ik neem aan dat je garantie heb, ga gewoon naar een andere dealer.
er zijn er echt wel goede bij hoor
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
misschien staat er hier een goeie tussen.. http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2813 :-k
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
ieksEmmu schreef:misschien staat er hier een goeie tussen.. http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2813 :-k
Ik denk niet dat Nordic in dat topic iets gaat vinden, hij is namelijk uit België net als ik.
Ik heb hem trouwens via pm al een ander adres gegeven.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
knight-rider schreef:Ik denk niet dat Nordic in dat topic iets gaat vinden, hij is namelijk uit België net als ik.
Ik heb hem trouwens via pm al een ander adres gegeven.
Ik hoop echt van harte dat nordic op jouw adres beter wordt geholpen! [-o<
Het zou zonde zijn om C4 de rug toe te keren [-X
Wat een trieste geschiedenis. Ik hoop dat Nordic beter geholpen wordt bij het adres van Knight-rider.
Wij hebben onze C4 coupé vandaag juist voor een 30.000 km beurt naar de garage gebracht. We hebben de auto nu bijna een jaar. Eén keer wilde de C4 pas aanslaan nadat ik de accu bijna had leeggestart. Waarschijnlijk een vochtprobleempje, dat zich later ook niet meer heeft voorgedaan. Verder rijdt de auto naar volle tevredenheid.
Als er de komende tijd geen rare problemen komen, nemen we de auto zeker over na afloop van de leaseperiode.
Ik kan me voorstellen dat Nordic denkt ‘wat koop ik hiervoor?’, maar ik wil alleen aangeven dat het niet altijd kommer en kwel is met C4’s. Ik hoop dus echt dat een andere dealer je probleem kan oplossen.
succes!
Van harte bedankt.
En jullie ook succes met je wagen
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Raar, ikzelf ben op dit moment niet echt volledig tevreden over mijn dealer… Ik heb de indruk dat hij nogal veel geld teld voor werkuren (50 eurokes per uur)
Daarom had ik het gedacht om naar de dealer te gaan waar nordic over bezig was omdat ik daar vroeger altijd ging met mijn Xsara en mijn pa met zijn XM. Wij zijn daar altijd content van geweest…
Maar wat ik niet begrijp is dat jij zegt dat hij over rechtzaken begint… Waarover zou hij u dan gaan aanklagen??? shock
Citroen C4
Tsunami schreef:Raar, ikzelf ben op dit moment niet echt volledig tevreden over mijn dealer… Ik heb de indruk dat hij nogal veel geld teld voor werkuren (50 eurokes per uur)
:
excl btw??
mijne telt 29 euro per uur excl btw
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik heb nu 1,5 jaar een C4 1.6HDI VTR+, ik heb er nu zo’n 70.000km zonder noemenswaardige problemen mee gereden. De dealer biedt ook altijd goede service….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
exspare schreef:Hij wordt gebuikt als lesauto voor B en E bij B dus kan wel zeggen dat de aandrijving regelmatig wordt aangesproken (koppeling etc).
Plus dat ik hem in prive ook gebruik (caravan naar Frankrijk)
Exspare, was de 2.0 HDI niet een betere keus voor dit gebruik? Niet alleen dat de auto het makkelijker zou hebben maar het rijdt dan ook prettiger.
had ik ook gedacht, maar ik ken er die met een hdi ook veel problemen hebben, aan de motor zelf dan.
Ik dacht er aan om de nieuwe ford focus 1.6 hdi te kopen, zijn de zelfde citroen motoren, en na een praatje gedaan te hebben met iemand van ford garage, kon ik beter de 1.8 nemen. Dan hen ik een motor die zich degelijk bewezen heeft.
Dat verklaard dan ook weer de reden waarom er zeer veel jonge ford focus 1.6 te koop staan.
Ik hoop zo snel mogelijk van mijn wrak verlost te zijn, en zeker van citroen service.
Wat mijn niewe wagen gaat worden weet ik nog niet. maar ik weet wel dat ik deze keer uit kijk naar een degelijke wagen, en een degelijke dealer. kijk ook naar referentie’s
Bij elk ander merk zien ze mij niet graag komen bij men citroen.
dus nu de moment om hem te verkopen dat ik er toch nog iets voor terug ktijg.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Nordic, je klinkt echt verbitterd… Als ik het zo lees dan heb je echt een maandag ochtend auto te pakken en daar komt nog je garage bij he
Jammer dat je naar een andere merk/model uitkijkt maar wel begrijpelijk. Heb je overigens bij een andere citroen dealer al geprobeerd? Het lijkt me sterk dat er 2 dealers in de beurt bij elkaar dezelfde slechte service zouden leveren…
Inderdaad Nordic heeft enorme pech. Kan niet anders. Toch?
Hem wordt ook een schandalige service verleend, als dit echt niet wordt opgelost.
Daarom wellicht allemaal mailen naar Citroen Belgie:
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En geef aan dat ze in dit verhaal moeten bemiddelen.
Of is dat een stom idee? :
Dit gesteld met een
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
ik las op het forum van testaankoop iemand met exact het zelfe probleem.
