1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
stuurbuis aansluiten op stuurhuis
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2007 11:49 AM

Ik wilde de stuurbuis op het stuurhuis vastschroeven, maar de bout wil er niet gemakkelijk doorheen. De oude bout wilde er ook niet makkelijk uit.

Ik zag dat het asje van het stuurhuis naast de normale groeven voor grip tijdens draaien van het stuur, ronde groeven heeft. Moet de bout precies door / langs zo’n ronde groef lopen? Zo ja, hoe zorg ik ervoor dat de stuurbuis hier op aansluit (stuur iets naar vooren of achteren)

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 04 januari 2007 12:05 PM
  [ # 1 ]

Ja, de bout moet precies door een van die ronde groeven lopen! Dit kan je regelen door aan het stuur te trekken of te duwen. Daarna pas je stuurhuis vastzetten.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2007 12:30 PM
  [ # 2 ]

Juist. in zo’n groef! beveiliging dat je buis er niet af kan als er een bout inzit!

Je buis wordt door een opgespannen veer naar beneden gehouden. die moet mischien eerst los. Klem zit valk onder je veerbol vast met een ‘wielewaal’ boutje.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2007 01:07 PM
  [ # 3 ]

Dus om dit goed te krijgen moet ik zo’n wielewaal tool gebruiken? In mijn stuur zit namelijk geen speling, ik kan het stuur niet naar voren of achteren bewegen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2007 01:16 PM
  [ # 4 ]

Die tool is het handigst! Je kan em er ook met een waterpomp tang uitdraaien en vervangen door een imbusboutje!
Chyparse verkoopt de tool.

Ff de bol eraf en je kan er goed bij!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2007 01:36 PM
  [ # 5 ]

Bedankt, ik ben weer een stuk wijzer, ik ga ermee aan de slag.

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 04 januari 2007 02:33 PM
  [ # 6 ]

De middelste van de drie groeven wordt gebruikt voor die bout. De eerste groef dient als steunpunt voor het gereedschap (1955-T) dat je kunt gebruiken om de kanteling van het stuurhuis af te stellen.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 04 januari 2007 02:53 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

Juist. in zo’n groef! beveiliging dat je buis er niet af kan als er een bout inzit!

Je buis wordt door een opgespannen veer naar beneden gehouden. die moet mischien eerst los. Klem zit valk onder je veerbol vast met een ‘wielewaal’ boutje.
Cool

wielewaalboutje….....m weer wat geleerd,  ik zelf noem het meestal een cutboutje   Wink


en zet er dus ook altijd een imbus- of torxboutje in.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 04 januari 2007 03:33 PM
  [ # 8 ]
PHoskam schreef:
bogaard77 schreef:

Juist. in zo’n groef! beveiliging dat je buis er niet af kan als er een bout inzit!

Je buis wordt door een opgespannen veer naar beneden gehouden. die moet mischien eerst los. Klem zit valk onder je veerbol vast met een ‘wielewaal’ boutje.
Cool

wielewaalboutje….....m weer wat geleerd,  ik zelf noem het meestal een cutboutje   Wink


en zet er dus ook altijd een imbus- of torxboutje in.

Ik wou net dezelfde reply doen, echt k*t dingen die wielwaalrotzooi..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2007 04:10 PM
  [ # 9 ]
vikingo schreef:

Ik wou net dezelfde reply doen, echt k*t dingen die wielwaalrotzooi..

Niet als je het tooltje hebt. dan is het een eitje…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 05 januari 2007 09:17 AM
  [ # 10 ]

ik heb er zelf een tooltje voor gemaakt, ook zo gebeurd

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 08 januari 2007 10:49 PM
  [ # 11 ]

De middelste van de drie groeven wordt gebruikt voor die bout. De eerste groef dient als steunpunt voor het gereedschap (1955-T) dat je kunt gebruiken om de kanteling van het stuurhuis af te stellen.

eeeh, klopt dit? Als ik op   de uitleg van de Parijse ds club site bij plaatje 8 kijk, komt het middelste pikkie van de 1955-T tool op het zelfde punt uit als bij mijn stuurhuis. Dat is niet in de groef, maar er precies voor.

Verder heb ik de stuurbuis los weten te peuteren met dat aparte wielewaal boutje, maar ik krijg die stuurbuis niet ver genoeg om de bout door de middelste groef te krijgen. Zoals die van de opengewerkte DS. Ik kan de stuurbuis wel op de eerste groef krijgen.

Ik heb trouwens een buis doormidden gezaagd en er een moer op gelast, waar flinke een bout in kan. Daarmee druk ik die veer aan. Ik heb een bout gebruikt om makkelijker tussen alle leidingen te kunnen manouvreren. Om die wielewaal bout open en dicht te krijgen heb ik een 5.5 mm dop van zo’n goedkope DHZ dopsleutelset tussen de bankschroef geplet. Past precies Smile

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2007 12:02 AM
  [ # 12 ]

okay, volgens mij antwoord op mijn eigen vraag gevonden. In de manual 841, eerste deel, bij removing and fitting steering wheel zie ik dat in het geval van een nieuw stuur een groef wordt gekozen. Eentje die simpelweg past, wanneer het stuur 40 tot 60 cm van het schakelpookje (halfautomaat) af zit. Lijkt me duidelijk Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 januari 2007 11:14 AM
  [ # 13 ]

Juist! en het tooltje hoort idd op de splines(langsgroeven) te steunen en niet ertussen. Het kan zijn dat je stuurslot ring de beperking vormt dat je stuurbuis niet verder naar beneden kan. Maak die los en zet het boutej in de middelste dwarsgroef.
Stuurhuis uitlijnen voordat je de buis vastzet en de veer aanspant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 09 januari 2007 02:32 PM
  [ # 14 ]
ubogaart schreef:

De middelste van de drie groeven wordt gebruikt voor die bout. De eerste groef dient als steunpunt voor het gereedschap (1955-T) dat je kunt gebruiken om de kanteling van het stuurhuis af te stellen.

Oei, helemaal verkeerd in de tekening gekeken. De tool valt (zoals bogaard77 al schreef) er op en niet er tussen. Excuses!

Mocht je gereedschap 1955-T niet hebben, dan heb ik een tekeningetje om zelf een tooltje te maken. Bij interesse effe een PB’tje.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2007 09:20 PM
  [ # 15 ]

excuses aanvaard, ubogaart Wink en je hebt idd een PB-tje.

Okay, dus die middelste groef gebruiken, ik denk dat ie ook te gammel zit op die laatste groef.

Ik hoop dat het stuur nog naar voren wil, want de spaak van het stuur zit al dicht tegen dashboard. Het stuur hoeft ook niet echt veel naar voren, kwestie van proberen en dan WEL met geduld en een goed humeur.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook