1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
motortemperatuurmeter standaard?
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 07 januari 2007 12:54 AM

Ik heb laatst in een bezorgde bui een motortemperatuurmeter gekocht voor mijn ID uit 66.
Maar nou kijk ik nog eens goed: is dat wijzertje rechts onder in het dashboard een temperatuurmeter? Het gdraagt zich wel zo (langzaam stijgend)
Dat zit er in de oude Dash dus standaard in?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 07 januari 2007 02:48 AM
  [ # 1 ]

Plaatje uit de gebruikershandleiding. Nr 11 is inderdaad de koelwatertemperatuurmeter. Gebruik ik altijd om te bepalen wanneer ik mijn choke weer kan indrukken.

Wat dacht jij eigenlijk wat het was?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 07 januari 2007 01:19 PM
  [ # 2 ]

Hi hi, ja, nogal dom, maar aan Eenden gewend als ik ben dacht ik dat het een laadstroommetertje was. Tot ik eens goed ging kijken wat het eigenlijk deed: heel langzaam tijdens het rijden omhoog klimmen en dan ook na het stoppen hoog blijven ...
Nou fijn, zit dat er dus al in! Vreemd dat ze het na 69 hebben laten vervallen.

Overigens gebruik ik de choke alleen bij de koude start, zodra ik 10 meter gereden heb kan ik hem volledig indrukken. Mengsel bij mij te rijk? Of bij jou te arm? Je hebt toch ook die 1911 cc DE-motor? Ik heb de carbu afgesteld op de manier:
- CO schroef afstellen tot motor het snelste loopt
- stationair omlaag
- nogmaals CO schroef afstellen tot motor hoogste toerental haalt
- stationair afregelen tot 600-700 toeren
Dit alles bij warme motor. het verbruik is 1 op 10-11, vrijwel allemaal grote stukken.
Is jouw auto zuiniger?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 08 januari 2007 02:20 AM
  [ # 3 ]
maartenbokslag schreef:

Je hebt toch ook die 1911 cc DE-motor?

Is jouw auto zuiniger?

Ik heb ook de DE-motor met de Solex 32 SDID 2 carburateur. Allemaal vaste sproeiers, dus daar valt niet veel aan af te stellen. Heb wel de indruk dat ik met een vrij arm mengsel rij. Ik moet de choke altijd gebruiken. Zodra de watertemperatuurmeter (handig zo´n ding) het rood begint te naderen loopt ze pas zonder choke prachtig stationair. Loopt verder ook prima. 1 op 10 à 11 haal ik ook wel, misschien zelfs nog iets zuiniger.

Heb jij ook nog een conventionele ontsteking? Kan ook nog een rol spelen. Ik heb de contacthoek ongeveer een half jaar geleden verkleind, omdat ik last had van ingebrande contactpunten en hete bobines. Tegelijkertijd ook de carburateur schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen. Daarvoor had ik het idee met een rijk mengsel te rijden en hoefde ik de choke nooit te gebruiken. Nu dus arm en altijd choken,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 08 januari 2007 10:50 AM
  [ # 4 ]

Hoi Peter,
Ik heb geen problemen met de conventionele ontsteking of warme bobine
Carburateur heb ik vorig jaar vervangen, was al een hele verbetering, de oude lekte intern en pakkingn vervangen hielp maar beperkt.
Welke klepspeling hanteer jij?

Verder heb ik een tik in de motor, duidelijk hoorbaar. Mee doorrijden? Wie kan daar wat zinvols over zeggen?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 januari 2007 07:28 PM
  [ # 5 ]
maartenbokslag schreef:

Verder heb ik een tik in de motor, duidelijk hoorbaar. Mee doorrijden? Wie kan daar wat zinvols over zeggen?

ligt er aan waar de tik zit,wat de tik doet (is het toerentalafhankelijk of niet) etcetc.
Is zo dus niet te zeggen.
Kettingspanners kunnen behoorlijk tikken…
Klepjes ook Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2007 07:40 PM
  [ # 6 ]
Pascal schreef:
maartenbokslag schreef:

Verder heb ik een tik in de motor, duidelijk hoorbaar. Mee doorrijden? Wie kan daar wat zinvols over zeggen?

ligt er aan waar de tik zit,wat de tik doet (is het toerentalafhankelijk of niet) etcetc.
Is zo dus niet te zeggen.
Kettingspanners kunnen behoorlijk tikken…
Klepjes ook Wink

idd. heb je het bij belasting? berg op bijv?
of ‘altijd’?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2007 11:51 AM
  [ # 7 ]

De tik zit er altijd, ik heb de auto nu 2 jaar en zo’n 2500 km gereden.
Het is toerentalafhankelijk dus wellicht iets in het kleppenmechanisme of (erger) zuigerpen of bigend lager?
Komende zomer wil ik met de auto door Engeland toeren en dan il ik ofwel weten of die tik onschuldig is (schijnt meer voor te komen bij de oude 1911 blokken) ofwel het probleem opgelost hebben.
Bij belasting wordt de tik niet duidelijk erger. Stationair hoor je hem ook goed.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2007 11:54 AM
  [ # 8 ]

Lijkt me een kleptikje dan. Heb je al met de schroevendraaier tegen je oor geluisterd?

Als de belasting geen effect heeft is het zeer waarschijnlijk geen bigend lager.  Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2007 11:59 AM
  [ # 9 ]

Maar hoe verhelp ik een kleptikje? ik heb al 6 keer kleppen gesteld maar dat helpt dus niet.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2007 12:04 PM
  [ # 10 ]

Ik denk dat je dan een slechte nokkenas hebt of een slechte stoterbeker. Hoe zien de tuimelaars eruit? Heeft de langeslagmotor ook tuimelaarasjes? of is het 1 as?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2007 12:22 PM
  [ # 11 ]

Als ik me niet vergis hebben de uitlaatkleppen losse asjes, en de inlaatkleppen zitten de tuimelaars op één lange as.(in elk geval in een rechte lijn).
Ik weet niet wat een stoterbeker is, trouwens. De bovenkant van de stoterstang?
In elk geval iets dat zonder demontage van de cilinderkop te vervangen is?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2007 12:39 PM
  [ # 12 ]

De stoterbeker leunt op de nokkenas. Daar staat de stoterstang in.
En nee, daar kan je alleen bij als je de kop eraf haalt.

Stel je je kleppen niet te los?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2007 12:47 PM
  [ # 13 ]

OK dat noem ik de nokvolgers.
En over die klepspeling: daarom vroeg ik aan PeteR hoe hij ze stelt.
Ik heb het volgende gedaan:
Klepspelingen volgens Olyslager: 0.20 mm voor de inlaatkleppen en 0.25 mm voor de uitlaatkleppen, af te stellen bij geheel koude motor.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2007 01:01 PM
  [ # 14 ]

Als je niet op LPG loopt vind ik dat aan de ruime kant. ik zou 15om 20 doen en dan testen of respectievelijk 20 en 25 er niet tussen passen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2007 01:13 PM
  [ # 15 ]

Ik zal het eens proberen als ik de auto uit de stalling haal.
Dank voor de tips!!

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook