Mijn ID 19B uit 1967 heeft een ongespoten polyesther dak…nou zit er een hemel in van stof. Volgens mij kwam stof alleen voor in de Pallas modellen. Ik weet ook dat de ID vaak helemaal geen hemeltje had en men het licht van de zon zo door het dak heen zag komen. Mijn vorige DSpeciale had weer een plastic hemel…wie o wie weet het.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Re: wie weet het? hemelbekleding ID
Bassiechevron schreef:Mijn ID 19B uit 1967 heeft een ongespoten polyesther dak…nou zit er een hemel in van stof. Volgens mij kwam stof alleen voor in de Pallas modellen. Ik weet ook dat de ID vaak helemaal geen hemeltje had en men het licht van de zon zo door het dak heen zag komen. Mijn vorige DSpeciale had weer een plastic hemel…wie o wie weet het.
Tot aan Sept. ‘61 had de ID een “translucide” dak en zonder hemelbekleding, daarna bleef het dak onbewerkt maar wit “gepigmenteerd” ! Stof was gebruikt voor de hemelbekleding maar was duidelijk anders dan een Pallas stof.
Alexander
Stof ! wat voor soort zat er dan in ? zijn daar ook plaatjes van ?
pete72ds schreef:Stof ! wat voor soort zat er dan in ? zijn daar ook plaatjes van ?
De hemebekleding voor een ID’s is echt compleet anders. Het is een soort lichtgrijze viltachtige stof (met een hele dunne achterlaag) , die ook werd gebruikt voor de bekleding van de C-stijl, boven de achterruit en op de deurpanelen. Het bedrijf in Uitgeest is het enige dat ik ken die iets verkoopt wat er identiek aan is (ik zag dat ze een aanbieding hadden op Citromobile). Het spul van Chyparse is Pallas bekledingsstof en hoort zeker niet in een ID.
Foto’s heb ik hier helaas niet van, mijn ID heeft (nu nog) een Pallas hemeltje! Wanneer de stof vervangen werd door plastic weet ik niet zeker.
Nieuwe foto:
pete72ds schreef:Stof ! wat voor soort zat er dan in ? zijn daar ook plaatjes van ?
Deze stof komt uit mijn ID19P van 1966. Volgens mij origineel. De baantjes in het patroon zijn precies 1 mm breed.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966