Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik heb in het instructie boekje gezien dat er in het dashbord kastje ook verlichting zit?
Dit heb ik niet en wil het graag inbouwen, maar weet niet wele lict unit ik meot hebben en hoe ik het moet inbouwen?
Weet iemand hier raad mee.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Hallo Mark,
Het inbouwen van dashboardkastverlichting is erg eenvoudig.
In het kastje zit een sparing.
Hier past net zo’n lampje in als die uit de berline-achterbak.
De schakelaar kan je gebruiken van een zx achterklep, of die van een van de portieren.
Hoe dit laatste precies in elkaar steekt moet je zelf even uitvinden, ik heb namelijk een ander type dan bovengenoemde schakelaars gebruikt.
Voeding kan je bij de radio vandaan halen.
Het is even knutselen, maar wel de moeite waard.
succes,
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
- Saxo 538 spot
Eh , nee ops: ik ben namelijk voor mijn werk even twee weken weg geweest naar Palma de Mallorca en ik moet volgende week weer daar naar toe dus als ik weer terug kom zal ik er eens aktie op ondernemen
- Saxo 538 spot
ik heb ondertussen een lampje voor mijn zx gehaald maar weet niet hoe en wat voor schakelaar ik hier voor moet gebruiken.
weet iemand hoe ik dit vrij simpel voor elkaar kan krijgen?
het lampje is afkomstig uit een xantia en heeft daar ook in het dashbord kastje gezeten alleen was alles hier al voorbereid inclusief bedrading maar geen schakelaar.
- Saxo 538 spot
kickerdekick
- Saxo 538 spot
oke, vandaag de verlichting in mijn dashbord kastje gerealiseerd.
ik heb hiervoor een lampje uit een berline gehaald die normaal als kofferbakverlichting werkt, deze past namelijk precies in de uitsparing die al voorbereid zit in het kastje.
ik heb ook de achterklep schakelaar van de berline meegenomen.
vervolgens het kastje gedemonteerd en de bedrading afgetakt van de radio zodat het lampje werkt.
als je het kastje er uit hebt kun je zien dat het geheel uit twee delen bestaat, deze zijn vrij makkelijk van elkaar af te halen door de twee witte scharnierpennen er uit te halen als dit er uit is zie je in een van de beide delen een uitsparing zitten voor de achterklep schakelaar van de berline deze past hier precies in, dus hoef je geen extra of nieuwe gaten te maken.
helaas geen foto’s want mijn camera is nog steeds kapot.
hoop dat een aantal mede forumers hier waat aan hebben, ik in elk geval wel want het is reuze handig.
een goed uiteinde en een goed 2007 toegewenst.
Nu de mijne nog!!!!!
ZX 1.8i break, 1994, bordeaux rood.
Volvo 940 I.C. aut., Malmo, 1996, vol leer en nog veel meer.