Hoeveel km kan een ZX 2.0 16v ongeveer rijden zonder hoge kosten te krijgen?
(ik heb er namelijk 1 op het oog die 2 ton heeft gelopen, wel dealeronderhouden en met onderhoudsboekjes en is van eind 1994)
Re: Hoeveel km ZX 16v
BadEend schreef:Hoeveel km kan een ZX 2.0 16v ongeveer rijden zonder hoge kosten te krijgen?
(ik heb er namelijk 1 op het oog die 2 ton heeft gelopen, wel dealeronderhouden en met onderhoudsboekjes en is van eind 1994)
kan je iets meer over het onderhoud vertellen bijv of de riemen en koppeling enz al gedaan zijn
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ligt er volgens mij aa hoe er mee gereden is , hoeveel eigenaren de auto gehad heeft.
Het zijn geen auto’s voor rustig mee te rijden , dus daar verwacht ik dat de onderhoudskosten wel meer zal zijn dan een 1400 cc.
Het ligt er puur aan, zoals al is gezegd, hoe er met de wagen is omgegaan.
Probeer bij de dealer waar de wagen onderhouden is, wat er tijdens het onderhoud is gedaan en probeer op die manier een beeld van de vorige bestuurder(s) te vormen.
Een koppeling kan het 2 ton uithouden, maar kan best al eens vervangen zijn. Distributie zou met 240.000 vervangen moeten worden(waterpomp gelijk meenemen). Kachelradiateuren gaan ook vaak lek boven de 2ton, verder allerlei rubbers die verdroogd/gescheurd kunnen zijn.
Als de wagen netjes is bereden, kan er makkelijk een ton bij. Mijn 16V heeft nu tussen de 290.000 en 300.000 gereden en ook daar kan wel een ton bij, na wat onderhoud dan
En hoe kun je controleren of die silent blocks van de achteras nog goed zijn? (dit i.v.m het crash topic)
Auto achter op twee assteunen en de boel óf losmaken óf (Marco ZX Aura) los laten hangen.
De eerste optie heeft echt mijn voorkeur: bij mij was er ook één aan gort.
Als je in het achteras topic van mijn auto kijkt kun je zo zien hoe ver je moet om de Silentblocs te beoordelen en eventueel te vervangen.
Verder staat er op ZX16V.net een beschrijving hoe je ze moet vervangen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Re: Hoeveel km ZX 16v
BadEend schreef:Hoeveel km kan een ZX 2.0 16v ongeveer rijden zonder hoge kosten te krijgen?
Hoi,
Mijn 2.0 16V staat nu op 237000 , op dit moment rijdt hij niet omdat ik de draagarmlagers moet vervangen en ik in de 2.0 Volcane rij ( te koop) , daarna gaat de 16V weer gewoon de weg op…
Greetz Ruud
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia