1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Hulp bij waardebepaling DS 21 Hydraulique
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 januari 2007 08:26 PM

Zoals een aantal van jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar een DS en wel een heel bepaald type. Nu heb ik twee auto’s gevonden die me bevallen en vandaag ben ik gaan kijken bij de eerste, een DS 21 Halfautomaat uit 1969.

Nu zit ik met een aantal vragen in mijn hoofd waarvan ik hoop dat jullie enige uitkomst kunnen bieden.

De betreffende auto is op het eerste gezicht in goede staat, ik ben verder gaan kijken en het volgende viel me op:
- deurbakken zijn niet al te best, vooral linksachter valt het rubber bijna aan de onderkant van de deur af.
- her en der kleine roestblaasjes onder de lak maar niet op de verkeerde punten zoals vermeld in de aankoopbrochure van de DS club
- bodem ziet er prima uit, op 1 klein puntje na, rechtsvoor onder de rechtervoordeur, daar zit een klein beetje roestvorming onder dat zwarte spul waar de hele onderkant mee is bedekt. Ook de kriksteunen zien er prima uit
- kofferbak bekleding valt van ellende uit elkaar, is echter wel droog en er zit alleen wat vliegroest aan de binnenkant

Nu is de vraagprijs echter bijna 10.000 euro en dat vind ik vrij stevig vooral omdat de deurbakken vervangen moeten worden en op een aantal plaatsen de roestblaasjes dan maar meteen aangepakt moeten worden waardoor de hele auto overgespoten moet worden.

Ik heb op zich wel een goed gevoel bij de auto, ziet er prima uit, is ook goed onderhouden, het interieur is zeer goed, “bijna” geen roest, vooral niet op de bodem. Alle bedrading is in goede staat, lijkt wel helemaal vervangen zelfs, Bogaard had me al gewaarschuwd voor die modeljaren.   

Zouden jullie 10.000 euro uitgeven als je weet dat er over een jaar of 3 tot 5 een aantal zaken moeten worden aangepakt, zie bovenstaande punten van vooral de deurbakken…...

Foto’s kan je vinden op marktplaats, zoeken naar Citroën DS 21 PALLAS 1970

Ja, ik weet dat er 1970 staat, dat is ook de registratie datum, het model is echter van 1968 of 1969.

Volgende week heb ik een proefrit gepland staan, daar was vandaag geen tijd meer voor aangezien we er een uur voor sluitingstijd waren en het ontzettend druk was.

Bedankt.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2007 08:40 PM
  [ # 1 ]

IK zou het niet doen maar uiteraard is dat persoonlijk…..

deurbakken vervangen is niet en klusje wat je in een paar uurtjes doet.
laat je het doen dan gaat het in de papieren lopen. deuren worden wel aangeboden met nieuwe bak a 600 euro maar dan is maar weer de vraag hoe het eruit ziet als de deuren erin hangen. de deuren moeten tov elkaar uitgelijnd zijn dan komt er ook nog het spuiten van de auto bij.

alleen die deuren uitbesteden reken dan zeker 3000 euro voor en met het spuiten van de gehele auto zit ik met 4000 euro nog aan de lage kant.

nu heb ik een weder vraag: wat wil je uittrekken cq besteden aan een ds ?? ik ben meer de man van: dat budget heb ik over voor een ds en dan ga ik er 1 zoeken…..........

ofterwel koop liever een kant en klare 1 als je zelf 2 linker handen heb want die uitbestedings kosten zoals spuiten vallen altijd tegen Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 januari 2007 09:29 PM
  [ # 2 ]

Ok, goede argumenten. Allereerst over het budget, ik kijk niet allereerst naar wat ik uit wil geven maar ik kijk naar een DS die ik graag zou willen hebben. Zoals al gezegd ben ik op zoek naar een bepaald type en dan wordt je in je keuze al beperkt. Als ik een auto gevonden heb die ik graag zou willen hebben kijk ik pas of deze in het budget past en deze past.

Ten tweede over de deuren, als ik het me goed kan herinneren zijn er nieuwe bakken beschikbaar die je zelf kan “monteren”.. Mijn vader is gepensioneerd en zijn hele leven lang lasser geweest (een verdomd goeie) en die zou me daar maar al te graag bij willen helpen, blijven dus eigenlijk de kosten van de bakken over en het spuiten maar dan zou ik zowiezo de gehele auto onder handen nemen, inclusief alle kleine blaasjes.

Het ging mij om het technische gedeelte van de auto, het feit dat de bodem in goede staat is (op het eerste gezicht) en dat er verder eigenlijk niet zo heel veel mis is met de auto. Is die 10.000 euro dan gerechtvaardigd??

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2007 09:35 PM
  [ # 3 ]

met slechte deurbakken vind ik 10.000 teveel…..........
wat je zelf dus ook al vind en aangezien je slogan is:

De DS moet nog even wachten, eerst een ander huis (met garage voor de DS)

zou ik lekker verder kijken….... Wink

kijk anders ook voor deze onderstaande adv. op citroeniddsclub.nl

DS21 Pallas, 1969
Volledig gereviseerd in 2004 en in uitstekende staat. In onderhoud bij Auto Renaissance te A’dam, heeft altijd zijn beurten gehad. Afgelopen 3 jaar 25.000 km per jaar gereden.
Oud dashboard, havanna-bruin leren bekleding, semi-automaat.

Vraagprijs: € 15.000
Telefoon: 0343-461110

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 januari 2007 09:49 PM
  [ # 4 ]

Kijk, dat is boven mijn budget. Het moet wel een beetje leuk blijven. De deurbakken van die andere zijn niet zo slecht, er is er eentje die over niet al te lange tijd gedaan moet worden maar de rest kan nog een tijdje mee.

En ik moet mijn slogan nog aanpassen, mijn vrouw heeft aangeboden om haar auto buiten te zetten zodat er een DS in de garage kan staan.

Wat is dan niet teveel voor zo’n DS? Ik heb ook eens staan kijken bij een exemplaar van 3.750 euro waar ik zo ongeveer verdronk in het water wat door de bodem naar binnen kwam en waarbij ik de kokerbalken verkruimelden als je alleen al naar de auto keek.

Wat is een fatsoenlijke prijs voor een, in mijn ogen althans, redelijke DS?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 januari 2007 09:51 PM
  [ # 5 ]

Wow…wat een geld.
Voor minder is er ook wel een auto te koop die aan je eisenpakket voldoet…
Zoals al aangegeven is het vervangen van deurbakken geen sinecure,ook al heb je een vader die lasser is (geweest).
Plaatwerk kost ongeveer 80 euro/deur.
Vraag eens wat de kilometerstand is en of de bak al eens is gereviseerd (i.v.m. levensduur automaat).

Ik zou nog maar eens rustig rondkijken,er staan er genoeg te koop die beduidend minder kosten.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2007 09:56 PM
  [ # 6 ]
Bas schreef:

Wat is een fatsoenlijke prijs voor een, in mijn ogen althans, redelijke DS?

redelijk….... zo’n 7000 euro.
maar ook hier geld: wat is redelijk voor de 1 is dat instappen en wegrijden en vervolgens ook nog concours de elagance winnen. voor de ander is dat een ds met de nodige kleine werkzaamheden….........

net zoals je zegt : 3750 is rotzooi cq veel werk…..........
7000 is redelijk…............ 15000 is instappen en graag gezien worden (in die ds).  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 januari 2007 10:09 PM
  [ # 7 ]

Dus dan is 10.000 helemaal niet teveel voor zo’n auto?

Ik wil een DS waarin ik meteen kan rijden waarbij ik geen concours d’elegance hoef te winnen maar ook niet meteen 5.000 euro uit moet geven om uberhaupt te kunnen rijden.

