Weliswaar kort offtopic:
fotoemmer wordt net als enkele andere fotohostingsites hier automatisch als link geplaatst omdat de foto’s anders niet willen openen.
citro-power schreef:Bram schreef:
Ik zal mijn zoon Renz eens tippen.
Hij is altijd van harte welkom om hem te bezichtigen.
Het gaat om een rood exemplaar die in perfecte nieuwstaat is gerestaureerd.
Zo te zien wel “iets” anders dan een yamaha R6.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mpostma schreef:citro-power schreef:Bram schreef:
Je kunt ook geen Japanners met Italiaanse motoren vergelijken…..
Het is inderdaad heel iets anders.
citro-power schreef:mpostma schreef:citro-power schreef:Bram schreef:
das het zelfde met autos.. durf het voorbeeld bijna niet te noemen maar een VW is anders dan een citroen
citro-power schreef:
Absoluut. Maar ik meende dat Renz belangstelling had voor zo’n Yamaha R6: vandaar mijn opmerking.
mpostma schreef:Absoluut. Maar ik meende dat Renz belangstelling had voor zo’n Yamaha R6: vandaar mijn opmerking.
Klopt ook….hij zit af en toe vanuit Afghanistan op MP te kijken en zag een paar hele mooie R6’en staan (rood-wit)...helaas kan ik hem daarbij niet helpen omdat ik geen A heb
Dat helpen ging dus 1,5 jaar geleden wel toen ik een vrij zeldzame Xantia HDI 110pk Exclusive te koop zag staan….en hij vanuit Kandahar riep : KOPEN !!
Maar er zijn meer motoren die mooi zijn…..vind IK hoor
re
Pascal schreef:Hier een paar pics van mijn ‘ouwe lijken’...
en
Allemaal op basis van de Yamaha XS750/850 driecylinder uit eind jaren ‘70…. (what else?)
EDIT: mmm,blijkbaar is het formaat foto te groot en plaatst ‘men’ ze via een link…sjammer.
Ik had ook bijna zo’n 3cil cardan fiets gekocht van Yamaha. Deze was gewoon in ori staat en ik vond hem wel mooi. Maar tijdens de proefrit kreeg ik een buttmassage en dat vond ik niet egt prettig. Toen ik trug kwam zei ik dat ook en dat hoord blijkbaar bij het karrakter van de motor .
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Kawasaki GPZ900R uit 86. Ik heb nog niet proef gerden maar ik denk dat het een zeer fijn sturende brommer is . Ik denk ook dat ik dan met gemak ff Zwolle en weer trug kan doen zonder moe te worden . Als ik die rit op mijn oude cb550f moet doen ben ik helemaal gaar en ik erger me rot omdat ik mijn motor niet snel genoeg vind.
Opel: Overal Plezier En Liefe
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mpostma schreef:
Absoluut. Maar ik meende dat Renz belangstelling had voor zo’n Yamaha R6: vandaar mijn opmerking.
Dat kan , maar ik lees een paar berichten terug dat hij een Guzzi ook mooi vind , en Bram zou zijn zoon erom vragen.
Ach , er zijn zoveel mooie motoren. (auto’s ook)
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
EvelienBX schreef:
das het zelfde met autos.. durf het voorbeeld bijna niet te noemen maar een VW is anders dan een citroen
Meen je dat nou :
citro-power schreef:EvelienBX schreef:
Meen je dat nou :
Ja echt waar
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
visapowerrr schreef:EvelienBX schreef:mpostma schreef:McDean schreef:ik wil (tis geen motor) nog wel een brommertje voor in de zomer
schakel brommertje mooie wegracer ofzo
Sja, “gelukkig” denken veel mensen er anders over, maar sinds ik mijn motorrijbewijs heb, vind ik brommertjes erg saai geworden. Kwestie van verwenning (met acceleratie en snelheid).
mee eens, ik vind brommers sinds ik motorrijbewijs heb ook saai. dat gaat niet snel genoeg, en het is klein… lawaai , en een motor is zoooo veel mooier natuurlijk:D en dat klinkt goed
Ik heb destijds wel leuk op een brommertje kunnen oefenen (oude puch). Met kijken en bochten aansnijden. De remproef op natte stenen ging beduidend minder ik had het stuur nog in de hand, beide voeten nog op de grond, maar de brommer lag languit voor me
@ mc dean: brommer is gerust lekker voor de zomer inderdaad! zie hier me rs50
@ evelien: gefeliciteerd met je motor
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:
@ evelien: gefeliciteerd met je motor
Dankje:D
Zie hier een voorbeeldje hoe de velgen zijn met donkder weer/ schemering
En dit is mijn *motor*, althans een afbeelding die ik vond op internet, je moet mijn fietstassen er nog bij denken !
Er bestaat zelfs een heuse opvoersite van…chiptunen en zo.
30 CC en 0,7 PK.
Bram schreef:En dit is mijn *motor*, althans een afbeelding die ik vond op internet, je moet mijn fietstassen er nog bij denken !
Er bestaat zelfs een heuse opvoersite van…chiptunen en zo.
30 CC en 0,7 PK.
Wat een racemonster Hoe hard kan ie?
EvelienBX schreef:Wat een racemonster Hoe hard kan ie?
Met wind tegen ongeveer 18 km p/u….en wind mee haalt ie zo maar 28 !
Ik heb dit beestje, die uit eind jaren 80 komt qua bouwjaar….een jaar of 5 geleden geruild voor een roeiboot met BB motor….en stap er vrijwel elke dag even op om in de buurt boodschappen te doen.
Hij heeft al heel wat auto’s zien gaan en komen…maar hij is erg honkvast, is een maatje van me geworden.
Onderhoud is erg goedkoop….1 bougie per jaar en hij gebruikt ongeveer 1 op 50 of zo. Met een jerrycan van 5 liter doe ik een heel jaar.
Ik vind overigens dat we wel voor L#L rijden met die kentekenplaat…op een fiets met iets.
Was wel lollig toen ik de Xantia 1.9 D ging verkopen…ik haalde op het postkantoor het (een!) kenteken uit mijn portemonnee, gaf het aan die man…die stapte ermee naar de beambte van het postkantoor om over te schrijven en zei…..Mooi, u wilt een Spartamet overschrijven ??
Ik had hem dus per ongeluk het kenteken van de Spartamet gegeven,....dat krijg je met 2 gelijke kentekens in je zak.