karel schreef:Waar breaks wel gevoeliger voor zijn is roest bij de naad boven de voorportierscharnieren. Die is goed te voorkomen door tijdig in te gaan vetten, de roestblaar die op iedere NL berline zit boven de hoeken v/d voorruit heeft een break dan weer niet.
Nou Karel….volgens mij zit er geen enkel verschil tussen de BX break en berline hoor… v.w.b. die roestige scharnieren dan.
Ik ben er maar een paar tegen gekomen die nog geen roest hadden op dat punt.
Wat mij weleens is opgevallen, is….dat bij de ene BX bij de achterdeuren op de plek waar het beugeltje van het slot op bevestigd zit (de felsnaad) flink roestig is….en bij de andere weer klokgaaf. ops:
Zowel bij Breaks als Berlines.
[
Wat mij weleens is opgevallen, is….dat bij de ene BX bij de achterdeuren op de plek waar het beugeltje van het slot op bevestigd zit (de felsnaad) flink roestig is….en bij de andere weer klokgaaf. ops:
Zowel bij Breaks als Berlines.
===============================================
Klopt, bij mijn ‘92-er TZD Turbo zit bij de slotvanger linksachter op de felsnaad ook een beetje roest, echter bij mijn ‘91-er Cannes is daar juist alles weer klokgaaf.
Nu heeft de diesel wel zo’n 150000km meer gelopen, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.