Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb de ‘stoute’ schoentjes maar aangetrokken en de auto in de garage gezet om het een en ander te repareren/op te knappen.
Sowieso was ik niet meer van plan ‘s winters door te rijden,maar na een drieweekse opknapbeurt in augustus 2005 zag ik al dat het niet lang zou duren eer dit herhaald moest worden,en dan beter….
Zo heb ik:
-een lekkend dakrubber,
-lelijk plaatwerk,
-een lekke vlampijp (precies daar waar hij onder de bodem uitkomt,in de bocht…rotpunt),
-een niet-werkende achterruitverwarming…(wie wèl?),
-kapotte ventilatieroostertjes èn
-sinds kort dus duidelijk: ralle lonquerons..
Dus vanmorgen de auto in een garage gereden,op bokken,en een aantal uren verder was de auto kaal:
-geen plaatwerk meer,
-geen voor- of achterruit,
-geen interieur en matten.
Dak levert meer problemen op; ondanks dat alle boutjes zijn verwijderd geeft ze geen sjoege…
Zodra ik webruimte heb geregeld zal ik jullie blij maken met foto’s,helaas kun je (nog steeds) niet meteen een foto bij je bericht plaatsen door deze rechtstreeks te uploaden vanaf je pc..
Tot later dus.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
krijg je gratis webruimte voor je foto’s en nog succes met de werkzaamheden
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn excuses voor de slechte belichting,ik hoop dat het toch allemaal zichtbaar is.
Vanmorgen weer met opgewekte moed begonnen en het dak gedemonteerd (zgn ‘5-punts’ dak zónder metalen rand).
Meteen bekeken waardoor ik nu eigenlijk daklekkage had,en al snel werd me dat duidelijk: aan de bestuurderszijde was een deel van de goot weggerot achter…
..en voor..
Tevens is er een klein stukje van m’n A-stijl weg,precies onderaan..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De bodem en C-stijlen etc zijn hard,er zit zelfs geen ‘vliegroest’ op…
Valt me 100% mee!
Hier nog een slecht plekje in de rechterluchthapper,vond ik altijd storend wanneer de motorkap openstond..
Tevens heb ik het luchtfilter gedemonteerd en de rechterbol,zodat (if I’m lucky) de vlampijp kan worden weggenomen en gelast…
Hopelijk breken er geen boutjes af,ik heb het spulletje goed in de kruipolie staan…
Wordt vervolgd…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
jij bent heeeel goed bezig pascal
succes ermee verder en hou je ons op de hoogte?
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
We doen ons best..
Klopt het dat er twee verschillende soorten dakrubber onder het dak zitten?
Of was dat een dakrubber in combinatie met kit?
En waarom zit er in ‘s hemelsnaam een inieminie aardedraadje door dat rubber: het dak is immers van kunststof?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:We doen ons best..
Klopt het dat er twee verschillende soorten dakrubber onder het dak zitten?
Of was dat een dakrubber in combinatie met kit?
En waarom zit er in ‘s hemelsnaam een inieminie aardedraadje door dat rubber: het dak is immers van kunststof?
Dat aarde draadje is geen aarde draadje, maar een hittedraad. Vroeger, toen dat dak en auto nog nieuw waren, kon je door middel van het zetten van spanning op dat draadje de kit verhitten om het dak te demonteren.
Nu werkt dat niet meer omdat de kit echt veel te hard is geworden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Werkelijk?
Weer wat geleerd…
Welke kit kan ik trouwens het best gebruiken om dak en ramen straks weer te monteren (en is die gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar of moet ik op zoek naar een glasspecialist)?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zweer bij Sikaflex. teak dek kit in de scheepsbouw.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
bogaard77 schreef:Ik zweer bij Sikaflex. teak dek kit in de scheepsbouw.
Zegt me helemaal nix…
Kan ik dat zowel voor dak alsook ramen gebruiken?
En waar is dat spul verkrijgbaar dan?
‘Spirit of avant-garde’
Sikaflex is superspul, te koop bij elke betere watersportzaak
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25609
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja kan ook voor ramen. is meestal zwart maar is ook in grijs en wit leverbaar dacht ik. Klikkerdeklik .
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wat een klus,maar geen half werk zo te zien. Heel veel succes