Deze kerstvakantie “even” mijn bumpersteuntjes en regen gootjes vervangen, alleen was er erg weinig materiaal om dit aan vast te lassen dus uiteindelijk ook maar de achterschermen en de C-stijl aansluiting bij de hoedenplank gedaan….......to be continued ik denk dat ik pas in maart weer tijd heb om het af te maken….....
Het gat in de koffer (beide kanten)
Zo ziet het er van buiten uit (was keurig dichtgekit door een vorige eigenaar….)
En dan de regengootjes…...oeps nog een klein gaatje gevonden bij de C-stijlen:
Resultaat na plamuren (voor het schuren):
Nog eentje te gaan…....in maart ga ik verder:
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Mooi werk! Daar fris je al van op hé, van die “voor” en “na” foto’s
Er is nog hoop
groeten
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Auw.. Dit moet bij mijn DS ook… Alleen is het mn dagelijkse auto… 8-[
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Knap gedaan, hou ons op de hoogte!
Nice pics!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Je herstelbezigheden zien er netjes uit.
Allemachtig,je koets is wel goed slecht…hoe is de rest (bodem)?
Succes man..red haar!
‘Spirit of avant-garde’
Ik ben onder de indruk. Mooi zetwerk en mooi laswerk.
Dit zijn inderdaad wel klassieke punten. Veel werk, maar wat ziet het er dan heerlijk uit met dat nwe staal !!
Succes met het vervolg in maart.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Pascal schreef:Je herstelbezigheden zien er netjes uit.
Allemachtig,je koets is wel goed slecht…hoe is de rest (bodem)?
Succes man..red haar!
Bodem heb ik twee jaar geleden al gedaan dus dat zit wel goed (net zo grondig dus alle roest weggestoken en vers materiaal erin).
Op zich viel het allemaal op het oog wel mee (lees alles was netjes weggekit/smeerd door vorige eigenaars, de wagen is recentelijk ook gewoon door de APK gekomen) maar toen ik nieuwe bumpersteuntjes wilde lassen was er niks meer om aan vast te lassen en na wat steken had ik weinig achterkant meer over.
Die C-stijl ontdekte ik pas toen ik de gootjes ging doen (gootjes is toruwens echt weinig werk dat gaat echt snel). Er was echt maar een heel klein gaatje te zien….......toen ik dat open wilde krabben om te kijken hoe erg ze er aan toe was bleek het allemaal heel behoorlijk rot te zijn (ooit een lek dakrubber gehad denk ik, en dat in combi met 4 plaat dubbelingen op elkaar ).
Ik heb nu ook een aantal dubbelingen weg gelaten weggelaten voor stompe lasnaden en een klein gaatje aan de interieur zeide open gelaten waardoor evt condens naar buiten kon.
Verder is de Hele stijl onbehandeld kaal staal van binnen (citroen keek niet zo nauw met corrosie bescherming). Ik heb nu plaat met zinkprimer gebruikt, als ik straks klaar ben spuit ik de kolommen vol met ML…......ik denk dat ze dan in mijn tijd niet meer door zal roesten
Aan de buitenzijde schuur ik alle lassen met lamellen schijfjes daarna plamuren met twee componenten boot plamuur (keihard en waterafstotend) daarna gladschuren en twee lagen twee componenten HS (licht vullende bootlak) en dan naar gelang de locatie bodyschutz of aflak….........ik ben dus nog niet klaar.
Al met al best een aardige klus en met goed gereedschap (zetbank en wat hamers en tassen) is het goed te doen.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Nou ik ben weer begonnen, gister de ds helemaal achter uit de berging gehaald, ruimte gemaakt in de werkplaats. Ik moest eigenlijk voor mijn werk weg maar dat was vertraagt dus ik kon fijn vrijdag en zaterdag aan mijn auto werken voor ik maandag naar Amerika moest…......
Nu kom ik net op mijn werk…....ga ik alsnog vrijdag vliegen. Dus vanavond weer alles opruimen en de snoek terug in de berging zetten
Toch nog wat kunnen doen en de bakboords C-stijl is bijna af, toch handig dat je er twee hebt, dan kun je bij de eerste oefenen en buigmallen maken, wat tijd kost, en daar heb je bij de tweede profijt van waardoor alles sneller gaat. Enfin de fotoos….....
Zoals je ziet moet er nog een beetje gelast worden in de wielkast, daar is het verse plaatwerk alleen nog maar gehecht…..to be continued over een maandje of twee als ik weer terug ben in Nederland…........
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....