Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Wow shock wat een arparte kleur zeg D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
De achterklep vind ik nog meevallen, dat valt niet zo op.
Maar die achterbumper zou ik me persoonlijk mateloos aan irriteren….dat is echt de verkeerde kleur
Verders wel een mooie type 1 bx. Vrij uniek qua kleur in nederland denk ik?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
citroenbxcx schreef:Wow wat een arparte kleur zeg
Vert Cali
marx-7 schreef:De achterklep vind ik nog meevallen, dat valt niet zo op.
Maar die achterbumper zou ik me persoonlijk mateloos aan irriteren….dat is echt de verkeerde kleur Confused
Verders wel een mooie type 1 bx. Vrij uniek qua kleur in nederland denk ik?
Idd vrij uniek, ik heb ‘m nog niet eerder in NL op een BX of CX (kan ook) gezien
Ik heb hetzelfde met die achterbumper, maar dat wordt nog wel aangepakt, net als de blanke lak en de roest
Maar eerst de techniek, voorzover nodig.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ondanks die achterbumper is deze BX wel uberfraai zeg. Als je die laatste foto plaatst in het wedstrijdfototopic van januari dan heb je mijn stem in ieder geval. Van dat soort foto’s gaat mijn Citrofiele bloed wel erg snel stromen!
BTW, er zit ook een best schuifdak in zeg. Is het dak ook aan een kleurtje toe of vertekent de foto?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 19 GT
- BX 16 RS
hogervp schreef:Ondanks die achterbumper is deze BX wel uberfraai zeg. Als je die laatste foto plaatst in het wedstrijdfototopic van januari dan heb je mijn stem in ieder geval. Van dat soort foto’s gaat mijn Citrofiele bloed wel erg snel stromen!
BTW, er zit ook een best schuifdak in zeg. Is het dak ook aan een kleurtje toe of vertekent de foto?
Patrick
Dak is me in real live iig nog niet opgevallen, wel is de motorkap net een tint donkerder dan de rest. Waarschijnlijk is die ook een keer overgespoten (helemaal steenslagvrij) en is daarbij de originele kleur gebruikt ipv het op de kleur van het overige plaatwerk te mengen. Zou betekenen dat de rest toch een beetje verbleekt is
Als ik zo naar die laatste foto kijk is het de lichtinval volgens mij….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Damn, wat blijft dat toch een über-BX zeg!
Ik heb er maar hele korte stukjes in gereden, maar ik voelde me Heer en Meester erin!
Vert Cali rules!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
beerpeet schreef:
Handgeschilderde achterbumper (en achterklep zonder blanke lak):
kan jij eens hand voor tand uitleggen wat al de procedures zijn om een verbladderde bumper weer mooi te krijgen aub?? op onze BX zijn de bumpers aan het afbladderen en ik zou ze ook zelf willen herschilderen in afwachting dat ze kunnen herpoten worden!! zit er kunststof primer onder? en hoe haal je er de oude verf deftig af,zonder de struktuur van de bumper te verwoesten??
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
erg mooie Bx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:Damn, wat blijft dat toch een über-BX zeg!
Ik heb er maar hele korte stukjes in gereden, maar ik voelde me Heer en Meester erin!Vert Cali rules!
McDean schreef:erg mooie Bx
blooper1963 schreef:kan jij eens hand voor tand uitleggen wat al de procedures zijn om een verbladderde bumper weer mooi te krijgen aub?? op onze BX zijn de bumpers aan het afbladderen en ik zou ze ook zelf willen herschilderen in afwachting dat ze kunnen herpoten worden!! zit er kunststof primer onder? en hoe haal je er de oude verf deftig af,zonder de struktuur van de bumper te verwoesten??
Weet ik nog niet in detail, maar ‘t werd hier ook ergens in een ander draadje genoemd (weet uit m’n hoofd niet waar). Komt neer op huidige verf verwijderen met verfverwijderaar, bij voorkeur professioneel in de primer laten zetten en vervolgens in de juiste kleur (laten) spuiten.
Vraag ik me alleen nog af of die verfverwijderaar niet schadelijk is voor ‘t kunststof van de bumper.
Overigens, als de bumpers van jouw BX bladderen dan zijn ze volgens mij al een keer gespoten, als ik ‘t goed heb heeft die origineel door en door gekleurde ongespoten bumpers?
- BX 19 GT
- BX 16 RS
beerpeet schreef:
Overigens, als de bumpers van jouw BX bladderen dan zijn ze volgens mij al een keer gespoten, als ik ‘t goed heb heeft die origineel door en door gekleurde ongespoten bumpers?
Inderdaad zijn dit soort standaard niet geverfd maar gewoon door en door gekleurd. De mooiste oplossing is dus proberen zo’n bumper op de kop te tikken, maar dat lijk me onbegonnen werk. Alernatief is wat door schadeherstellers wel eens werd gedaan: spuiten. Maar dan wel zonder plamuur of filler te gebruiken. De verfstripper of afbijt lijkt me wel een mooi middel om de oude lak eraf te krijgen. Pas met de verfstripper wel op dat je de bumper niet smelt. Daarna met kunstof primer spuiten, gewone primer en kleurlak. Je kan de kleurlak denk ik het best laten bepalen door een autospuiter. Die kunnen dat perfect op basis van de kleur van de voorbumper. Wellicht voordat je de kleur laat bepalen de voorbumper goed opruwen met een borsteltje zodat de originele kleur goed naar boven komt.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
mpostma schreef:beerpeet schreef:
Inderdaad zijn dit soort standaard niet geverfd maar gewoon door en door gekleurd. De mooiste oplossing is dus proberen zo’n bumper op de kop te tikken, maar dat lijk me onbegonnen werk. Alernatief is wat door schadeherstellers wel eens werd gedaan: spuiten. Maar dan wel zonder plamuur of filler te gebruiken. De verfstripper of afbijt lijkt me wel een mooi middel om de oude lak eraf te krijgen. Pas met de verfstripper wel op dat je de bumper niet smelt. Daarna met kunstof primer spuiten, gewone primer en kleurlak. Je kan de kleurlak denk ik het best laten bepalen door een autospuiter. Die kunnen dat perfect op basis van de kleur van de voorbumper. Wellicht voordat je de kleur laat bepalen de voorbumper goed opruwen met een borsteltje zodat de originele kleur goed naar boven komt.
mijn bumpers zijn blauw eronder maar zullen zoals aangehaald overspoten zijn en nu bladdert dit af!! wel is het onderste blauw veel bleker dan de carrosseriekleur was dat normaal? zo ja,dan haal ik er de verf gewoon weer af en zet er enkel primer en blanke lak op!!
Geweldige auto in een geweldige kleur. En met bijna alle toeters en bellen
Dit wil je echt héél erg. Gelukkig heeft ‘ie al een baas…