Deze DS is prima onderhouden, er zit een LPG installatie in en het enige wat er eigenlijk aan mankeert is de deurbakken.

Ok, nog meer argumenten of dingen waar ik rekening mee moet houden?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 januari 2007 10:14 PM
  [ # 8 ]

Moet het dan specifiek een DS zijn?
Ik weet zéker dat een Spécial of Super (4 of 5bak) goedkoper kan worden gekocht,en dat hoeven geen roestbakken te zijn…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2007 10:21 PM
  [ # 9 ]
Bas schreef:

Dus dan is 10.000 helemaal niet teveel voor zo’n auto?

Ik wil een DS waarin ik meteen kan rijden waarbij ik geen concours d’elegance hoef te winnen maar ook niet meteen 5.000 euro uit moet geven om uberhaupt te kunnen rijden.

Deze DS is prima onderhouden, er zit een LPG installatie in en het enige wat er eigenlijk aan mankeert is de deurbakken.

Ok, nog meer argumenten of dingen waar ik rekening mee moet houden?

icm met die lpg tank is het niet zo gekke prijs ervanuitgaande dat de rest van de auto goed is (behalve dan die deurbak(ken))

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 06 januari 2007 10:29 PM
  [ # 10 ]

Misschien had ik dat ook meteen moeten vermelden, dat van die LPG.

@Pascal: zoals ik al zei, ik ben op zoek naar een specifiek type namelijk een DS halfautomaat met een derde neus en een dashboard zonder ronde klokken. Dus dan vallen al meteen alle ID’s af omdat deze nooit geleverd zijn met halfautomaat, anders was de keuze makkelijker geweest.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 januari 2007 10:44 PM
  [ # 11 ]

Mwagh, nu al speculeren over het al dan niet aankopen?
Wel slim om er over na te denken, en wat het je mag kosten.
Maar….. ga eerst maar eens een proefrit maken van een half uur. Liefst met iemand die verstand van zaken heeft en die objectief kan kijken. Of probeer langs zo iemand te gaan tijdens je proefrit. Zo’n constructie heeft mij vermoedelijk gered van een gammele C5, maar helaas niet van een ietwat probleemgestuurde DS 23ieH…....
Eerst maar eens rijden, alle negatieve punten op een rijtje zetten en afstrepen tegen de goede punten, en dan een prijs betalen. Vraagprijs is ook maar een vraagprijs…. en geen hoofdprijs Very Happy

succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 06 januari 2007 11:06 PM
  [ # 12 ]
Bas schreef:

Dus dan is 10.000 helemaal niet teveel voor zo’n auto?

Ok, nog meer argumenten of dingen waar ik rekening mee moet houden?

onder dat zwarte spul waar de hele onderkant mee is bedekt.

Zo te lezen ben je bereid een fors bedrag te investeren in iets waar je veel en lang plezier van wilt hebben, daarnaast koes je bewust voor een speciefiek model. en je vraagt nu om argumenten ?

Ik kan maar 1 argument bedenken voordat je de koop maakt…..neem iemand mee die er verstand van heeft…desnoods betaal er bij wijze van 100 euro voor maar als jezelf niet bijvoorbeeld thuis bent in de automaat of half vraag dan iemand mee die dat wel heeft, bijvoorbeeld iemans van hier. Het is denk ik bij dit soort bedragen niet voldoende om met een aankoopbrochure op pad te gaan…vraag iemand met zeer veel kennis mee mee

dat zwarte spul onder de auto is vermoedelijk teer..en als er tussen het teer en de bodem water is gekomen dan krijg je ....

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 07 januari 2007 11:42 AM
  [ # 13 ]

Ok, iemand interesse om komende zaterdag dan mee te gaan? Ik heb een proefrit gepland staan rond half 1 s’middags. Het bedrijf zit in Ochten aan de A15, tussen Tiel en Nijmegen in.