Heeft ook al bij 4 dealers gaan aankloppen, en telkens maken zij zich er vanaf met een smoesje. zijn al velen werk uren aan geweest, maar het probleem is niet verholpen.
Deze persoon heeft ook naar citroen zelf geschreven en dan is het afwachten.
een kennis van mij heeft ook al zeer veel vervangen gekregen aan zijn wagen maar de problemen zijn ook niet verholpen, heeft intussen ook al meer met vervangwagens rond gereden dan met zijn eigen wagen.
Ik hoop dat het bij velen goed komt, heb net een bericht binnen, van een handelaar die op zoek was naar C4 en dergelijke, heeft laten weten dat hij er zelf bijna niks meer voor geeft.
ik hoop mijn wagen te verkopen aan iemand die wel degelijke servise heeft, of een handelaar die de wagen zelf in orde kan maken.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Vraag aan Nordic
nordic schreef:ik las op het forum van testaankoop iemand met exact het zelfe probleem.
Heeft ook al bij 4 dealers gaan aankloppen, en telkens maken zij zich er vanaf met een smoesje. zijn al velen werk uren aan geweest, maar het probleem is niet verholpen.
Deze persoon heeft ook naar citroen zelf geschreven en dan is het afwachten.
een kennis van mij heeft ook al zeer veel vervangen gekregen aan zijn wagen maar de problemen zijn ook niet verholpen, heeft intussen ook al meer met vervangwagens rond gereden dan met zijn eigen wagen.
Ik hoop dat het bij velen goed komt, heb net een bericht binnen, van een handelaar die op zoek was naar C4 en dergelijke, heeft laten weten dat hij er zelf bijna niks meer voor geeft.
ik hoop mijn wagen te verkopen aan iemand die wel degelijke servise heeft, of een handelaar die de wagen zelf in orde kan maken.
Beste Nordic,
Er zijn me een aantal zaken niet helemaal duidelijk:
1) Kan je bij Citroën Ijzerplein een correct onderhoudsboekje voorleggen? Dat is het eerste wat ze zullen vragen.
2) Heb je een andere dealer gezocht?
3) Heb je al contact opgenomen met Citroen België in Brussel Dienst klantenrelaties?
3) Ik zou de wagen zeker niet van de hand doen maar dit heel hard spelen bij Citroën in Brussel (ik begrijp dat je auto nog vrij jong is 1 jaar en 3 maanden). Je zit nu nog in de garantieperiode dus de defecten moet gerepareerd worden.
4) In je topic van 23 december 2006 schrijf je dat je bij 2 andere dealers bent geweest en dat die je niet helpen. Betreft het hier officiële Citroën dealers? indien ja, dan zou ik dit zeker ook melden aan de dienst klantenrelaties van citroën.
5) In jezelfde e-mail van 23 december heb je het over slechte service naar de klanten toe. Kan je documenteren waar ze in gebreke zijn gebleven? Dit zou ik eveneens zorgvuldig melden aan citroën Brussel.
6) In een ander post van 23/12 schrijf je dat je 2 vrienden hebt die eveneens zeer ontevreden zijn over hun C4. ik zou zeker en vast ook hun gegevens aankaarten bij Citroën in Brussel (dit zal je dossier alleen maar verstevigen).
7) In je post van 25 december heb je het over loszittende onderdelen. Hier zou ik een foto van maken en eveneens doorgeven aan Citroen Brussel
In je post van 25 december heb je het over afschuwelijk lawaai op de autosnelweg. Vraag je (nieuwe) dealer dat hij meerijdt zodat hij duidelijk dit euvel kan constateren.
9) In je post van 26/12 meldt je dat je een overname zocht bij een Opel dealer. op die manier zal je natuurlijk geen zaak hard kunnen maken bij Citroën in Brussel. ik zou dit zeker niet doen aangezien je auto nog onder garantie is.
10) In je post van 29 december schrijf je over storingen bij het optrekken. Dit is uiteraard objectief meetbaar. Dus ik zou dan bij je (nieuwe) dealer de auto brengen en (met koude of warme motor - weet niet wanneer de storing zich voordoet) dan gaan proefritten met een mechanicien aan boord.
11) In je post van 2 januari meldt je dat de malafide dealer ook met andere klanten zit te sollen. Ik zou hun vragen dit schriftelijk te bevestigen en dit aan Citroën in Brussel te melden. Dit zal je case tegen de betreffende dealer alleen maar versterken.
12) In je post van 8 januari meldt je dat je nu een Ford overwegt ipv een opel (je post van 23 december). Nogmaals m.i. verzwakt dit alleen maar je case tegenover Citroën als je voor het einde van de garantieperiode je wagen van de hand doet.
13) In je post van 8 januari verwijs je naar een link op test aankoop. Ik heb die niet gevonden welke link was het? wat ik bedoel is indien je in contact zou kunnen komen met deze persoon die op de test-aankoop link problemen heeft met zijn C4 dan kan je je case bij Citroen in Brussel alleen nog maar verstevigen.
14) indien dit allemaal niet helpt zou ik contact zoeken met Dhr Robberechts bij Citroen in Brussel. hij is de verantwoordelijke voor klantenrelaties. ik ben er van overtuigd dat hij dit dossier tot op het bot zal uitspitten.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO