Vanochtend winterbanden laten monteren bij de Euromaster. Krijg ik mijn auto terug met de mededeling dat er 2 wielbouten dolgedraaid zijn van het rechter voorwiel.
Hoe gebeurt zoiets? Door te vaak de wielbouten los en vast te draaien door bijvoorbeeld winterbanden te monteren ieder jaar of is het door normaal gebruik van de auto, wat ik me niet voor kan stellen. Of misschien een foutje van Euromaster of misschien de garage geweest?
Nu kan ik dus morgen naar de garage toe om nieuwe wielbouten te laten monteren waarbij de mogelijkheid bestaat dat dus ook de wielnaaf vervangen moet worden omdat de draad in het schroefgat ook naar zijn grootje is. Dan ben ik de auto de hele dag kwijt…....
Iemand ervaringen mee?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
per ongeluk stalen velgen ipv alu?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Hoe bedoel je?
Bas schreef:Hoe bedoel je?
ik bedoel, hebben ze er andere velgen op gezet met je sneeuwrubber, of hebben ze je originele lichtmetalen velgen van andere banden voorzien?
in de familie
Ze hebben de originele velgen voorzien van nieuw rubber. Ik heb maar 1 set velgen, de standaard geleverde.
Bas schreef:Ze hebben de originele velgen voorzien van nieuw rubber. Ik heb maar 1 set velgen, de standaard geleverde.
Da’s lichtmetaal, misschien hebben ze verkeerde bouten gebruikt of te hard aangetrokken. Ik heb het nog nooit gehoord maar Kwikflut en Uromeester zijn natuurlijk geen handige jongens.
in de familie
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze gewoon de “oude” bouten weer terug gedraaid toen de wielen er weer op gingen. En wat betreft kwikfit of euromaster, als lease rijder heb je geen keuze, als je winterbanden wilt dan moet je naar kwikfit of euromaster.
Totaal aantal Berichten: 129
- C5 2.0HDI 140pk millenium
bouten
tja knoeiers kunnen er tussen zitten
naar mijn menig als het voor die tijd goed was en nu niet hebben
ze de slangmoersleutel niet goed gebruikt
deze zijn heel sterk en kunnen bij verkeerd gebruik zo de bouten kapotdraaien
goede manier is aandraaien met slangmoersleutel tot ze handvast zitten
en dan met momentsleutel nadraaien met het goede aanhaal moment
maar ja tijd is geld he dit ging vast sneller
zou ze dan ook aansprakelijk stellen en ze de kans geven dit samen/alleen op te lossen
veel sterkte met deze mensen
groet john
Bas schreef:Als ik het goed begrepen heb, hebben ze gewoon de “oude” bouten weer terug gedraaid toen de wielen er weer op gingen. En wat betreft kwikfit of euromaster, als lease rijder heb je geen keuze, als je winterbanden wilt dan moet je naar kwikfit of euromaster.
Als leaserijder interesseert het je dan toch geen ene moer of je nieuwe wielbouten nodig hebt. Klagen over de kwikflut service is denk ik ook verspilde moeite. Mijn ervaring met Euromeester is beter omdat ik daar een Citrofiel trof toen ik nieuwe banden liet monteren, al was hij niet zo bedreven in het balanceren
in de familie
Ik moet zeggen dat Euromaster wel de eerste is die de banden heeft gemonteerd waarbij ik geen trillingen in het stuur had, dat gebeurde me bij kwikfit altijd, moest ik 2 keer terug voordat het goed was.
Het interesseert me wel degelijk, ook al krijgt de lease maatschappij de rekening. Ten eerste vind ik dat het niet hoort en ten tweede kost het mij ook tijd. Ik moet nu een dag thuis werken, met een beetje geluk is de auto vandaag klaar anders moet ik morgenvroeg ook nog eens met een huurauto naar kantoor en daar heb ik echt geen zin in.