hoe kan je zelf je koplampen afstellen zonder dat dure afstelapparaat?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Auto kaarsrecht tegenover een muur zetten op ± 20m afstand en de rechter lamp dan net boven de grond een tikkie afwijkend naar rechts afstellen en links kaarsrecht op dezelfde hoogte positioneren.
Als je het een beetje met gevoel doet, dan komt het dik voor elkaar. Bij mij is het iig altijd spot on
Animal triste post coitum
Ook op het Citroen Forum is dat nog onlangs te sprake gekomen bij de Xenong verlichting.
Kortom: gebruik de zoekfunctie eens!
4. Hoe kan ik mijn koplampen van mijn auto zelf afstellen op een muur?
Bekijk antwoord»
Keuringseis 5.2.56, lid 1c en d geeft het volgende weer:
De horizontale scheidingslijn tussen licht en donker moet zich bevinden tussen de lijnen op een scherm (muur) die overeenkomen met een daling van de lichtbundel t.o.v. de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m.
Verder mag het snijpunt van het horizontale en het niet-horizontale gedeelte bij controle met een verlichtingsscherm (muur) maximaal 20 mm/m links van de geprojecteerde verticale hartlijn van de koplamp op het scherm vallen. Bij de APK is een verlichtingsscherm overigens niet toegestaan.
ja ... maar het zal dan toch nooit zo goed gedaan zijn als in de garage met zo een duur toestel?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dat maakt toch niet zo veel uit.
Als het niet helemaal goed is, komt dat bij de APK wel naar voren. Toch?
In de garage is zo’n lamp is natuurlijk veel praktischer dan elke keer 20m afpassen.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
dabeatisflo schreef:ja ... maar het zal dan toch nooit zo goed gedaan zijn als in de garage met zo een duur toestel?
Laat het dan door de garage doen!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mpostma schreef:dabeatisflo schreef:ja ... maar het zal dan toch nooit zo goed gedaan zijn als in de garage met zo een duur toestel?
Laat het dan door de garage doen!
denk aan je bloeddruk!
bahja de garage vraagt er niks voor dus, maar als je alles laat doen leer je zelf niks bij
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
Ik doe het al jaren zoals Animal Coitus en kom er al jaren mee door de keuring ; dus zo nauw steekt het blijkbaar ook niet
XM TCT Ambiance`94
Ik ben je zeer erkentelijk pirk
Animal triste post coitum