Oh en waar is normaal de bodem van een DS mee ingesmeerd dan? Ik neem aan dat dat geen blank staal is?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 07 januari 2007 12:30 PM
  [ # 14 ]

Hallo Bas,

M.i. is de auto veeeel te duur! Voor die prijs moet je toch een ds kunnen kopen die BIJNA in concourstaat is.
En wat mij ook tegen staat is dat er LPG in zit. Ik heb er niks op tegen dat er lpg in een DS zit maar als je zo’n dure bolide koopt, kun je je afvragen of ze niet gebruikt is voor dagelijks vervoer? meer slijtage vaker door weer en wind etc…..dus uiteindelijk hogere onderhouds kosten. Tenzij de eigenaar een hoop rekeningen kan overhandigen?Ik zou er liever zelf een LPG inbouwen, dus een ds zoeken zonder.
Je refereerde ook aan het mooie interieur, ik zelf vond deze matig door de kleurverschillen. maar staar je hier ook niet blind op je hebt ze al voor een redelijke prijs bij bijv. Dirk sassen.
Wat mij ook een leuke “koop” lijkt is de DS die in Wommels bij Wielinga staat? http://www.wielinga-wommels.nl/html/tkds21pallash.html 

Ik wens je veel sterkte bij je zoek tocht! En neem een deskundige mee! Je kunt je geld tenslotte maar één keer uitgeven.

groetjes.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 07 januari 2007 01:11 PM
  [ # 15 ]

Bedankt voor het advies Lopez.

Ik ben nu ongeveer een jaar of 2 aan het zoeken en dit is de eerste DS die in een redelijk fatsoenlijke staat is van het model waar ik naar op zoek ben (die ook nog enigszins te betalen is met mijn budget). Ik ben nog geen DS tegengekomen in bijna concoursstaat voor dit bedrag. Daar moet ik natuurlijk bijzeggen dat ik op zoek ben naar dit specifieke type, anders had ik waarschijnlijk al lang ergens een leuke ID tegen het lijf gelopen die compleet hard en strak is.

De DS bij Wielinga had ik inderdaad ook gevonden maar die kost, met matig plaatwerk, nog wel eventjes 7.500 euro. Ik had al meer informatie en foto’s opgevraagd via e-mail omdat eventjes naar Friesland rijden nou ook niet echt iets is wat je op een vrijdagavond doet, maar de auto staat in een winterstalling dus dat ging niet. Morgen ga ik meneer Wielinga even bellen om wat meer informatie te vragen. Maar tel maar alvast uit, plaatwerk vervangen en auto opnieuw spuiten is ook een aardige kostenpost…

Het is dus ook niet zo dat ik meteen tot aankoop overga, ik wilde weten of de prijs realistisch is op basis van de dingen die ik gezien/geconstateerd heb op het eerste gezicht. Ik wil sowieso eerst nog een proefrit, die staat gepland voor komende zaterdag en eigenlijk nog een soort van aankoopkeuring bij een DS garage of mijn eigen Citroën garage. Of een auto fatsoenlijk rijdt, kan ik zelf nog wel constateren, ik heb hiervoor ook een soortgelijke DS gehad met een halfautomaat waarin ik bijna 8 jaar rond heb gereden.

LPG interesseert me niet zo heel veel, het zit er nu eenmaal in wat betekent dat het iets goedkoper rijden is, ik ben van plan om maximaal 5.000 km per jaar te rijden, het is echt een hobby. Het kleurverschil in het interieur is me trouwens niet opgevallen, alleen op de foto’s die op marktplaats staan lijkt dat zo omdat ze een flitser gebruikt hebben om te fotograferen.

Als iemand een concoursstaat DS Halfautomaat kan vinden voor 10.000 euro gebouwd tussen oktober 1967 en september 1969 houd ik me warm aanbevolen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook