3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 II (2008)
Fredje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 16-04-2005

Gepost: 26 december 2006 06:21 PM
  [ # 31 ]
Richard Kruizinga schreef:


De PSA-bonzen hebben al jaren slapeloze nachten van de C5.
Dit model wordt veel te slecht verkocht..

Ja , dat snap ik veel te veel storingen die Citroen NIET op kan lossen !
en dan praat ik niet over het geld en ergernis wat dat allemaal kost.

draadje :
“C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen ”
wel eens helemaal gelezen ?
Wil je nooit geen Citroen meer !
—-

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 07 januari 2007 08:33 PM
  [ # 32 ]

Citroen C5 scoops impressie

SCOOPS

 

De eerste scoops zijn er, nog niet veel te zien dus nog steeds afwachten!!!

 


 


Dt smaakt naar meer:

La interieur….
 

Heb goede hoop op een mooi staaltje design, de C4 picasso 5zitter ziet er ook weer top uit!

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 08 januari 2007 12:58 AM
  [ # 33 ]

op zich wel aardig maar mij iets te veel BMW gehalte!!!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 januari 2007 02:35 PM
  [ # 34 ]

ik quote mezelf maar even van de C5club:

even wat info en geruchten bij de soeps en de berichten over de C5 opvolger (X7):


hij gaat niet lijken op een BMW
hij lijkt net zo veel op een Aldi als de C6 (voor sommigen is dat te veel, maar ik vind het serieus meevallen)
de laatste soeps kloppen, behalve voor wat betreft de voorkant, of de achterkant, ook het profiel is anders
de koplampen lijken op die van de metisse, maar lopen niet zo ver door naar beneden (niet de bumper in)
zoals bij de C-crosser de lampen de grille in lopen, zo waaiert bij de X7 de grille over de koplampen!
de achterkant heeft sterke Metisse trekjes (lampen? gebogen achterruit?)
de interieurscoops schijnen beter te kloppen, maar ik vind ze persoonlijk nikszeggend (stuurtje van de Sportlounge, Civic/S-klasse dash, feature-loze lage middenconsole, C5 onderste deurhelften…etc.)

er komt een gewone break (geen monospace)
opties op het niveau van de C6 (HUD, hydractive)
nieuwe Navi (HardDisk)

 

Scoops zul je voorlopig niet zien, Citroen heeft iets minder haast gekregen omdat de Laguna III enorm lelijk is
Citroen zet op Geneve (mrt2007) een concept neer, die een aardig beeld zou moeten geven.
Introductie op Frankfurt (sept2007)
Verkoopstart beg.2008

Op planete citroen gaat een soortegelijke discussie daar zitten een aantal leden die de X7 al (gedeeltelijk) in het echt gezien hebben. Mijn info is daarvan een samenvatting.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 08 januari 2007 03:41 PM
  [ # 35 ]
eviltwin schreef:

Scoops zul je voorlopig niet zien, Citroen heeft iets minder haast gekregen omdat de Laguna III enorm lelijk is

Hahaha, geniaal! Volgens mij trekt renault inderdaad weer een blik shockerende vormgeving uit het rek en is leukigheid er na een half jaar weer vanaf. Hopelijk gaat de C5.2 een mooie, tijdloze wagen worden!

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 08 januari 2007 10:50 PM
  [ # 36 ]
Wikrocitro schreef:
Fredje schreef:
Richard Kruizinga schreef:


De PSA-bonzen hebben al jaren slapeloze nachten van de C5.
Dit model wordt veel te slecht verkocht..

Ja , dat snap ik veel te veel storingen die Citroen NIET op kan lossen !
en dan praat ik niet over het geld en ergernis wat dat allemaal kost.

draadje :
“C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen ”
wel eens helemaal gelezen ?
Wil je nooit geen Citroen meer !

—-

Denk je nou werkelijk dat het bij andere moderne, let wel moderne wagens veel beter is?? Sad  denk het niet!
Een Zweed of Duitser is per definitie absoluut niet beter, kijk maar eens bij de VW Touran….. Alleen een Citroën rijdt als een Citroën, en met de kwaliteit zit het wel snor.  Smile


Ik wil ook NOOIT GEEN Citroen meer.

Sorry, ik kon het niet laten Laughing

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 09 januari 2007 03:15 AM
  [ # 37 ]

Al eerder geplaatst maar hier het totale beeld:

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 09 januari 2007 02:28 PM
  [ # 38 ]

Ik mis bij de dasboard-impressie toch een belangrijke knop op de middenconsole: hoogteregeling! Ik mag toch hopen dat de X7 wel HP geveerd is…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 januari 2007 02:30 PM
  [ # 39 ]
Geo schreef:

Ik mis bij de dasboard-impressie toch een belangrijke knop op de middenconsole: hoogteregeling! Ik mag toch hopen dat de X7 wel HP geveerd is…

lijkt me nu typisch iets om te integreren in de boordcompu, te bedienen via het stuur. Idea

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 09 januari 2007 02:33 PM
  [ # 40 ]

dan zouden ze dat bij de C6 denk ik al wel hebben gedaan…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 januari 2007 03:09 PM
  [ # 41 ]
Geo schreef:

dan zouden ze dat bij de C6 denk ik al wel hebben gedaan…

De C6 is in dat opzicht te oud, die heeft geen multifunctioneel stuur met vaste naaf, en de navidrive is ook klassiek van opzet, geen iDrive of MMi etc. Maar het kan ook opzet zijn geweest, enerzijds:

“in een HP Citroen hoort een hoogteregelaar”

anderzijds, in een CX.phII of Sm zit ie ook niet precies daar. Rolling Eyes

maar ze spelen er wel wat mee, een CX ph.II had al een elektrische bediening, de verwachting was dat ze op de Xm een elektronische (snelheidsafhankelijke) zouden zetten, maar uiteindelijk moesten we daar nog 13jaar op wachten.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 09 januari 2007 05:04 PM
  [ # 42 ]

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat citroën in 2007 al een nieuwe C5 op de markt gaat brengen. Ze hebben nog maar net de C4 picasso uit en in 2007 moeten ze de C-crosser al commercialiseren. Bovendien is de C5 nog maar net gefacelift. Dat de C5 slecht zou verkopen daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier in België kan je nauwelijks buitenkomen of je komt wel één of meerdere C5-en tegen. Zowel phase I als II doen het goed en ook de break zie je regelmatig rijden. Veel storingen zou ik zo ook niet zeggen, wel veel kinderziekten. Maar er zit dan ook veel nieuwe technologie in de C5 verwerkt. Deze auto is een echte citroën die werkelijk zweeft over de baan. En als je er niet eentje uit 2001 hebt dan is de C5 best betrouwbaar. Ze had misschien iets steviger en beter afgewerkt mogen zijn, maar dat zou impliceren dat je voor het geld dat je nu voor een C5 betaalt nooit zoveel auto zou krijgen. En de prijs-kwaliteitverhouding heeft volgens mij grotendeels het succes van de C5 bepaalt, en van Citroën(*1) de laatste jaren.

(*1)
Op de lijst van best verkochte automerken in 2006 in België staat Citroën op de 7-de plaats. Juist één plaatsje onder Toyota. Xsara picasso en C3 behoren bovendien bij de populairsten in hun segment. Citroën doet het goed en het imago gaat erop vooruit. Nu hopen dat ook de (dure) C6 verkoopt.

Always Smile Smile

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 09 januari 2007 05:18 PM
  [ # 43 ]
Arno schreef:

Ik wil ook NOOIT GEEN Citroen meer.

Sorry, ik kon het niet laten Laughing

Met de automobielindrustrie gaat het tegenwoordig zo:
De PSA groep (citroën en Peugoet) werkt samen met de Ford groep (Ford, Volvo, Jaguar, enz.) om dieselmotoren te maken. Zij vormen samen de grootste dieselmotorbouwer ter wereld (HDi-technologie). De PSA groep werkt ook nog eens samen met Fiat-Lancia (ook dit is weer 1 groep samen met Alfa-Romeo) voor hun monovolume en voor de Jumper. Ook werkt de PSA groep samen met Toyota en Mitshubishi (resp voor de C1 en de C-crosser). Bepaalde benzinemotoren bij Citroën zijn dan weer in samenwerking met BMW ontwikkeld en de benzinemotoren die in de C-crosser zullen terechtkomen zijn puur Japans. Voor elektronica zijn maar enkele leveranciers op de markt (bv. Bosch) en auto-elektronica komt dan ook altijd van die zelfde leveranciers (of het nu om Citroën of Lexus gaat (om maar een voorbeeld te geven)). Ook voor de meeste andere onderdelen geldt dit principe.

Wat kunnen we hieruit besluiten:
Met welk automerk je het liefste rijdt is van meerdere factoren afhankelijk en bepaalt ieder voor zich. Maar insinueren dat een bepaalt automerk beter is dan een ander is de dag van vandaag pure onzin (tenminste toch zolang we in het gamma van de betaalbare auto’s blijven, geldt dus niet voor Rolls Royce). Zeggen dat een bepaalde constructie beter is in een Toyota dan in een Citroën: misschien komt het betreffende deel wel uit dezelfde fabriek Confused:

Always Smile Smile

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 10 januari 2007 01:04 AM
  [ # 44 ]
Double Chevron schreef:

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat citroën in 2007 al een nieuwe C5 op de markt gaat brengen.

Het laatste wat ik in de Franse autopers gelezen heb, is dat de C5 berline er pas begin 2008 zou komen, terwijl we op de break nog een jaartje langer zullen moeten wachten.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 januari 2007 05:11 PM
  [ # 45 ]
eviltwin schreef:

ik quote mezelf maar even van de C5club:

even wat info en geruchten bij de soeps en de berichten over de C5 opvolger (X7):

Citroen zet op Geneve (mrt2007) een concept neer, die een aardig beeld zou moeten geven.
Introductie op Frankfurt (sept2007)
Verkoopstart beg.2008

 

lijkt me duidelijk, vergeet niet dat dit jaar o.a. de introductie is van de nieuwe:

[list]Aldi A4
MB-C
Mondeo
Laguna
s60?
Vectra?[/list:u]

en dat de Passat, BM3 en 159 verser zijn.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook