ik heb ook weer wat….
ik reed afgelopen donderdag avond met lekker regenachtig weer richting huis…...om mijn gemakje, 55 km/hr. denk dat er net een stuk was dat aan het opvriezen was precies in die bocht.
maar ja, dan schuift opeens de achterkant finaal weg in een bocht. ik sturen en tot 2 keer toe de auto recht gekregen….de 3de keer was het de stoep die niet mee wou werken en mijn voor velg een deuk bezorgde.
Achter is het helaas minder goed afgelopen…..het hele chassis achter is hoogst waarschijnlijk krom, remschijven gebroken, remklauwen naar hun grootje, heel me velg naar de klote (een kwart stuk is er uitgeslagen), mijn achter brug is krom, leidingen zijn lek en wat zo snel nog meer weet ik nog niet.
ben nu nog aan het kijken en uitrekenen wat het zou gaan kosten en wat er allemaal nodig is.
De blauwe bx gaat waarschijnlijk (wel helemaal kaal natuurlijk) naar de sloop
Zolang rij ik met mijn rode bx, en zet ik alles over van mijn blauwe.
Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik voortaan met de rode bx rijden. kans is wel groot dat ik die een ander kleurtje geef.
kwam met de schrik vrij en heb gelukkig net geen boom geraakt en ook geen auto’s die daar reden op dat moment.
baal als een stekker en moet kijken hoe ik het ga oplossen nu. want het is een hele grote kosten post…
morgen als het licht is zal ik foto’s maken…....heb ik weer…wat een pech
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
das jammer
van zo een mooie bx…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Balen zeg! Gelukkig heb jezelf niks.
Suk6 met de ombouw.
aah zonde zeg. is dat de bx van je avatar????
dooood zonde
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Jah idd dat is egt kut.
Succes ermee!
Mvg Joost
Als ik dat zo lees, heb je een aardige zwieper gemaakt!
Gelukkig dat je zelf niks hebt en sterkte bij het verwerkingsproces
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Gebeurde het zo snel dat je niet vaart kon minderen ?
Anyway, veel sterkte ! Ik vindt het lullig voor je, ik herken je verhaal een beetje.
Schijt aan originaliteit.
Re: Mijn BX is totall loss…door een stoeprand
Vortex schreef:Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik
Rot voor je zeg. Subframe is wel te vervangen (het zijn maar 6 boutjes) maar kokerschade is een stuk klieriger.
Ik zag op je cardomain pagina dat je op Goodyear Eagles reed/rijdt? Ik had die tot voor een week voor liggen (185ers) maar bij koud weer lijken die dingen wel alle grip te verliezen, terwijl ze in de warmere maanden het contact met de weg niet kwijt konden raken zelfs als het flink nat was.
Onder meer om die reden heb ik ze net omgewisseld door “wat simpelers”, een setje 165ers.
Wat ik me dus afvraag, het zal toch niet zo zijn dat jouw ongeluk bewijst dat deze banden echt niet geschikt zijn voor koud weer? Ik had er de laatste weken dus ook een paar enge glijpartijen mee gehad waar ik anders nóóit in de problemen kwam. En versleten zijn ze nog allerminst.
Maf toch?
Karel
edit by: rocco, quote gefixt!
Ich bin ein Breaker
Re: Mijn BX is totall loss…door een stoeprand
vortex schreef:ik heb ook weer wat….
ik reed afgelopen donderdag avond met lekker regenachtig weer richting huis…...om mijn gemakje, 55 km/hr. denk dat er net een stuk was dat aan het opvriezen was precies in die bocht.
maar ja, dan schuift opeens de achterkant finaal weg in een bocht. ik sturen en tot 2 keer toe de auto recht gekregen….de 3de keer was het de stoep die niet mee wou werken en mijn voor velg een deuk bezorgde.
Achter is het helaas minder goed afgelopen…..het hele chassis achter is hoogst waarschijnlijk krom, remschijven gebroken, remklauwen naar hun grootje, heel me velg naar de klote (een kwart stuk is er uitgeslagen), mijn achter brug is krom, leidingen zijn lek en wat zo snel nog meer weet ik nog niet.
ben nu nog aan het kijken en uitrekenen wat het zou gaan kosten en wat er allemaal nodig is.
De blauwe bx gaat waarschijnlijk (wel helemaal kaal natuurlijk) naar de sloop
Zolang rij ik met mijn rode bx, en zet ik alles over van mijn blauwe.Mocht mijn blauwe naar de sloop gaan (ik hoop echt van niet) dan zal ik voortaan met de rode bx rijden. kans is wel groot dat ik die een ander kleurtje geef.
kwam met de schrik vrij en heb gelukkig net geen boom geraakt en ook geen auto’s die daar reden op dat moment.
baal als een stekker en moet kijken hoe ik het ga oplossen nu. want het is een hele grote kosten post…
morgen als het licht is zal ik foto’s maken…....heb ik weer…wat een pech
Dat moet een flinke schuifpartij zijn geweest dan…
Sterkte iig…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Behoorlijk kut zeg zonde van zo’n gti mij is bekend dat die good year banden idd grip verliezen, wat erg gevaarlijk is….
Ik ga dan ook een stel banden met V profiel aanschaffen, die erg veel grip hebben… kost wel ffe wat, maar t moet veilig zijn !
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
banshee777 schreef:Misschien een beetje te ver off-topic, maar nu we het toch over winterbanden hebben, is dat sowieso verstandig? Kost wel weer een hele smak poen natuurlijk.
Tja, is inderdaad wat off-topic, en zijn ook wel eerder posts van geweest, maar daar doe ik nooit moeilijk over… Ik gebruik zelf winterbanden sinds ik mijn mijn GTI destijds ook in een glibberpartij terechtkwam. Was tijdens een onverwachtse sneeuwstorm in Sauerland (Dld). Schade was niet noemenswaardig, maar ik ben er toen wel van geschrokken. Echt, het scheelt enorm met winterbanden! Maar blijven natuurlijk grenzen, voorzichtig rijden onder dit soort omstandigheden blijft het devies.
@ Vortex: gecondoleerd man! Echt triest.. , zeker omdat het zo’n mooi onderhouden exemplaar is. Heel veel sterkte!!
de good year eagle’s had ik voor onder mijn auto, en zelfs met dit weer was de grip gewoon fantastisch. het waren de laatse nieuwe type….
achter moest ik nog 2 banden halen van good year. vanwege het geld, kon ik er geen 4 tegelijk onder leggen. dan ben je gelijk 1000 € kwijt.
maar goed, de achterkant van de auto gleed dus ineens weg, en niet de voorkant. ik draaide ineens in het rond, en omdat de straat niet al te breed was zit je snel op een stoep…...
ik reed tussen de 50 en 60 km/hr, en als je dan in het rond gaat en met alles remt en noem maar op, maar je glijd net zo hard door, dan kun je verder ook niets doen.
ik denk ook dat het het wegdek was gaan opvriezen op dat stuk…..want van een paar bladeren kan het niet.
iig, ik voel me nog steeds klote, en ben nog met een oplossing bezig…..ik hou jullie op de hoogte.
hier nog wat foto’s van hoe het er nu uitziet
zo hoort het wiel in de wiel kast te staan…..zie het verschil
Edit By Lelijke Eend: foto gefixt
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Echt zonde man !!!!! ziet er slecht uit