voorste draagarmrubbers
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 29 december 2006 06:32 PM

net naar de keuring geweest en er zit te veel spel op de draagarm rubbers!! is dit best zelf te doen of worden het okazie draagarmen??
ik ben wel sleutelhandig! het betrefd de voorste armen van een xantia 1.9D bouwjaar 1994

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 29 december 2006 07:12 PM
  [ # 1 ]

Zonder hydraulische pers is wisselen niet te doen.
Met een pers is het een fluitje van een cent.
Meestal zijn het de voorste, die kosten je de kop niet.
Probleem is dat je van een okasie niet weet of ie recht is. :-k

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 07 januari 2007 09:57 PM
  [ # 2 ]

Heb geprobeerd occasie armen te vinden , spijtig genoeg waren alle goede reeds verkocht .

Mijn onderdelenleverancier heeft mij dan maar twee armen geleend zodat ik eerst de bussen kan vervangen voordat de wagen uit elkaar moet .

Nu is dit best meegevallen ZONDER pers : voorste kan je er zo uitkloppen met de juiste dopsleutel , de achterste heb ik doorgeslepen zodat deze vanzelf van de pen afkwamen .

Monteren ging voor de voorste bussen probleemloos in de bankschroef met een grote dop aan de achterkant .

Achterste bussen kan je er zo opkloppen met een stevige hamer . Wel goed opletten voor de positie zowel in de hoogte al de richting voor de steunen .

Je raad het al , ik had er een achterste voren gemonteerd ... Surprisedops:

Walter

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 januari 2007 12:56 AM
  [ # 3 ]
wbogaerts schreef:

Heb geprobeerd occasie armen te vinden , spijtig genoeg waren alle goede reeds verkocht .

Mijn onderdelenleverancier heeft mij dan maar twee armen geleend zodat ik eerst de bussen kan vervangen voordat de wagen uit elkaar moet .

Nu is dit best meegevallen ZONDER pers : voorste kan je er zo uitkloppen met de juiste dopsleutel , de achterste heb ik doorgeslepen zodat deze vanzelf van de pen afkwamen .

Monteren ging voor de voorste bussen probleemloos in de bankschroef met een grote dop aan de achterkant .

Achterste bussen kan je er zo opkloppen met een stevige hamer . Wel goed opletten voor de positie zowel in de hoogte al de richting voor de steunen .

Je raad het al , ik had er een achterste voren gemonteerd ... Surprisedops:

Walter

Wat bedoel je nou precies Walter?? je zei dat alle goeie reeds verkocht waren?? de welke heeft uwe onderdelen leverancier dan mee gegeven??
jammer dat je niet veel tijd had om dit uit te voeren(herkeuring) anders had ik dit wel graag eens meegemaakt!! heb je die er dan droog ingeperst of heb je er iets van smeermiddel aangesmeerd? Wink

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 08 januari 2007 09:15 PM
  [ # 4 ]

Heb vooraf de nieuwe bussen op de occasie armen gemonteerd , en vanavond in de auto gestoken .

De armen die er nu onderuit komen gaan terug en dan krijg ik mijn waarborg terug .

Walter

Profiel  

Moonman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 13 januari 2007 02:46 PM
  [ # 5 ]

Draagarm rubbers Xantia

Hallo Walter,

ik denk dat ik de zelfde reparatie moet uitvoeren als jij.
Volgens mij heb ik hetzelfde mankement;  er treed bij het rijden over kleine oneffenheden een hol klinkend gerammel op tijdens het rijden. Heb jij daar ervaring mee?
Denk nl. dat dat ligt aan versleten draagarmrubbers.

Groet Moonman.

Er moet niet zo zuur gekeken worden achter het stuur van een citroën!!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 13 januari 2007 05:03 PM
  [ # 6 ]

Re: Draagarm rubbers Xantia

Moonman schreef:

Hallo Walter,

ik denk dat ik de zelfde reparatie moet uitvoeren als jij.
Volgens mij heb ik hetzelfde mankement;  er treed bij het rijden over kleine oneffenheden een hol klinkend gerammel op tijdens het rijden. Heb jij daar ervaring mee?
Denk nl. dat dat ligt aan versleten draagarmrubbers.

Groet Moonman.

Als het een getok is bij oneffenheden verdenk ik eerder de ” reactiestangen ”

de versleten rubbers van de draagarmen hoor je niet rammelen , was een afkeurpunt op de technische controle .

Walter

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook