(Bijzondere) Zx te koop gezien
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 06 januari 2007 09:48 PM

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan…., op zoek naar een leuke bx stuitte ik op een fraaie zx Rolling Eyes . Nou het rijden daarmee viel me absoluut niet tegen. Voor tijdelijk een leuk idee.

Echter betrof het hier een origineel voor scandinavie bedoelde uitvoering. Koplampsproeiers, stoelverwarming en spiegelverstelling rechts en links (jaja Twisted Evil ) aanwezig. Hartstikke leuk, maar het knopje van de stoelverwarwing links was niet meer in te drukken en dus kon ik de werking niet controleren. Is zo’n schakelaar nog te vinden in Nederland?

Ook ontbrak het palletje van de linkerspiegel en was deze onmogelijk goed af te stellen voor mij. Gevaarlijk voor mij! De eigenaar wist niet of het vervangen van het palletje het probleem op zou kunnen lossen. Ik vraag me af of dit repareren is, omdat ook elektrische linkerspiegels in Nederland moeilijk te vinden zijn. Iemand een idee? Zo is er niet veilig mee te rijden.

Verder leek de lendesteun dolgedraaid en ook daarvan zou ik willen weten of dat te repareren is.

Verder leek alles in orde; ik zou alleen willen weten of ik deze bijzondere opties weer in oude glorie zou kunnen herstellen.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 06 januari 2007 09:49 PM
  [ # 1 ]

probeer de dealer eens of hij zoiets nog kan besttellen Wink

Profiel  

Signée
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 06 januari 2007 10:59 PM
  [ # 2 ]

Mogen we dra (koop of geen koop) een boel foto’s verwachten…?!?

Welke motor? 3- of 5-deurs? Geschiedenis? ...

Ben razend benieuwd!

ZX & CX 4 ever! Wink

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 06 januari 2007 11:48 PM
  [ # 3 ]

Ik ben (als zx enthausiast) ook wel erg benieuwd naar je speciale Scandinavie zx…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 06 januari 2007 11:59 PM
  [ # 4 ]

Is die linker spiegel dan ook elektrisch?
Dacht namelijk dat die altijd mechanisch was en rechts elektrisch.

Alstie mechanisch is, kun je hem vaak ook gewoon aan het glas verstellen: gewoon in de goede stand drukken. Werkte bij mijn Xantia ook toen de verstelling na 4 keer met een klap van 160 km/u dicht te zijn geklapt niet meer werkte.  (spiegel/spiegel met tegenligger op 80 km/u weg).

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 07 januari 2007 01:46 AM
  [ # 5 ]

Tsja, ik dacht al dat het bijzonder (Citroën) zou zijn.
Maar, het is echt zo: spiegels waren aan beide elektrisch zijden te verstellen. Alleen links zat er dus geen palletje in de schakelaar. De hoek tussen bestuurdersdeur en raam was keurig afgedekt. En ik kreeg de spiegel ook niet goed door op het spiegelglas te duwen (waarschijnlijk dus door het motortje). Maar zo is het niets waard dus; het zal wel moeten gaan werken.
Ik zag dat TDO wel een elektrische, verwarmde (dat is bij deze zx misschien ook zo) linkerspiegel kan leveren, dus het moet wel bestaan hebben. Maar goed, misschien is enkel de schakelaar stuk: hoe zou ik daar achter kunnen komen?

De stoelverwarming is ook sporadisch op de 16v geleverd zag ik, dus mocht iemand een sloper weten dan kan ik daar evt. de schakelaar uit halen. De passagierszitting verwarmde in ieder geval uitstekend Razz . Maar goed; dat vind ik niet zo’n halszaak, want ik heb denk ik liever een stoel met werkende lendesteun en ik geloof niet dat die te vinden zijn met verwarmingselement in de juiste bekleding.

Ik ben gek op rariteiten, dus hoewel een zx aanvankelijk niet mijn eerste keuze is, zal ik me hierin wel gaan thuisvoelen. Het betreft trouwens een 1.6 met vijf deuren.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 07 januari 2007 02:16 AM
  [ # 6 ]

hier de verwarmde elektrische linker-spiegel die op zx-en werd geleverd. dus het bestaat zeker.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 07 januari 2007 01:52 PM
  [ # 7 ]

Dat verwarmings knopje hoe ziet die eruit? Model XM serie 1?

Je kan zowiezo ook kapjes van knopjes over zetten. Dus bijvoorbeeld van een achteruitverwarming en daar kapje op plaatsen.

Dat knopje voor elektrische spiegel links? hoe ziet die eruit, wellicht dat ergens een mouw aan te passen is

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 07 januari 2007 04:12 PM
  [ # 8 ]

De schakelaar direct rechts naast het stuur in het dashboard van een xm ziet er inderdaad hetzelfde uit; alleen het pictogrammetje is anders. Met het wisselen van het kapje zou ik dus de schakelaar in ieder geval kunnen verstellen. Als de rest nog goed is, zou het dus weer kunnen gaan werken. Plaatje:

Ook de spiegelverstelling zit, net als de stoelverwarming, links en rechts van de stuurkolom. (allesbehalve ergonomisch dus Confused ) Beide schakelaars oogden identiek. Alleen links zat een gat op de plaats waar rechts een palletje uitstak. Kan ik deze schakelaars gemakkelijk verwisselen om te kijken of de linkerspiegel wel gaat werken?

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 07 januari 2007 05:30 PM
  [ # 9 ]

Nou kijk kijk de antwoorden komen er al.

En ja de knopjes zouden identiek zijn lijkt me dus uitwisselbaar.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 07 januari 2007 11:07 PM
  [ # 10 ]

nog even terug komend op de electrische linkerspiegel, deze is gewoon te bestellen nieuw bij http://www.auto-onderdelen.com kost zo rond de 40 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 08 januari 2007 01:40 PM
  [ # 11 ]

Leuk dat jullie enthousiast zijn. Ik ook Very Happy !
Ik ga vanmiddag nogmaals een kijkje nemen om de computer uit te laten lezen bij de dealer (motormanagementlampje licht wel eens op) en een laatste check zal bepalen of ik tot aanschaf overga.
Tot nader bericht dus.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 09 januari 2007 12:43 AM
  [ # 12 ]

Uiteindelijk deze auto toch laten staan. Ondanks de leuke opties toch geconstateerd dat er heel wat achterstallig onderhoud te verrichten was en dat was het me niet waard.
Ik houd de zx-markt in ieder geval ook scherp in de gaten nu.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook