Bas schreef:Ik heb net een aanbod gekregen van een expert die mee wil vanuit de DS club.
Vanavond ga ik eerst zelf nogmaals kijken, zaterdag de proefrit om te kijken hoe het rijgedrag is en als dat nog steeds goed bevalt, ga ik met de expert kijken, uiteraard tegen betaling.
Ik zal morgen alvast wat foto’s op internet zetten voor de beeldvorming en meteen een verslag maken van wat ik vanavond zie.
Hey Bas,
Succes met je trouvaille.
Iemand meenemen die er iets van kent, lijkt me het verstandigste.
Doch steun ik Bogaard in zijn mening, een DS met rotte deurbakken is relatief kostelijk voor te repareren maar doenbaar hé
Buiten de mecaniek, plaat-en koetswerk, kijk ook goed naar de orgininaliteit van de wagen.
Liefde is soms blind, belangrijkste is dat de wagen bij ne liefhebber terecht komt, volg uw hart én je verstand..
Gr
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik ga ook niet zomaar even zoveel geld uitgeven. Er zijn niet voor niets experts..
Ik heb trouwens ook nog contact opgenomen met Wielinga, voor die andere DS, die is volgens hen technisch prima in orde met een harde bodem maar daarvan moet al het plaatwerk vervangen worden, waarna dus ook de complete auto gespoten dient te worden.
Aanschaf van die auto 7.500 euro, zij kunnen ook de gehele auto onder handen nemen dan praat je over 20.000 euro!!!
Als de auto in Ochten niets is, rijd ik naar Wommels om te gaan kijken en anders zoeken we gewoon verder.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ok, ik ben net terug, met een hele zooi foto’s en het verassende nieuws dat er morgen ook iemand een proefrit heeft met de auto (ik mag hopen niet iemand die dit topic gelezen heeft en me nu voor wil zijn , dat zou ik wel heel onsportief vinden).
Als ik het nu allemaal goed gezien heb, vooral bij de deurbakken, zijn het niet de deurbakken die slecht zijn maar de bevestigingsstrip van de rubbers, en dan eigenlijk maar van 1 deur, linksachter. Wel is bij alle deuren roestvorming te zien, aan de buitenzijde, in het voorste deel van de voorkant van de deur.
Ik ben niet helemaal zeker hoe het met de kofferbak staat, er zit roestvorming aan de binnenzijde maar ik weet niet of het vliegroest is of doorgeroest.
De foto’s volgen later nog.
Bas schreef:Ok, ik ben net terug, met een hele zooi foto’s en het verassende nieuws dat er morgen ook iemand een proefrit heeft met de auto (ik mag hopen niet iemand die dit topic gelezen heeft en me nu voor wil zijn , dat zou ik wel heel onsportief vinden).
Commercieel gezien is dit een truc die nog ouder is dan de weg naar Rome, dus niet te snel happen.
ik ben benieuwd naar je foto’s
Ik sluit mij volledig aan bij Pete72. Zo’n geintje probeerde een verkoper van een niet nader te noemen autobedrijf te H. ook mij te flikken afgelopen donderdag.
Denk er gewoon aan dat jij niet persé nu een Ds nodig hebt om in leven te blijven. Blijf bij je besluiten en planning tot nu toe. Iemand die je voor is? Wellicht zul je hem dankbaar zijn
Geen handvol, maar een landje vol, jouw DS zal er komen, dat is bij mij ook gebeurd. Alleen was ik weer te snel met toehappen, dat kan ik achteraf wel concluderen denk ik. Waslijst aan narigheid.. rotte balken slechte motorloop, lekkende hydrauliek, wat matig plaatwerk links en rechts. Echter, mede dankzij die forum gaat de dame steeds beter.
Het internet houd mij wat dat betreft ook van de straat, maar de dame steeds meer erop.
Succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik weet dat het de oudste truc is die er bestaat. En als iemand me voor is heb ik gewoon pech gehad. Dan mocht het sowieso niet zo zijn.
Ze bellen morgen als de persoon de auto koopt en ik heb zaterdag alsnog een proefrit staan. Er zijn nog meer DS’en op deze wereld en als de auto verkocht wordt komt er vast wel weer een andere. Ik hoef ook niet per se deze DS en ik ga nu niet als een kip zonder kop 10.000 euro uitgeven om iemand anders voor te zijn zonder er eerste met de expert heen te gaan.
Ik zal de foto’s posten, mocht iemand interesse hebben, stuur me dan even een PB’tje dan stuur ik je de link door.
Ben benieuwd of je er iets voor je tussen zit. Hou ons op de hoogte.
Daar had ik contact mee opgenomen. Die uit 1968 is echt te ver heen voor mij, dat is echt een project op zich. Misschien wel iets voor Cees78??
Er staat nog een andere te koop voor 13.000, dat is wel iets voor mij alleen net boven budget (Marktplaats, zoeken naar “citroen DS prachtige”). Die stond eerst al te koop voor 15.000 en hij is al 2.000 gezakt. Als er nou nog eens 3.000 vanaf gaat…...
Laat ik eerst mijn aandacht maar eens richten op 1 auto..
Deze voldoet iig aan je eisen (hoewel de advertentie beweert dat het een handgeschakelde bak is zit er, gezien de foto, toch echt een halfautomaat in!
Edit: oh wacht effe. Ik zie dat ene Bas al heeft geboden. Dat zul jij wel zijn natuurlijk Al wezen kijken?
Ehhmm, dat is de auto waar dit hele topic over gaat..
Aha ops: Ik zie dat het verder geen bedrijf is met voorliefde voor Citroen. Lijkt me dat je daar nog wel wat kunt pingelen? Of houden ze echt vast aan die prijs?
N.a.v. deze topic gisteren eens zitten snuffelen maar valt tegen. Op marktplaats tref je de meeste aan maar voor de rest is het lastig zoeken. Op tich sites staat zo her en der een snoek te koop. Vroeger had je tenminste de DS centrale in Utrecht nog. Blikwerk in Drachten hadden ook altijd veel DSen op voorraad, maar d’r staat nu echt niks op hun site.
Welcome to my world….
Vorig jaar was het aanbod een stuk groter en gevarieerder. Die DS centrale bestaat trouwens nog steeds, het aanbod is het afgelopen jaar alleen gelijk gebleven met een paar DS’en en een SM met een 2300 motor.
De enige met nog een beetje aanbod is DS advies in Amsterdam, maar ja, die prijzen zijn ook niet te betalen..
Wie weet met Citromobile in mei a.s.
Commercieel gezien is dit een truc die nog ouder is dan de weg naar Rome, dus niet te snel happen.
Psychologisch gezien is het ook niet zo’n sterke zet van een verkoper, hij probeert het ten voordel van hem te laten zijn maar zet zich zelf juist zwakker neer, hij wist al dat jij belangstelling had en dat je een serieuze kandidaat bent, daarnaast is 10000 euri’s niet een bedrag dat je onder druk makkelijker neertelt.. en dit regeltje bevalt mij helemaal niet..
“A.P.K. tot 28-02-2007, zo meeneem prijs, 4-versnellings half automaat”
dit is Anti-DS taal, als die man wist wat zijn doelgroep is dan toont hij enige flexibiliteit en grandeur !!
Precies, daarom signaleerde ik al dat het bedrijf geen voorliefde voor Citroen heeft. Ze zitten dan volgens mij nogal opgescheept met zo’n DS. Lijkt me sterk als er niet 2.000 van de prijs af moet kunnen.
Aan de andere kant, ze hebben haar nu 3 maanden staan. Dat is niet schokkend lang.
Gezien je eisen hebben we hier ze nu wel allemaal gehad geloof ik. Alleen bovenstaande is nog niet over gesproken.