Die jan doedel van de karwei heeft de leverancier gebeld en die zei dat knikken onmogelijk was. Dat geloofde die ‘verkoper’ dus, ondanks dat de geknikte buis onder z’n neus lag.
Ennuh, het was voor een bagagerekje, niet voor een CV-installatie
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik heb nog een mooi bagagerek liggen. Hebben?
Nee, m’n bagagerek van RVS naar eigen ontwerp is reeds in bestelling.
Schijt aan originaliteit.
Weet je toevallig wie die leverancier is?
Ik zal eens in mijn verzameling diskettes gaan graven, ik heb ergens een verslag over CV installaties staan. Daarin heb ik die CV buizen ook uitgebreid beschreven, ja je moest toch wat vertellen in je verslagen tijdens het stage jaar.
Ik dacht dat ik ergens daarin ook iets over het buigen enzo heb geschreven.
PS: Heb je niet gevraagd of je die verkoper een klap op zijn kop mocht geven met die buis om te kijken of er nog een knik in zou komen :
Ja maar Plieger is niet de enige en zeker niet voor CV buizen. Plieger doet meer in Boilers dacht ik ipv CV :
Het is al een poos geleden en het kan me geen ene (piep) meer schelen. Ik kom gewoon nooit meer bij die karwei (of een andere karwei). Ik koop m’n zooi wel ergens anders, waar ze nog weten wat service en klantvriendelijkheid is.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag as-hoes laten vervangen bij de Citroen Specialist.
Zegt hij tegen mij dat het borgplaatje van de remblokken RV weg was en dat ik ontzettende veel geluk heb gehad, want de remblokken hadden eruit kunnen lopen.
Nou vraag ik mij af wat ik verkeerd gedaan kan hebben? Ik heb de remblokken eruit gehad om in te vetten met kopervet omdat ze piepten. Ik zou toch zweren dat ik het borgveertje terug heb geplaats in het gaatje van de borgplaat.
Hij heeft een nieuw borgplaatje gemonteerd en meteen ook het wiel LV bekeken, dat zat gelukkig wel goed. Aan die kant heb ik ook de remblokken eruit gehaald om in te vetten.
Gelukkig rekende hij niets voor deze service
ik heb ook een tijd last gehad van piepende remmen aan de voorkant
en die dingen waren gloedje nieuw (zowel de schijven als de blokken)
het wordt gelukkig steeds minder dus ik denk dat ze gewoon nog op elkaar in moesten slijten ofzo.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De remblokken bij mijn ZX waren niet gloedje nieuw, volgens een verkoper bij een automaterialen zaak had het te maken met het droge weer. Het was toen inderdaad droog weer, nadat ik de scherpe kantjes van de blokken had afgevijld en de achterkant ingevet met kopervet was het weg. De verkoper vertelde me dat als gloednieuwe blokken piepen, dan is de garage vergeten om ze in te vetten met kopervet.
Remblokken invetten ?
Schijt aan originaliteit.
Ja alleen de achterkant, dus niet de voering/remvlak wat tegen de remschijf aankomt. Anders gaat het remvermogen wel heel erg hard achteruit.
ZX1.4i schreef:
Zegt hij tegen mij dat het borgplaatje van de remblokken RV weg was en dat ik ontzettende veel geluk heb gehad, want de remblokken hadden eruit kunnen lopen.
Nou vraag ik mij af wat ik verkeerd gedaan kan hebben? Ik heb de remblokken eruit gehad om in te vetten met kopervet omdat ze piepten. Ik zou toch zweren dat ik het borgveertje terug heb geplaats in het gaatje van de borgplaat.
Borgplaatje????? Kan me niet herinneren dat ik die gezien heb bij mij. Zal het nog een keertje nakijken, maar ben er vrij zeker van dat er niets zit. Snap alleen niet hoe je remblokken eruit kunnen lopen want dat zit toch vrij goed volgens mij….
Giel
giellie schreef:ZX1.4i schreef:
Zegt hij tegen mij dat het borgplaatje van de remblokken RV weg was en dat ik ontzettende veel geluk heb gehad, want de remblokken hadden eruit kunnen lopen.
Nou vraag ik mij af wat ik verkeerd gedaan kan hebben? Ik heb de remblokken eruit gehad om in te vetten met kopervet omdat ze piepten. Ik zou toch zweren dat ik het borgveertje terug heb geplaats in het gaatje van de borgplaat.
Borgplaatje????? Kan me niet herinneren dat ik die gezien heb bij mij. Zal het nog een keertje nakijken, maar ben er vrij zeker van dat er niets zit. Snap alleen niet hoe je remblokken eruit kunnen lopen want dat zit toch vrij goed volgens mij….
Giel
Ben een keer de remblokken van mijn Berlingo verloren. Kon toen dus ook gelijk nieuwe schijven en klauwen plaatsen, want die worden er niet beter van als je zonder blokken remt.
Boven de blokken zit zo een stukje hoekprofiel (borgplaatje) wat de remblokken inklemt, in dat profiel zit een gaatje waar een pinnetje ingaat zodat het plaatje er niet uit kan lopen. Hoe het dan bij mijn toch gebeurd is, dat is mij een raadsel, ik hoorde op een gegeven moment wel rare tikken iedere bij het remmen. Aangezien de auto toen aan het eind van de week naar de Specialist ging heb ik er verder geen aandacht aan besteed.
Ik vrees dat ik dat dan is ff moet gaan nakijken. Heb met de koppeling vervangen wel dat pinnetje gezien maar die kregen we er niet echt goed op. We hadden nou niet het idee dat het echt zin had dat ding, zit er dus wel op, maar wel zonder borgplaatje…......
Wordt vervolg
Giel