Wanneer je in beide auto´s hebt proefgereden en je verkiest de `Tsjech´ boven de C5, zegt dat meer over jou dan over de rij-eigenschappen van de C5. Ik vind het geen vergelijk. Maar succes met proefrijden….....
Ik voor het ultieme gevoel nog altijd een DS 23ieH achter de hand
Voor dagelijks gebruik liggen de zaken net even anders.
Inderdaad, een C5 of Octavia is appels met peren vergelijken.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de C5, maar ik ben niet enige die met de auto uit de voeten moet kunnen, en ik heb zelf ook nog niet met een C5 gereden. Nu sla ik 2 vliegen in één klap. Eerst met de Octaaf, daarna met de C5
Want wat blijft het beste in het korte termijn geheugen hangen?
Als alles goed verloopt, het laatste ritje met de C5.
Helaas, het wachten is wel op toestemming van de werkplaats, want de C5 was nog niet onderworpen aan een technische controle door de verkoper.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Hoi Thom,
Hmm, dan mogen we wel uitkijken zo
Ach, gewoon morgen even afwachten, en eens zien of het c5 rijden gaat bevallen en daarna of we het zakelijk eens kunnen worden.
Maar bedankt voor je opbeurende woorden!
MVG, Peter
PS en dat onderhoud….. helaas, een skoda da’s een vw zonder kinderziektes, de garage vindt ie maar niks (kwam dat niet als slogan bij een andere Citroén vandaan?)
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Helaas, nog geen C5 deze keer…...
Hoewel het comfort prima was, viel het oordeel ongenadig hard uit voor de C5. Deels kwaliteit voortuig in kwestie, deels C5 zelf (onoverzichtelijke carroserrie, groot, in 1.8 Break te weinig vermogen) maar vooral…... Het rijdt niet lekker als de DS pap…..
Tsja, daar viel weinig tegen in te brengen.
Dus daarmee eindigt voorlopig mijn C5 avontuur..
Close, but no cigar
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Hallo Thom,
Ik ben zelf Citroen rijder en ken meerdere Volvo of ex-Volvo rijders (o.a. mijn vader),en het zijn beide geen perfecte merken kwa onderhoud en storingsgevoeligheid.
Volvo heeft slechts een beter imago ,maar is naar mijn mening niet persee de betere auto.
Een SM of C6 kan geen enkele Volvo tegen op naar mijn mening.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Een Skoda blijkbaar wel….........beetje jammer….......
Volgens mij zit Superpetur onder de plak bij z´n vrouw, dat lijkt mij de enige zinvolle conclusie om voor een Skoda te gaan.
Wat voor koffieapparaat heb jij thuis ?
????
Dat was absoluut niet lelijk bedoelt hoor.
superpetur kan daar vast wel tegen.
Mwasgh
Niet alles wat hiet op het forum staat ga ik mij persoonlijk aantrekken
Want, door wederom voor Skoda te kiezen houd ik geld over voor de DS 23 ie H, wat voor mij een echte Citroën is.
Dat het nu geen C5 is, zegt niet veel over de C5, maar wel over Citroën. In hun gamma ontbreekt gewoon een echte goede BX / Xantia opvolger die hetzelfde formaat heeft, en ook het HP veersysteem heeft. Was zo’n model voorhanden geweest, dan was het pleit allang ten favure van zo’n Citroën beslist…. Maar helaas, de cententellers van PSA zien alleen ruimte voor een HP C5 en C6…..... mooie en comfortabele automobielen maar net een maatje te groot.
Dan is het maar goed dat er anderen iets meer verstand bewaren, en kiezen voor de knip, om ook geld over te houden voor die leuke DS…. waar 123 ontsteking in moet, het plaatwerk aangepakt moet worden en waarbij de komende APK ook wel weer genadeloze afkeur zal zijn op wat knullige futuliteitjes…....
En om nou een DS in te ruilen op een C5, da’s meer dan een brug te ver. Ach, in de toekomst kan ik er altijd nog wel eens in rijden En daarna alsnog wat mensen gaan overhalen
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!