trouwens, 80 EUR is volstrekt belachelijk voor 1 bol. Ik mag toch wel hopen dat dat incl. montage is? Dan kun je natuurlijk wel weer moeilijk vergelijken. Bij IDDS komen er wel nog wat verzendkosten bij.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik had rondom nieuwe bollen van iddstechnique op de TRI, de achterbollen zitten nu op de deauville van mijn ouders, maar niets te klagen over deze bollen, de voorbollen op de deauville van mijn ouders zijn overigens ook nieuw en van iddstechnique.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
en de garantie, is dat allemaal in orde enzo? hoe lang gaan die bollen mee?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:volgens de garage zouden die bollen rommel zijn en sneller stukgaan met gevolg lekkage in de bollen en lucht in de leidingen waardoor de HD pomp stukgaat…
maar waarom kosten ze bij IDDS maar 30 euro en in de garage in belgie 80 euro?
Dat is zeker dezelfde garage die €750 vraagt voor een rondje bollen en een accu…
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
dabeatisflo schreef:en de garantie, is dat allemaal in orde enzo? hoe lang gaan die bollen mee?
Garantie heb ik nog niet nodig gehad bij ze, en heb er wel vaker wat besteld (ADALS, D-riem kit en paar keer wat andere lagers) de bollen heb ik allemaal in januari gekocht dus ik kan je zowieso vertellen dat ze een jaar meegaan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Over Wim Dorsman van iddstechnique is genoeg bekend!
Ik heb nergens negatieve ervaring gehoord, alleen maar positief!
Bij twijfel over het te bestellen onderdeel is hij prima telefonisch te bereiken, en zal je uitgebreid te woord staan!
Je krijgt netjes wat je besteld hebt thuisgestuurd.
Garantie is ook dik in orde!
Dit topic hoor trouwens niet in Hydrauliek, maar in algemeen.
Dus ik verhuis hem bij deze.
René van Maren schreef:Over Wim Dorsman van iddstechnique is genoeg bekend!
Ik heb nergens negatieve ervaring gehoord, alleen maar positief!
Dan moet je die van mij maar eens lezen elders op dit forum. :-s
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En die Marten vd Kamp en zn dynamo van iskra… 8-[
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Serge schreef:
Dan moet je die van mij maar eens lezen elders op dit forum. :-s
oh?
René van Maren schreef:Over Wim Dorsman van iddstechnique is genoeg bekend!
Ik heb nergens negatieve ervaring gehoord, alleen maar positief!
Bij twijfel over het te bestellen onderdeel is hij prima telefonisch te bereiken, en zal je uitgebreid te woord staan!
Je krijgt netjes wat je besteld hebt thuisgestuurd.Garantie is ook dik in orde!
Dit topic hoor trouwens niet in Hydrauliek, maar in algemeen.
Dus ik verhuis hem bij deze.
Helemaal mee eens hier!!!
Heb al zo vaak wat bij hem besteld, contact verliep prima, de verzending was altijd prima, en de onderdelen ook altijd van goede kwaliteit en meestal van de originele leverancier!
Heb ook een setje veerbollen van hun op de BX zitten, maar heb daar nog niet mee gereden. Maar verwacht niets slechts ervan want alles zag er puik uit!!!
Heb 1 keer gehad dat de bestelling van de grossier van hun niet goed ging en dat het te lang duurde. Heb toen met Wim contact opgenomen en de onderdelen bij de Brezan gehaald. Hij bood z’n verontschuldigingen aan en vond het jammer dat de bestelling niet gelukt was, maar was er niet boos over ofzo dat ik de bestelling geannuleerd heb.
dus, bollen bij idds kopen en laten plaatsen hier in belgie, voor een goede prijs.
nujah die bollen plaatsen bij een xm, ik zou dat heel graag doen maar ik heb gewoon schrik dat die bol er zou aflvliegen als ik niet opd e juiste manier de druk eraflaat. iedereen heeft hier verschillende manieren, heb ik gelezen. maar jah het is wel pakken goedkoper als je het zelf doet. een ketting errond en ene bol afdraaien dat kan ik nou wel, het lijkt me niet veel moeilijker dan een oliefilter vervange, wat ik reeds zelf doe. enkel die druk aflaten op een juiste manier daar loop ik wat van weg…
maar ik zal de andere topics een moeten uitpluizen, maar ik vind het niet zo duidelijk omdat iedereen een andere manier heeft. zelf mensen die de bollen al losdraaien terwijl de druk er nog opstaat enzo.. lijkt me niet verstandig…
iemand raad? maar ik zal erop verdergaan in ander topic want veerbollen vervangen is een ander topic…sorry
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:maar ik zal de andere topics een moeten uitpluizen, maar ik vind het niet zo duidelijk omdat iedereen een andere manier heeft. zelf mensen die de bollen al losdraaien terwijl de druk er nog opstaat enzo.. lijkt me niet verstandig…
iemand raad? maar ik zal erop verdergaan in ander topic want veerbollen vervangen is een ander topic…sorry
Dan moet je ook goed lezen waarom je de bollen met druk erop zou losdraaien (maar dan ook niet meer dan het eerste stukje). De bol er helemaal met druk afdraaien is vooropgesteld dat het je lukt behoorlijk suicidaal.
Laat het dus idd maar lekker door de garage doen: dat lijkt me veel verstandiger. Maar ik denk niet dat die garage van die 750 EUR nog hard zal staan te springen om de bollen erop te schroeven. De meeste garages vinden het sowieso niet zo prettig als je je eigen waar meeneemt.
oh daar hadden ze geen probleem mee hoor…
nee ik ga het zelf doen, dat lukt me wel, ik heb vroeger opt werk een hydraulische tractorbandendemonteermachine hersteld, dus ik ken wel wat van hydraulica… en de elektronica deed het ook niet meer…
nu goed, in laagste stand plaatsen, bout 12 1,5 toer draaien en ff wachten..
dan bollen losdraaien en vervangen en er een doek onderleggen voor uitlopende LHM…
dan starten en op hoogte brengen, en met draaiende motor bout 12 wer toedraaien en klaar is kees?
is te doen denk ik, tenminste als je er overal bijkan…maar ik heb wel een werkput.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht