BX-sport CO
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 januari 2007 08:12 PM

Kan er iemand me zeggen wat de ideale waarde is van de CO van een BX-sport ?

Momenteel heeft hij 1,2% wat volgens mij een beetje naar de lage kant is. Volgens mij mag ie max 3,5 hebben dis 1,8 a 2 zou wel mogen denk ik.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 08 januari 2007 08:50 PM
  [ # 1 ]

Hij mag idd 3,5% hebben. Ik stel hem nooit af op CO, alleen voor de APK de CO-schroeven allemaal even een stukje indraaien. Na de APK de CO-schroeven weer net zo ver uitdraaien. Je moet de carburateurs gewoon goed afstellen met vacuummeters. Ik heb de CO-schroeven 5 slagen uit, dan loopt ie het mooist en het zuinigst. Als je aan het milieu wil denken moet je gaan fietsen.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 januari 2007 08:52 PM
  [ # 2 ]
abxsport schreef:

Als je aan het milieu wil denken moet je gaan fietsen.

Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 januari 2007 11:19 PM
  [ # 3 ]

Ik zou m afstellen mat een CO van stationair rond de 2,5 %.

Anders zou je ook ff op BXsportief moeten vragen!

Echter zoals al vermeld, deze carbs afstellen is geen peulenschilletje…

Emiel

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 januari 2007 11:28 PM
  [ # 4 ]

Ik weet het, maar nu zijn ze afgesteld. en tja voor de controle zeer goed voor de wagen zelf .... dus nu zouden ze allemaal iets rijker moeten staan…2.5 moet zeker lukken.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 08 januari 2007 11:30 PM
  [ # 5 ]

Paar keer oefenen en een paar goede meters dan is het zo gebeurd. Ik doe het in 15-20 minuten. Maar dan let ik niet op de CO. Met CO denk ik 20-25 minuten.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 08 januari 2007 11:43 PM
  [ # 6 ]
abxsport schreef:

Paar keer oefenen en een paar goede meters dan is het zo gebeurd. Ik doe het in 15-20 minuten. Maar dan let ik niet op de CO. Met CO denk ik 20-25 minuten.


Als je de auto hebt warmgereden hoeft dit toch helemaal niet lang te duren?

Met CO-meter afstellen lijkt me dan eerder een klusje van 5 minuten.

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 08 januari 2007 11:45 PM
  [ # 7 ]

Je moet de de poorten van de carburateurs syncroniseren, anders loopt ie nooit lkkr en zal het verbruik erg hoog zijn. Het verschil is 1:7 tov 1:10, het loont dus om er de tijd voor te nemen.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 09 januari 2007 10:11 PM
  [ # 8 ]

ja daar heb je inderdaad wel gelijk in .. ik zat even niet te denken aan die dubbele.

Maar het loont wel degelijk dus om de CO-meter er bij te gebruiken want zo kan je zien of hij niet te arm of te rijk staat ...

nu nog iemand vinden met zo´n meter eh Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 09 januari 2007 10:26 PM
  [ # 9 ]

Poorten van elke carburateur kunnen ook nog gesteld worden tov elkaar. De CO-schroeven ong 4 tot 5 slagen uitdraaien, dan loopt ie het best. CO zegt niet zo veel. Gewoon goed luisteren, aan het geluid kan je al veel afleiden. Bij een dealer ligt vast nog wel ergens een setje meters, die mag je vast wel even lenen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook