Beste forummers,
Ik heb de achterste draagarmrubbers van de voorophanging vervangen. De nieuwe rubbers heb ik inmiddels weer op de draagarm geslagen. Maar zit deze er voldoende ver op als deze vlak staat met de draagarm zelf of moet deze eigenlijk nog een stukje verder geslagen worden.
De oude rubbers zaten volgens mij wel iets verder, maar de nieuwe is moeilijk verder te slaan omdat de draagarm zelf dan in de weg zit.
Voorbaad dank.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
lekker is dat, die bus zakt niet verder maar het rubber komt wel omhoog, dat is de bedoeling volgens mij niet.
Ik weet inmiddels wel, als ik dit ooit nog eens moet doen koop ik wel een complete draagarm.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
op de foto’s is weinig te zien ... je ziet wel dat ie nu gelijk zit met de draagarm en dattie nog een stukje verder moet.
Dat het rubber een klein beetje omhoog komt zie je niets van.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Een goed passende lange dop uit de doppendoos misschien?
Jos van der Voort
een dop was ik idd ook al mee bezig geweest want een goed passende buis heb ik niet kunnen vinden. Maarja tot nu toe vordert het dus gewoon slecht.
Maarja het zint me ook niet dat het rubber inmiddels boven de bus uitsteekt.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Toch als ik de eerste foto bekijk dan is het toch de goede manier met een dop of zo.
Kun je misschien ook iets combineren.
Heb je bij jullie in het dorp geen smid of zo die iets kan fabrieken om het op de draagarm te slaan? Misschien kan je zelf iets verzinnen met een combinatie met een grote moer + een dop uit de doppendoos of zoiets.
Met een beetje mazzel is de smid misschien al creatief genoeg om het even voor je te kunnen doen.
En dan kun je misschien ook nog naar de Ciet dealer in de buurt en vragen of die je misschien even kunnen helpen om de rubbers erop te krijgen.?
Jos van der Voort
hoe doen ze zoiets bij citroen zelf eigenlijk?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:hoe doen ze zoiets bij citroen zelf eigenlijk?
Dat zou ik gewoon eens gaan vragen en neem dan je draagarmen mee zodat ze je aanschouwelijk onderwijs kunnen geven… 8-[
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
persen met een soort en met speciale bus!
Ik zelf pers ze met een grote passende dop en een bankschroef (fijndraad)
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:persen met een soort en met speciale bus!
Ik zelf pers ze met een grote passende dop en een bankschroef (fijndraad)
Dat is opzich geen slecht idee maar de draagarm heeft daar geen rechte rand dus zal waarschijnlijk uit de bankschroef schieten zou je zeggen.
Ik zal het donderdag toch even proberen!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ga gewoon even met de draagarmen langs de daeler of een garage, voor 20 euro hoogstens persen hun hem erop voor je, zo doe ik het ook altijd met sommige dingen, net als je onderste motorsteun, eraf halen langs de dealer en voor 10 euro hadden ze hem er voor mij erop gezet
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
k moet nog een halve centimeter .. daar ga ik niet meer voor betalen. Ik zal morgen kijken of ik verde zal komen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ze zijn uiteindelijk toch nog verder gekomen, als ze eenmaal over een punt heen zijn dan gaat het gemakkelijker. Een lange 21 dop was hier ideaal voor.
De draagarmen zijn eindelijk klaar
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop