Hoe hou je die binnen?
Ik heb nu 2 lusjes buiten de klep hangen….
Welk stiek bedoel je?
Ik heb ze om de rubberen doppen die links en rechts in de opening van de kofferbak zitten vastgezet. Nou ja, niet echt vast gezet, maar erachter omheen gedraaid, blijft lekker stevis zitten en de hoedenplank klapper ook niet meer als ik over slecht wegdek rij.
Re: Touwtjes hoedenplank
theiz schreef:Hoe hou je die binnen?
Ik heb nu 2 lusjes buiten de klep hangen….
Goeie vraag
Ik had het er al over in mijn ZX draadje…...die haakjes zitten teveel aan de *buitenkant* bevestigd van fabriekswege…...bij de BX heb je daar geen last van.
Is elke keer op zaterdag weer een gedoe als ik de weekend-boodschappen erin wil zetten…..met de ene hand de hoedenplank optillen en met de andere de (zware) tas erin.
Of je moest steeds de touwtjes er aanhaken en er weer afhalen….
Net als het probleem van de achterrug-leuning (sluiting)....maar daar had ik al een draadje apart voor geopend.
Ach…....zo heeft elk type Citroen wel z’n *onhebbelijkheden*.....‘Ondoordachtheden’ kun je het beter noemen van de heren ontwerpers.
Ik heb er ook al naar zitten te kijken hoe je dat het beste kunt oplossen…meer naar *binnen* de haakljes ergens bevestigen zou een idee kunnen zijn…..trouwens….die haakjes zijn ook al lekker *makkelijk*....je zit soms knap te etteren om ze eraf te halen…
Zo mis ik ook het fijne dashbordkastje van de BX…..en het CD-klepje links…...nu rammelen de spulletjes zo lekker in dat open vak tijdens het stationair draaien van de diesel…..en ga zo maar door.
Maar…....desondanks ben ik DIK tevreden met de rest van de techniek…het onderstel (geen rammels of gebonk) is stil…..stuurt heerlijk licht….en die 2 deuren lijken wel op die van Hangaar 9 op Schiphol.
Dus….blijven lachen, Theiz.
Re: Touwtjes hoedenplank
Bram schreef:
Dus….blijven lachen, Theiz.
Elke keer opnieuw als ik met mijn auto op weg ben .
Zeker als je ziet hoeveel auto ik heb gekocht oit voor 250 euro en hoeveel lol ik ervan heb….
Die laatste motor die erin zit blijkt ook best wel zuinig te zijn: 1 : 13 - 1 : 14. Niet slecht voor 126 PK!
Dus: Ik blijf wel lachen hoor . Ook al hangen de toutjes van de hoedenplank wel eens buiten…
Ik begrijp van deze tak dus dat iedereen er een manier voor heeft gevonden dit op te lossen. Met stiek, of met andere haakjes….
Edit by Lelijke Eend: spaties toegevoegd om smilies het zwijgen op te leggen
Dat is leuk!
Die plaatjes hierboven, daat staat dus 113 - 114…..
theiz schreef:Dat is leuk!
Die plaatjes hierboven, daat staat dus 1 : 13 - 1 : 14…..
Je mag deze knop ook gebruiken hoor: . Of deed ie het niet ? (niet sarcastisch bedoeld)
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:theiz schreef:Dat is leuk!
Die plaatjes hierboven, daat staat dus 1 : 13 - 1 : 14…..Je mag deze knop ook gebruiken hoor: . Of deed ie het niet ? (niet sarcastisch bedoeld)
Ik wist niet dat je het met spaties op kon lossen. Had wel de optie Smilies uit gezien, maar die kon ik niet gebruiken want er stonden smilies in…
Ach, nu weet je het wel
Is niet erg.
Schijt aan originaliteit.
ik had er ook last van , heb die touwtjes er gewoon af gehaald, nooit meer last van alleen je moet je hoedenplank zelf optillen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Heeft iemand een foto van die touwtjes + klep ? Misschien heb ik een ideetje ...
Schijt aan originaliteit.
Ook ik wordt geplaagd door de loshangende touwtjes en dit is behoorlijk ergerlijk. Loshalen is natuurlijk een oplossing maar reparatie is meer wenselijk als dat niet te ingewikkeld is. Al iemand een recept hiervoor?
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Zoals Cruiser al zei is het een kwestie van het elastiek vervangen die het touwtje normaal weer intrekt. Volg het touw maar eens, tussen de twee touwtjes zit een elastiek die uitgelubberd is.
Ik heb hem ook nog niet vervangen btw
EL Robino schreef:Zoals Cruiser al zei is het een kwestie van het elastiek vervangen die het touwtje normaal weer intrekt. Volg het touw maar eens, tussen de twee touwtjes zit een elastiek die uitgelubberd is.
Ik heb hem ook nog niet vervangen btw
Maar dat elastiek zit dan toch ‘in’ de hoedenplank? Kun je daar wel bij komen dan? (ik zal er straks eens naar gaan kijken, aangezien ik hetzelfde probleem heb )
ZX-Cruiser schreef:Dat kan zeker, zit onderop aan de achterkant.
Elastiek vervangen is vrij eenvoudig , maar als je de prijs hoort bij de dealer begin je er niet aan .
Als ik me goed herinner moest het indertijd rond de veertig gulden kosten.
Ik heb het maar zo gelaten ,alles went.
Krijn
krijn schreef:ZX-Cruiser schreef:Als ik me goed herinner moest het indertijd rond de veertig gulden kosten.
Ik heb het maar zo gelaten ,alles went.Dan zal het nu wel €40 kosten, ik heb het bij mijn ZX ook maar zo gelaten, alles went