Wat zijn jullie ervaringen met de ISKRA dynamo met ingebouwde electronische spanningsregelaar?
Ik heb er een gehad maar daar kreeg ik al snel problemen mee: laadstroomlampje bleef na korte tijd branden en nu een slecht lager.
Ik hoorde dat de eerste types niet in lijn stonden met de poeli.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik een maandagochtend exemplaar heb getroffen.
Het voordeel van die ISKRA t.o.v. een gereviseerde Ducellier of Paris-Rhone is natuurlijk het afgegeven vermogen: 70 amp/h in plaats van de gebruikelijke 40 amp/h.
Graag jullie reacties!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: ISKRA dynamo met ingebouwde electronische spanningsregel
Marten schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de ISKRA dynamo met ingebouwde electronische spanningsregelaar?
Ik heb er een gehad maar daar kreeg ik al snel problemen mee: laadstroomlampje bleef na korte tijd branden en nu een slecht lager.
Ik hoorde dat de eerste types niet in lijn stonden met de poeli.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik een maandagochtend exemplaar heb getroffen.Het voordeel van die ISKRA t.o.v. een gereviseerde Ducellier of Paris-Rhone is natuurlijk het afgegeven vermogen: 70 amp/h in plaats van de gebruikelijke 40 amp/h.
Graag jullie reacties!
Ik heb de laatste maanden dat ik nog bij een Ds garage werkte veel van die dingen ingebouwd, en 50% weer kunnen uitbouwen, of de V-snaren gingen stuk ( pouly niet goed in lijn) of de spanningsregelaar kapte er mee. Ik heb ook gemerkt dat veel van die dingen zijn afgeregeld op 13,8 volt terwijl 14,4 volt beter is en gewoon kan! Hoe het nu gaat weet ik niet, ik werk al ruim 1,5 jaar niet meer in de garage! (gelukkig )
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor je snelle antwoord!
Wat raad je aan als alternatief? Nieuw, gereviseerd, merk etc.
Nog meer ervaringen met de ISKRA dyno?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik rijd al jaaaren met zo’n Iskra 70A (en niet 70amp/h) dynamo. Nog nooit problemen gehad, hoge laadspanning (14,2 V met dimlicht) en altijd een volle accu, ook in de stad. Ook geen flikkerende lampen meer.
Conclusie: ik wil geen andere meer
Citroen!
Ja foutje, 70 Amp.
Miscchien toch een maandagochtendmodel gehad.
Zijn er nog andere merken voor de ds die 70 amp leveren?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat levert Bukkems? en wat levert chyparse? en wat levert het magazijn?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bukkems:
1) Dezelfde ISKRA voor € 185
2) gereviseerd (Ducellier zo te zien dus 40 amp) € 159
http://www.citroworld.com/webshop.php?cat=72
Chyparse:
1) ISKRA € 159 volgens telefonische informatie
2) gereviseerd
Magazijn:
E025 Dynamo gelijkstroom
E026 b Dynamo wisselstroom 40Amp Nieuw
E026 a Dynamo wisselstroom 40Amp Revisie
Dus het is of ISKRA 70 amp og gereviseerd of nieuw 40 amp
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja, Ik rijdt met een originele met mechanische regelaar en een 70Ah accu. Werkt perfect.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
70 A Iskra-dynamo en 70 Ah accu, volgens mij kan ik wel een half uur starten… (mocht ie niet aanslaan, wat zelden of nooit gebeurt)
Citroen!